Milliókat érnek: élesedik a harc a jó domainekért

Amint azt már sejteni lehetett, egyre nagyobb érdeklődés és egyre élesedő harc övezi a Top Level Domainek regisztrálását. A legnagyobb játékos ezen a piacon a Google, az Amazon, az Apple, illetve néhány más domain-regisztrátor óriás.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A versenyre jó példa a .app kiterjesztésért folytatott licit-küzdelem. Amint azt már a napokban hallhattuk, a Google 25 millió dollárért vette meg a .app Top-Level-Domaint. A nyilvános liciten a Google többek között olyan vetélytársakat utasított maga mögé, mint az Amazon, amely csak lényegesen kisebb ajánlatot tudott tenni. És hogy mit szeretne tulajdonképpen a Google a .app domainnel? Sokak szerint az Android platformot és az Android applikációkat szeretnék vele reklámozni. (Ami fontos lehet azoknak a cégeknek, amelyek külföldi terjeszkedésük támogatásához globális weboldalt indítanának be.)

A verseny erősödésére az is jó példa, hogy a Google az eddigi legmagasabb összeget fizette ki, amelyet valaha is TLD-ért kifizettek. Figyelemreméltó az, hogy három licitáló cég is kész volt a .app TLD-ért 19.4 millió dollárt kifizetni. Ebből a hármasból került ki végül is a kereső-óriás győztesen - írta a kftkreator.hu.

Eddig visszafogott volt a küzdelem

A Google még 2012-ben bejelentette az igényét erre a TLD-e az ICANN-nél, a domaineket felügyelő szervezetnél. A Google azonban nem csupán néhány ilyen jellegű TLD-t szeretne birtokolni, hanem már eddig is több mint százra tartana igényt. Ezek közül néhányat szeretne megtartani magának, mint például a .google vagy a .youtube kiterjesztéseket, néhányat szeretne bizonyos felhasználó-kategóriának is elérhetővé tenni, végül pedig a tervek szerint lenne egy harmadik kategória, amelyet bárki szabadon megvásárolhatna.

Domain est omen – Regisztrációóó!
Domainnevet regisztráltatni igazán hasznos és elegáns. Sőt olykor kifizetődő is. Ha a nekünk tetsző szabad volt, sikerült regisztráltatni is, és már él a név, akkor lehet altatni, lehet árverezni, lehet eladni, s lehet tartalommal föltölteni… Kinek, mi éri meg.
Az eddigi licitek alkalmával a Google aránylag visszahúzódónak minősült és leginkább olyan TLD-k iránt érdeklődött, amelyek szoros összefüggésben állnak termékeivel és szolgáltatásaival, mint például a .drive és a .docs kiterjesztések. Azonban a Google már olyan domaineket is vásárol, mint például a .how, a .soy, illetve a .minna kiterjesztések, amelyeket az érdeklődők szabadon regisztrálhatnak.

Ezzel a lépésével a Google, elmondása szerint a versenyt szeretné erősíteni, illetve a felhasználók számára megadni azt az alternatívát, hogy ne csak az eddig leginkább kedvelt és használt .com, .net vagy .org kiterjesztéseket használhassák.

Éles verseny a .gmbh domainért is

A licitálás alkalmával a .gmbh tld is árverezésre került, azonban a nagy érdeklődés és konkurencia miatt ez nem ment zökkenőmentesen. Itt német és amerikai cégek és befektetők versenyeztek a TLD megszerzéséért. A két német licitáló a kiterjesztést csak cégeknek szerette volna továbbadni, azonban a három amerikai licitáló nem tervezett ilyen jellegű korlátozást. Ezért a németek érdekeik védelmében beadvánnyal is fordultak az ICANN felé, azonban nem jártak sikerrel. Végül is a .gmbh domain zárt árverésen kelt el, így ennek részleteit nem ismerjük pontosan. Azonban annyi bizonyos, hogy végül is a .gmbh domain az amerikai licitálók egyikéhez került, vagyis esetleg a  a Google-hez vagy  a TLD óriás Donuts-hoz, vagy akár a kisebb, de szintén amerikai  Straat Investments-hez.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo