Ma indul a Google mobil Armageddonja

Mobilegeddon, csak ezen a néven a sajtó a Google ma útjára induló új algoritmusát, amelynek a célja, hogy a mobileszközökön indított kereséseknél, a mobilbarát oldalak előnyhöz jussanak. Azok az internetes oldalak, amelyek nem támogatják a az okoseszközökről történő elérést, hátrébb sorolódnak.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az új algoritmus a Google valaha volt legfontosabb fejlesztése a mobil keresések területén. Nem véletlen, hogy a Google, a cégtől szokatlan nyitottsággal már előre bejelentette a várható frissítés időpontját – számolt be róla az ite.hu keresőoptimalizálási magazin.

A cél a jobb felhasználói élmény

A Business Insider egy keresőoptimalizálási szakértőt idéz, aki szerint főként a kisebb weboldalak milliói számára lesz keserű nap a mai. Sokan ugyanis még mindig nem tudnak semmit a Google mobil algoritmusáról, így weboldalak forgalma drasztikusan visszaeshet a mai naptól kezdve.

A Google keresések 20-60 százaléka ma már mobileszközökről történik, ezért a cég számára kiemelten fontos, hogy felhasználóinak olyan weboldalakt mutasson, amelyek mobileszközökről is jól áttekinthetőek. A szakértők szerint, míg korábban a tartalmon volt a hangsúly a Google-nál, ma már e mellé felzárkózott a felhasználói élmény is. (A felmérések szerint egy év alatt a négyszeresére ugrott a mobil eszközökről érkező látogatások száma és a trend a jövőben is folytatódik.)

Az Európai Unió sem mobilbarát

Az Economist arra hívja fel a figyelmet, hogy egy felmérés szerint a weboldalak 40%-a nem mobilbarát, így súlyos forgalom visszaesésre számíthatnak. A szaklap megjegyzi, hogy ironikus módon az Európai Unió hivatalos weboldala sem minősül mobilbarátnak a Google szemében.

Az ite.hu felmérése szerint a hazai oldalak felkészültsége sem megfelelő. Bár a vezető portálok zöme mobilbarát, a kormányzati oldalak, vezető cégek, és kisvállalkozások oldalainak túlnyomó többsége nem mobilbarát a Google ma induló algoritmusának szemében.

A felhasználóknak jobb lesz

A felhasználók a mai naptól kezdve tehát egy erősen átalakult találati listát kaphatnak majd, amennyiben mobileszközökről indítják kereséseiket. A Google szándékai szerint olyan oldalakat kapnak majd a keresők, amelyek mobilon is jól kezelhetőek és tartalmukban is relevánsak. A cég becslése szerint nagyjából egy hét, míg az algoritmus az egész világon lefut. Az asztali gépről, vagy tabletekről indított kereséseknél egyelőre nem lesz változás.

Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó?
A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak, vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület, ezért a leggyakrabban felmerülő kérdésekre most választ kaphat szakértőnktől, Bátky Zoltántól, a Technet.hu főszerkesztőjétől.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo