Most már a mosdó is legyen intelligens

Új trend az irodapiacon: intelligens megoldásokat alkalmazó, tudatos és rugalmas irodákra van szükség. Ötből négy dolgozó vezetői tudtára hozza, ha nincs megelégedve az iroda higiéniai termékeinek minőségével. A megoldást a Dolgok Internete (IoT) jelentheti a vállalkozásoknak.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az alkalmazottak egyre tájékozottabbak és egyre igényesebbek irodai környezetükkel kapcsolatban. A menedzserek követik a példát, így mindinkább érdekeltté válnak abban, hogy egészséges, fenntartható és vonzó irodai környezetet biztosítsanak. Az alkalmazottak elvárják, hogy irodai környezetük kézzelfogható javuláson menjen keresztül – legyen szó rugalmasabb irodarendezési megoldásokról vagy a szabad mosdók helymeghatározására szolgáló alkalmazásról –, így nyomást gyakorolnak munkaadóikra és a létesítmény vezetőkre. Mindez új lehetőségeket kínál a létesítményüzemeltető és a takarító cégek számára – derült ki a Tork felméréséből.

“A trendek az elvárások kezdeti megfogalmazásától komoly üzleti tényezővé váltak. A létesítményüzemeltetők és a takarító cégek közül azok kerülnek ki győztesen, akik kihasználják ezt a fejlődést, és elősegítik az új, okosabb irodahigiénia iránti kereslet ösztönzését, ezzel biztosítva ügyfeleik versenyelőnyét” – mondta Badar-Szabó Virág, a Tork magyarországi és dél-európai marketing tevékenységéért felelős menedzsere.

A felmérés szerint 10-ből 4 válaszadó találkozik üres szappan- és papíradagolókkal, valamint nem megfelelően tisztított mosdókkal. Átlagosan a munkavállalók 79%-a mondja azt, hogy az irodavezető vagy az ingatlankezelő tudtára hoznák, ha nem lennének elégedettek a tisztasági termékek minőségével és 65 százalékuk egyetért azzal a megállapítással, hogy az iroda térrendezése hatással van a munkahelyi légkörre. (Nem csak az irodákban, a kereskedelmi üzlethelyiségekben is gondot jelent a higiénia.)

A következő IoT terület a higiéniai szempontból intelligens iroda

Egyre több egymással kommunikáló, okos tárgy kerül be a munkatérbe, a kommunikáló nyomtatóktól kezdve az intelligens kávéfőzőkig. Szakértők szerint a higiénia a következő lépés az intelligensebb irodák felé, és a felmérés eredménye azt mutatja, hogy az irodai dolgozók már nyitottak a higiéniával kapcsolatos kommunikáló eszközök irányába. Tízből majdnem négy nagyvárosi (pl. London vagy Toronto/Ottawa) munkavállaló véli úgy, hogy az intelligens irodai eszközök befolyásolhatják a higiéniát.

Imádom! Csak tudnám, mi az…
Imádjuk a kütyüket, csak nem értjük, ha beszélnek róluk - ez derül ki a Samsung friss felméréséből. A magyarok közel háromnegyede tett már úgy, mintha értene valamilyen technológiai kifejezést. A wifi, az emoji, és a felhő tartozik a Magyarországon leggyakrabban félreértett szakszavak közé.
„A rövid távú költségek miatt az irodák nem szívesen fektetnek többet az intelligens irodai eszközökbe, azonban fel kell ismerniük az irodai IoT által nyújtható, a boldogabb, egészségesebb munkavállalók formájában megtestesülő, kézzelfogható produktív előnyöket. Ennek eszköze lehet például egy intelligens mosdó adagoló, amellyel elkerülhető a szappan vagy a toalettpapír kifogyása” – állítja Tony Löf, a H&M globális terjeszkedésért felelős regionális üzemeltetési menedzsere. Nem mellékes téma ez akkor, amikor a cégek többsége szakemberhiánnyal küzd és nehezen tartja meg a dolgozóit.

A tudatos iroda

Mivel a munkavállalók egyre tudatosabban odafigyelnek életmódjukra, a kereslet a holisztikus megoldások irányába mozdul el, amely a levegőminőség és hőmérséklettől kezdve az edzőteremig mindent felölel (az irodák negyede már rendelkezik edzőteremmel). A válaszadók egyharmada állítja, hogy irodája kialakításában elsődleges szerepet kap a munkavállalók egészsége, és a munkavállalók 79%-a a menedzsment tudomására hozza, ha nem elégedett a higiéniai termékek minőségével. A beszállítók is észlelik a változást: a fenntartható termékek az ajánlatuk figyelembe vételének előfeltételévé válnak. A vezetők pedig felismerik a kiváló létesítménygazdálkodású fenntartható épületben rejlő marketing lehetőségét.  „Egy olyan időszakot követően, amikor a vállalkozók elsősorban a költségcsökkentésre koncentráltak, a trend most ismét a minőség irányába mozdul el” – mondta Robert Tamilio Jr, a Strauss Paper értékesítési és marketing alelnöke.

A rugalmas iroda

Ha az elrendezésről van szó, az irodáknak rugalmasabbá kell válniuk. A dolgozók 47 százaléka szívesebben dolgozik egy olyan kialakítású irodában, amely lehetővé teszi és elősegíti a közösségi kapcsolattartást, ugyanakkor 65% olyan irodakialakítást szeretne, amely csendesebb és békésebb munkakörnyezetet teremt. A különböző tevékenységekre kialakított területekből álló munkahelyre való áttérés eredményeképpen a munkavállalók több helyen osztoznak egymással. Az eredmények szerint az irodai dolgozók több mint fele gyakran aggódik amiatt, hogy beteg kollégái megfertőzik, ezért a proaktív higiéniai megoldások iránti növekvő kereslettel kell számolnunk. Ezek lehetővé teszik a munkavállalók számára, hogy úgy érezzék, a munkahelyük higiéniájának irányítása az ő kezükben van.

Be sem fogunk járni a jövő munkahelyére
A munkavállalók több mint 50 százaléka arra számít, hogy öt éven belül már okos irodában fog dolgozni, minden második dolgozó szerint a technológia további fejlődése a közeli jövőben szükségtelenné teszi majd a személyes találkozókat. Az Y generáció tagjainak 82 százaléka az alapján is dönt leendő munkahelye kiválasztásáról, hogy milyenek a munkavégzés feltételei

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo