Milliókat érnek: élesedik a harc a jó domainekért

Amint azt már sejteni lehetett, egyre nagyobb érdeklődés és egyre élesedő harc övezi a Top Level Domainek regisztrálását. A legnagyobb játékos ezen a piacon a Google, az Amazon, az Apple, illetve néhány más domain-regisztrátor óriás.

Kép: SXC

A versenyre jó példa a .app kiterjesztésért folytatott licit-küzdelem. Amint azt már a napokban hallhattuk, a Google 25 millió dollárért vette meg a .app Top-Level-Domaint. A nyilvános liciten a Google többek között olyan vetélytársakat utasított maga mögé, mint az Amazon, amely csak lényegesen kisebb ajánlatot tudott tenni. És hogy mit szeretne tulajdonképpen a Google a .app domainnel? Sokak szerint az Android platformot és az Android applikációkat szeretnék vele reklámozni. (Ami fontos lehet azoknak a cégeknek, amelyek külföldi terjeszkedésük támogatásához globális weboldalt indítanának be.)

A verseny erősödésére az is jó példa, hogy a Google az eddigi legmagasabb összeget fizette ki, amelyet valaha is TLD-ért kifizettek. Figyelemreméltó az, hogy három licitáló cég is kész volt a .app TLD-ért 19.4 millió dollárt kifizetni. Ebből a hármasból került ki végül is a kereső-óriás győztesen - írta a kftkreator.hu.

Eddig visszafogott volt a küzdelem

A Google még 2012-ben bejelentette az igényét erre a TLD-e az ICANN-nél, a domaineket felügyelő szervezetnél. A Google azonban nem csupán néhány ilyen jellegű TLD-t szeretne birtokolni, hanem már eddig is több mint százra tartana igényt. Ezek közül néhányat szeretne megtartani magának, mint például a .google vagy a .youtube kiterjesztéseket, néhányat szeretne bizonyos felhasználó-kategóriának is elérhetővé tenni, végül pedig a tervek szerint lenne egy harmadik kategória, amelyet bárki szabadon megvásárolhatna.

Domain est omen – Regisztrációóó!
Domainnevet regisztráltatni igazán hasznos és elegáns. Sőt olykor kifizetődő is. Ha a nekünk tetsző szabad volt, sikerült regisztráltatni is, és már él a név, akkor lehet altatni, lehet árverezni, lehet eladni, s lehet tartalommal föltölteni… Kinek, mi éri meg.
Az eddigi licitek alkalmával a Google aránylag visszahúzódónak minősült és leginkább olyan TLD-k iránt érdeklődött, amelyek szoros összefüggésben állnak termékeivel és szolgáltatásaival, mint például a .drive és a .docs kiterjesztések. Azonban a Google már olyan domaineket is vásárol, mint például a .how, a .soy, illetve a .minna kiterjesztések, amelyeket az érdeklődők szabadon regisztrálhatnak.

Ezzel a lépésével a Google, elmondása szerint a versenyt szeretné erősíteni, illetve a felhasználók számára megadni azt az alternatívát, hogy ne csak az eddig leginkább kedvelt és használt .com, .net vagy .org kiterjesztéseket használhassák.

Éles verseny a .gmbh domainért is

A licitálás alkalmával a .gmbh tld is árverezésre került, azonban a nagy érdeklődés és konkurencia miatt ez nem ment zökkenőmentesen. Itt német és amerikai cégek és befektetők versenyeztek a TLD megszerzéséért. A két német licitáló a kiterjesztést csak cégeknek szerette volna továbbadni, azonban a három amerikai licitáló nem tervezett ilyen jellegű korlátozást. Ezért a németek érdekeik védelmében beadvánnyal is fordultak az ICANN felé, azonban nem jártak sikerrel. Végül is a .gmbh domain zárt árverésen kelt el, így ennek részleteit nem ismerjük pontosan. Azonban annyi bizonyos, hogy végül is a .gmbh domain az amerikai licitálók egyikéhez került, vagyis esetleg a  a Google-hez vagy  a TLD óriás Donuts-hoz, vagy akár a kisebb, de szintén amerikai  Straat Investments-hez.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo