27 millióba kerül, ha nem védekezünk

A Kaspersky Lab kutatása szerint az elmúlt évben egy zsaroló vírus támadás átlagosan 99 000 amerikai dollárba, átszámítva több, mint 27 millió forintba került a kis és közép vállalatoknak. Annak ellenére, hogy a kiberbűnözők nem garantálják az üzleti adatok visszajuttatását, a vállalkozók 34 %-a kifizette a váltságdíjat.

Kép: PP

Valójában a teljes kár két részre osztható: a váltságdíj és a járulékos veszteségek. A járulékos károk nagyrészt az IT alkalmazottak preventív munkájának hiányából adódnak (rosszul adminisztrált rendszerek, régi vagy hiányzó biztonsági mentés, könnyen feltörhető jelszavak, rendszertelenül frissített programok stb.). A kutatás szerint a kis- és középvállalkozások 30 százaléka szenvedett jelentős mennyiségű adatveszteséget zsaroló vírus támadást követően. (A bűnözők egyébként sokszor a dühös alkalmazottakat keresik meg!)

"Azt látjuk, hogy a kis és közép vállalatok egy harmada továbbra is azt gondolja, hogy a váltságdíj kifizetése a leggazdaságosabb módja az adatok visszaszerzésének. Azonban a teljes kár végül sokkal nagyobb és nincs biztosíték arra, hogy a kérdésben levő céges adatokat vissza is kapják. Ahogy a bűnözők egyre több erőfeszítést fektetnek zsaroló vírus támadásaikba, a kis és közép vállalkozásoknak preventív lépéseket kell tenni, hogy csökkentsék a támadások kockázatát. A kiberveszélyek elleni védelem hatékonyságának érdekében, azt tanácsoljuk a kis és közép vállalatoknak, hogy célzott biztonsági megoldásokat és fejlett technológiákat használjanak" mondja Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab egyik marketing vezetője.

Védtelenek a magyar cégek
Leragadt a jelszavas védelemnél a magyar cégek többsége, a régiónkban jobban elterjedtek már a biztonságos megoldások. Minden harmadik magyarországi vállalatnál fordul elő évente legalább egyszer valamilyen informatikai probléma.
 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo