Milliókat érnek: élesedik a harc a jó domainekért

Amint azt már sejteni lehetett, egyre nagyobb érdeklődés és egyre élesedő harc övezi a Top Level Domainek regisztrálását. A legnagyobb játékos ezen a piacon a Google, az Amazon, az Apple, illetve néhány más domain-regisztrátor óriás.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

A versenyre jó példa a .app kiterjesztésért folytatott licit-küzdelem. Amint azt már a napokban hallhattuk, a Google 25 millió dollárért vette meg a .app Top-Level-Domaint. A nyilvános liciten a Google többek között olyan vetélytársakat utasított maga mögé, mint az Amazon, amely csak lényegesen kisebb ajánlatot tudott tenni. És hogy mit szeretne tulajdonképpen a Google a .app domainnel? Sokak szerint az Android platformot és az Android applikációkat szeretnék vele reklámozni. (Ami fontos lehet azoknak a cégeknek, amelyek külföldi terjeszkedésük támogatásához globális weboldalt indítanának be.)

A verseny erősödésére az is jó példa, hogy a Google az eddigi legmagasabb összeget fizette ki, amelyet valaha is TLD-ért kifizettek. Figyelemreméltó az, hogy három licitáló cég is kész volt a .app TLD-ért 19.4 millió dollárt kifizetni. Ebből a hármasból került ki végül is a kereső-óriás győztesen - írta a kftkreator.hu.

Eddig visszafogott volt a küzdelem

A Google még 2012-ben bejelentette az igényét erre a TLD-e az ICANN-nél, a domaineket felügyelő szervezetnél. A Google azonban nem csupán néhány ilyen jellegű TLD-t szeretne birtokolni, hanem már eddig is több mint százra tartana igényt. Ezek közül néhányat szeretne megtartani magának, mint például a .google vagy a .youtube kiterjesztéseket, néhányat szeretne bizonyos felhasználó-kategóriának is elérhetővé tenni, végül pedig a tervek szerint lenne egy harmadik kategória, amelyet bárki szabadon megvásárolhatna.

Domain est omen – Regisztrációóó!
Domainnevet regisztráltatni igazán hasznos és elegáns. Sőt olykor kifizetődő is. Ha a nekünk tetsző szabad volt, sikerült regisztráltatni is, és már él a név, akkor lehet altatni, lehet árverezni, lehet eladni, s lehet tartalommal föltölteni… Kinek, mi éri meg.
Az eddigi licitek alkalmával a Google aránylag visszahúzódónak minősült és leginkább olyan TLD-k iránt érdeklődött, amelyek szoros összefüggésben állnak termékeivel és szolgáltatásaival, mint például a .drive és a .docs kiterjesztések. Azonban a Google már olyan domaineket is vásárol, mint például a .how, a .soy, illetve a .minna kiterjesztések, amelyeket az érdeklődők szabadon regisztrálhatnak.

Ezzel a lépésével a Google, elmondása szerint a versenyt szeretné erősíteni, illetve a felhasználók számára megadni azt az alternatívát, hogy ne csak az eddig leginkább kedvelt és használt .com, .net vagy .org kiterjesztéseket használhassák.

Éles verseny a .gmbh domainért is

A licitálás alkalmával a .gmbh tld is árverezésre került, azonban a nagy érdeklődés és konkurencia miatt ez nem ment zökkenőmentesen. Itt német és amerikai cégek és befektetők versenyeztek a TLD megszerzéséért. A két német licitáló a kiterjesztést csak cégeknek szerette volna továbbadni, azonban a három amerikai licitáló nem tervezett ilyen jellegű korlátozást. Ezért a németek érdekeik védelmében beadvánnyal is fordultak az ICANN felé, azonban nem jártak sikerrel. Végül is a .gmbh domain zárt árverésen kelt el, így ennek részleteit nem ismerjük pontosan. Azonban annyi bizonyos, hogy végül is a .gmbh domain az amerikai licitálók egyikéhez került, vagyis esetleg a  a Google-hez vagy  a TLD óriás Donuts-hoz, vagy akár a kisebb, de szintén amerikai  Straat Investments-hez.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo