A 10 legriasztóbb hiba a weboldalakon

Honlap nélkül ma már egy vállalkozás sem igazán életképes, de a turisztikai szektorban különösen fontos a megfelelő weboldal. Nem elég, ha szép, fontos, hogy tényleg felhasználóbarát legyen. A Tnooz turisztikai hírportál a szállodai honlapok leggyakoribb hibáit szedte össze, melyekből mindenki tanulhat, aki ügyfelekre vágyik.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 10 leggyakoribb hiba, amit a hotelek honlapjuk létrehozásakor elkövetnek:

1. Hiányzik a telefonszám – pedig szükséges lenne a szálloda címével együtt feltüntetni. Az alapvető kontakt információk nélkül rengeteg vevőt vesztünk, akik addig sem jutnak el, hogy kérdezni tudjanak tőlünk.

2. „Habos” szlogenek, öndicsérő idézetek túlburjánzása – az „Extraordinaire, Award Winning, Blissful Abode, etc.” jelzők csak elijesztik a leendő vevőt. Sokkal hatékonyabb és hitelesebb megoldás például elégedett vendégeket idézni - természetesen úgy, hogy előtte kérjük a hozzájárulásukat.

Kép: Mastercard

3. Zene (Lehetne mellőzni?) – a foglalások zöme hétköznap 9-17 óra között történik, képzelje el, mikor leendő vásárlója (akitől főnöke talán épp a jelentést várja) irodáját hirtelen hangos zene tölti be, több mint katasztrófa…Az emberek nagy része sok dolgot intéz munkaidőben, ami nem egészen oda való. Például vásárol a weblapunkon. Ne tegyük ezt nehezebbé és kínosabbá számára!

4. Gátjai vagyunk saját oldalunk forgalmának – méghozzá azzal, ha „kivezetjük” az olvasót az oldalról a közösségimédia-oldalak jeleinek feltüntetésével - vélik a Tnooz szakértői a turizmus.com szerint. Ugyanakkor a mai világban szinte elengedhetetlen, hogy használjuk ezeket. Csak okosan!

5. Rosszul alkalmazott/beágyazott videók – a YouTube természetesen kiváló hely, hogy onnan videókat töltsünk le, de fontos a beágyazás módja, mert itt is könnyen visszájára fordulhat a szándék. Ha a vonzó videós tartalom helyett csak egy üres fekete kocka fogadja az oldalra látogatót, az biztosan nem tesz vonzóbbá minket.

A sikeres honlap titka – egy Év honlapja díjas tervező tippjei
Hogy mitől is jó egy honlap? Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezető igazgatója, sokszoros év honlapja díjas tervező foglalta össze a legfontosabb, 2016-os irányokat a Piac & Profit KKV-Akadémiáján.
6. Rossz minőségű fotók – sok hotel még mindig nem fordít erre megfelelő energiát, pedig csak jó minőségű képeket érdemes a honlapra tenni. Ez szintén egy olyan tanács, amit nem csak a hotelek számára fontos! A netes vásárlás egyik  legkomolyabb gátja a vevők bizalmának hiánya. Nehéz úgy kifizetni valamiért egy csomó pénzt, hogy még csak nem is látjuk milyen. A kiváló fotók az egyetlen megoldást jelentik, hogy némiképp pótoljuk, nem a saját szemével látja a terméket, mielőtt megveszi.

7. Óvakodjon a sajtóközleményektől! – hiszen nem azt tartalmazzák, amire a vásárló kíváncsi. A vevőnek releváns, gyakorlatias információkra van szüksége.

8. Ijesztőek a PDF-ről letölthető éttermi és spa menük – nagy láncok előszeretettel használják, pedig a letöltése lassú, nem felhasználóbarát. Ugyanez igaz más profilú vállalkozások esetében az árlistákra, vagy mondjuk az üzletek elérhetőségére. Válasszák helyette a HTML változatot!

9. Felhívás „keringőre”, azaz nem megfelelő a „call-to-action” – a „BOOK NOW” vagy a „BOOK NOW AND SAVE” gombok elavultak, nem hatékonyak. Szükségesebb egy empatikusabb hozzáállás a vevő igényeihez. Tegyük változatossá a „felhívást keringőre”. Hatékonyabb lesz az a szálloda, melynek oldalán például így közelítünk a vendéghez: „Give us your name and email, and we’ll get right back to you.” Hogy hogyan készíthetünk kattintást vonzó oldalakat, arról itt olvashat bővebben.

10. Rossz foglalási rendszer használata – Jegyezzük meg! A vásárló számára a foglalási rendszer a honlapunk részét képezi. Ha nem működik gördülékenyen, az minket is minősít. Ez is egy olyan hiba, amely bármely értékesítő weboldal esetén a totális kudarcot jelenti. Az ügyfél eljutott hozzánk, megtalálta amit keresett - legyen az szállodai szoba vagy télikabát - meggyőztük, hogy minket válasszon és úgy döntött, fizetni akar azért, amit kínálunk neki. Ha nem hagyjuk, gyorsan továbbáll. Mi pedig elpazaroltunk rengeteg erőfeszítést és pénzt.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo