A versenyre jó példa a .app kiterjesztésért folytatott licit-küzdelem. Amint azt már a napokban hallhattuk, a Google 25 millió dollárért vette meg a .app Top-Level-Domaint. A nyilvános liciten a Google többek között olyan vetélytársakat utasított maga mögé, mint az Amazon, amely csak lényegesen kisebb ajánlatot tudott tenni. És hogy mit szeretne tulajdonképpen a Google a .app domainnel? Sokak szerint az Android platformot és az Android applikációkat szeretnék vele reklámozni. (Ami fontos lehet azoknak a cégeknek, amelyek külföldi terjeszkedésük támogatásához globális weboldalt indítanának be.)
A verseny erősödésére az is jó példa, hogy a Google az eddigi legmagasabb összeget fizette ki, amelyet valaha is TLD-ért kifizettek. Figyelemreméltó az, hogy három licitáló cég is kész volt a .app TLD-ért 19.4 millió dollárt kifizetni. Ebből a hármasból került ki végül is a kereső-óriás győztesen - írta a kftkreator.hu.
Eddig visszafogott volt a küzdelem
A Google még 2012-ben bejelentette az igényét erre a TLD-e az ICANN-nél, a domaineket felügyelő szervezetnél. A Google azonban nem csupán néhány ilyen jellegű TLD-t szeretne birtokolni, hanem már eddig is több mint százra tartana igényt. Ezek közül néhányat szeretne megtartani magának, mint például a .google vagy a .youtube kiterjesztéseket, néhányat szeretne bizonyos felhasználó-kategóriának is elérhetővé tenni, végül pedig a tervek szerint lenne egy harmadik kategória, amelyet bárki szabadon megvásárolhatna.
Ezzel a lépésével a Google, elmondása szerint a versenyt szeretné erősíteni, illetve a felhasználók számára megadni azt az alternatívát, hogy ne csak az eddig leginkább kedvelt és használt .com, .net vagy .org kiterjesztéseket használhassák.
Éles verseny a .gmbh domainért is
A licitálás alkalmával a .gmbh tld is árverezésre került, azonban a nagy érdeklődés és konkurencia miatt ez nem ment zökkenőmentesen. Itt német és amerikai cégek és befektetők versenyeztek a TLD megszerzéséért. A két német licitáló a kiterjesztést csak cégeknek szerette volna továbbadni, azonban a három amerikai licitáló nem tervezett ilyen jellegű korlátozást. Ezért a németek érdekeik védelmében beadvánnyal is fordultak az ICANN felé, azonban nem jártak sikerrel. Végül is a .gmbh domain zárt árverésen kelt el, így ennek részleteit nem ismerjük pontosan. Azonban annyi bizonyos, hogy végül is a .gmbh domain az amerikai licitálók egyikéhez került, vagyis esetleg a a Google-hez vagy a TLD óriás Donuts-hoz, vagy akár a kisebb, de szintén amerikai Straat Investments-hez.