Az alkalmazottak egyre tájékozottabbak és egyre igényesebbek irodai környezetükkel kapcsolatban. A menedzserek követik a példát, így mindinkább érdekeltté válnak abban, hogy egészséges, fenntartható és vonzó irodai környezetet biztosítsanak. Az alkalmazottak elvárják, hogy irodai környezetük kézzelfogható javuláson menjen keresztül – legyen szó rugalmasabb irodarendezési megoldásokról vagy a szabad mosdók helymeghatározására szolgáló alkalmazásról –, így nyomást gyakorolnak munkaadóikra és a létesítmény vezetőkre. Mindez új lehetőségeket kínál a létesítményüzemeltető és a takarító cégek számára – derült ki a Tork felméréséből.
“A trendek az elvárások kezdeti megfogalmazásától komoly üzleti tényezővé váltak. A létesítményüzemeltetők és a takarító cégek közül azok kerülnek ki győztesen, akik kihasználják ezt a fejlődést, és elősegítik az új, okosabb irodahigiénia iránti kereslet ösztönzését, ezzel biztosítva ügyfeleik versenyelőnyét” – mondta Badar-Szabó Virág, a Tork magyarországi és dél-európai marketing tevékenységéért felelős menedzsere.
A felmérés szerint 10-ből 4 válaszadó találkozik üres szappan- és papíradagolókkal, valamint nem megfelelően tisztított mosdókkal. Átlagosan a munkavállalók 79%-a mondja azt, hogy az irodavezető vagy az ingatlankezelő tudtára hoznák, ha nem lennének elégedettek a tisztasági termékek minőségével és 65 százalékuk egyetért azzal a megállapítással, hogy az iroda térrendezése hatással van a munkahelyi légkörre. (Nem csak az irodákban, a kereskedelmi üzlethelyiségekben is gondot jelent a higiénia.)
A következő IoT terület a higiéniai szempontból intelligens iroda
Egyre több egymással kommunikáló, okos tárgy kerül be a munkatérbe, a kommunikáló nyomtatóktól kezdve az intelligens kávéfőzőkig. Szakértők szerint a higiénia a következő lépés az intelligensebb irodák felé, és a felmérés eredménye azt mutatja, hogy az irodai dolgozók már nyitottak a higiéniával kapcsolatos kommunikáló eszközök irányába. Tízből majdnem négy nagyvárosi (pl. London vagy Toronto/Ottawa) munkavállaló véli úgy, hogy az intelligens irodai eszközök befolyásolhatják a higiéniát.
A tudatos iroda
Mivel a munkavállalók egyre tudatosabban odafigyelnek életmódjukra, a kereslet a holisztikus megoldások irányába mozdul el, amely a levegőminőség és hőmérséklettől kezdve az edzőteremig mindent felölel (az irodák negyede már rendelkezik edzőteremmel). A válaszadók egyharmada állítja, hogy irodája kialakításában elsődleges szerepet kap a munkavállalók egészsége, és a munkavállalók 79%-a a menedzsment tudomására hozza, ha nem elégedett a higiéniai termékek minőségével. A beszállítók is észlelik a változást: a fenntartható termékek az ajánlatuk figyelembe vételének előfeltételévé válnak. A vezetők pedig felismerik a kiváló létesítménygazdálkodású fenntartható épületben rejlő marketing lehetőségét. „Egy olyan időszakot követően, amikor a vállalkozók elsősorban a költségcsökkentésre koncentráltak, a trend most ismét a minőség irányába mozdul el” – mondta Robert Tamilio Jr, a Strauss Paper értékesítési és marketing alelnöke.
A rugalmas iroda
Ha az elrendezésről van szó, az irodáknak rugalmasabbá kell válniuk. A dolgozók 47 százaléka szívesebben dolgozik egy olyan kialakítású irodában, amely lehetővé teszi és elősegíti a közösségi kapcsolattartást, ugyanakkor 65% olyan irodakialakítást szeretne, amely csendesebb és békésebb munkakörnyezetet teremt. A különböző tevékenységekre kialakított területekből álló munkahelyre való áttérés eredményeképpen a munkavállalók több helyen osztoznak egymással. Az eredmények szerint az irodai dolgozók több mint fele gyakran aggódik amiatt, hogy beteg kollégái megfertőzik, ezért a proaktív higiéniai megoldások iránti növekvő kereslettel kell számolnunk. Ezek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy úgy érezzék, a munkahelyük higiéniájának irányítása az ő kezükben van.