Uber cikkek


Kiszáll az Uber az önvezető autók fejlesztéséből

Kiszáll az Uber az önvezető autók fejlesztéséből 

Az Uber felhagy az önvezető járműtechnológia költséges fejlesztésével és eladja az ezzel foglalkozó érdekeltsége, az Uber Advanced Technologies Group (ATG) vállalat többségi tulajdonát az Aurora start-up technológiai fejlesztő cégnek.
Újabb országból lép le az Uber

Újabb országból lép le az Uber 

Az Uber beszüntette tevékenységét Kolumbiában is, miután nem sikerült megállapodásra jutni az ország hatóságaival a társaság tevékenységének szabályozásáról. 
Újabb nagyvárosból vágták ki az Ubert

Újabb nagyvárosból vágták ki az Ubert 

Nem hosszabbította meg az illetékes londoni közlekedési hatóság az Uber hétfőn lejárt taxiszolgáltatási engedélyét.
A fékre lépett az Uber

A fékre lépett az Uber 

A világ vezető internetes fuvarmegosztó cége veszteséggel zárta a harmadik negyedévet.
Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá

Minden, ami repül – kérdés, kinek telik rá 

Jó száz éve ígéri a repülő autókat a sci-fi irodalom, de kísérleteknél tovább nem jutottak. Napjainkra a technológiai alap már készen áll, sőt: az Uber 2023-ra ígéri repülő taxijait Amerikában, amelyeket a Bell helikopter-gyártóval fejleszt.
Tőzsdére készül az Uber

Tőzsdére készül az Uber 

Várhatóan még 2019 első félévében a parkettre léphet az Uber, ez lehet a jövő év egyik legnagyobb tőzsdei bevezetése a tech-szektorban, a cég értékét most 76 milliárd dollárra becsülik.
Az Uber nem adja fel

Az Uber nem adja fel 

Önjáró autója tavasszal halálos balesetet okozott, az Uber azonban Amerikában tovább folytatja kísérleteit és biztonságos kocsikat ígér.
Pénzt ad elektromos kocsira a sofőröknek az Uber

Pénzt ad elektromos kocsira a sofőröknek az Uber 

Londonban kilométerenként 35 forintos felárat számít fel 2019 elejétől az Uber. Az összegyűlő pénzt a sofőrök elektromos autó vásárlására fordíthatják. Az Uber ezzel akarja zöldíteni flottáját és megindokolni, miért nem hajlandó csatlakozni London csúcsforgalmi adójához.
Négy év alatt felére csökkent az Uber-sofőrök keresete

Négy év alatt felére csökkent az Uber-sofőrök keresete 

Egyre kevesebbet keresnek az Uber- és Lyft-sofőrök, egy tanulmány szerint a teljes munkaidős szállítókat kezdik kiszorítani az alkalmi, kiegészítő keresetért uberző autósok.
Mégsem gyárt önvezető teherautókat az Uber

Mégsem gyárt önvezető teherautókat az Uber 

Mégsem folytatja az önvezető teherautók fejlesztését az Uber, mostantól kizárólag személyautókat gyártanának önvezető technológiával, írja a CNBC.

Már rollerezhet is az Uberrel 

Az Uber az autó- és a kerékpár után most beszállt elektromos rollerek kölcsönzésébe is, amitől nem csak a közlekedési eszközöknél, hanem más területeken is remél eladásokat.

A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal 

Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.

Karbonsemleges az autómegosztás az Uber riválisánál 

Már az első évben több millió dollárt költ a Lyft karbonsemlegesítő projektekre, vagyis olyan beruházásokra, amik üvegházgáz-megkötéssel ellentételezik az autóhasználattal járó káros anyag kibocsátást. Az Uber vetélytársa így próbál ügyféllojalitást kiépíteni a környezettudatos polgárok körében.

Európai Bíróság: szabad préda lett az Uber 

A tagállamok megtilthatják és büntetőjogi eszközökkel szankcionálhatják az UberPop szolgáltatás keretében jogellenesen végzett szállítási tevékenység gyakorlását anélkül, hogy az ilyen tevékenység gyakorlását büntetendővé nyilvánító törvény tervezetét előzetesen be kellene jelenteniük a Bizottságnak.

Szlovákiából is kipaterolják az Ubert 

Leállította működését kedden éjjel Szlovákiában a fuvarmegosztó szolgáltatásokat végző Uber, miután a pozsonyi járásbíróság döntésével megtiltotta a fuvarozást azoknak a személyeknek, akik nem rendelkeznek taxizáshoz szükséges engedéllyel vagy a taxizáshoz előírt paraméterű gépkocsival.

Zombikkal ijesztget az Uber-sofőr 

A Kínában is elterjedt Uber sajátos problémával küzd: adott esetben a taxit rendelő ijesztő arcú vezető képét látja a visszaigazolásban. Rémületében lemondja a rendelést, de ezért fizetnie kell, a pénzt a „rém” teszi el...

Uber, Airbnb: ki minősül munkavállalónak? 

Az egyre gyorsabban terjedő "gig economy" cégeivel kapcsolatban egyre gyakrabban merül fel felhasználóik jogi státusa, vajon ügyfélnek, vagy munkavállalónak tekinthetünk-e például egy Uber-sorfőrt? Párkányi Rita, a KCG Partners Ügyvédi Társulás ügyvédjének segítségével jártunk utána a kérdésnek.

Itt is kevesebbet keresnek a nők 

Világátlagban a nők 32 százalékkal keresnek kevesebbet a férfiaknál, míg Észak-Amerikában 28, Európában pedig 25 százalékkal. Az Uber tevékenysége megmutatta e különbség egyik fontos okát a sok közül.

Ezt is az Uber találta ki 

Amerika után Európában is terjednek az internetes portálok, amelyek a legkülönbözőbb képzettségű emberek számára közvetítenek alkalmi munkalehetőségeket. A keresett szakértők számára a módszer lehetővé teszi a függetlenedést, a munka és a családi élet összehangolását.

Rövidesen indul az Uber helitaxija 

A repülő autó régi álom, de az amerikai Bell helikoptergyár és az Uber azt ígéri: a 2020-as EXPO-n, Dubajban, már kipróbálhatjuk a repülő taxikat.

Döntött a bíróság Uber-ügyben 

Az Uber által nyújtott, nem hivatásos sofőrökkel összekapcsoló szolgáltatás a közlekedés terén nyújtott szolgáltatások körébe tartozik. A tagállamok következésképpen szabályozhatják e szolgáltatás nyújtásának feltételeit – döntött az Európai Bíróság.

Loptak, csaltak, hazudtak - az Uber egykori főnöke most kitálalt 

Az Uber korábbi vezetése üzleti titkokat lopott, kémkedett a vetélytársak után és szervezetten tüntette el illegális tevékenységének nyomait csakúgy, mint a cég könyvelésének dokumentumait – állítja a volt biztonsági főnök.

Az Uber-modell meghódítja a légi közlekedést is 

Az Uber világszerte megrázkódtatta a taxipiacot. Megtörténhet ez a légi közlekedéssel is? Igen - a kérdés csak az, mikor jön a nagy változás - vagy bekövetkezett-e már?

57 millió ügyfél adatait lopták el az Ubertől 

Az Uber globális személyszállító vállalat csak kedden közölte, hogy tavaly 57 millió ügyfél adatait ellopták tőle hackerek.

Uber, Airbnb: csak futnak a jogászok a fejlődés után 

A közösségi gazdaság fordulóponthoz érkezett: a cégek tevékenységének belátható időn belüli átlátható szabályozása sem Európában, sem Magyarországon nem halogatható tovább. Bár a hatályos uniós és hazai törvények erre az üzleti modellre is vonatkoznak, az újszerűség miatt adójogi, versenyjogi, fogyasztóvédelmi, munkajogi és egyéb kérdések merülnek fel. Ezeket nem csupán az állami hatóságok vagy a hagyományos piaci szereplők érdekei miatt, hanem a megosztáson alapuló gazdaság cégeinek biztonságos működése, sőt, fejlődése okán is rendezni kell. Máskülönben megismétlődik az Uber nemzetközi és hazai története.

Ételt szállít utas helyett az Uber 

Friss készételek kiszállításával próbálja megmenteni vállalkozását az Uber. A sajátos taxis céget nemrég tiltották ki Londonból (is), és miközben továbbterjeszkedik, globálisan máig veszteséges. 

Újra terítéken az Uber 

Alig két hónappal azután, hogy Szpunar főtanácsnok indítványában megállapította, hogy az Uber elsősorban nem információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújt, és így köteles betartani a tagállamok vonatkozó közlekedési szabályozásait, a cég ügye újra terítékre került az Európai Bíróság előtt.

Veszélyben a taxirendelő alkalmazások 

A Kaspersky Lab kutatói a jól ismert mobil banki applikációkat támadó trójai vírus, a Faketoken új, továbbfejlesztett változatát fedezték fel, amely már képes felhasználói azonosítókat lopni népszerű taxiappokról.

Európában nyugodtan be lehet tiltani az Uber-t 

A tagállamok megtilthatják, és büntetőjogi szankciókkal sújthatják a jogellenesen végzett szállítási tevékenységet anélkül, hogy az erről szóló törvénytervezetet előzetesen be kellene jelenteniük az Európai Bizottságnak.

A körforgás sztárja 

Otthonunk tele van felesleges, használaton kívüli cuccokkal. A körforgásos gazdaság új sztárja, a Stuffstr mobilalkalmazás ezek továbbadásának és újrafelhasználásának logisztikáját oldja meg. A gyártók pedig megtudják az app által generált adattömegből, hogy fogyasztóik meddig élvezik terméküket, és mikor válnak meg tőle.

Piac és Profit konferencia: nem létezik digitális átállás, csak új üzleti modell 

Egy digitális társadalomban, a negyedik ipari forradalom közepén élünk, és mint tudjuk, a hazai cégek kissé le vannak maradva a digitális átállásban európai viszonylatban is. Ugyanakkor valóban érdemes átállni? Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója a Piac és Profit konferenciáján elmondta, hogy az elmúlt évek legnagyobb üzleti sikereit vizsgálva az derül ki, hogy érdemesebb egy új üzleti modellt kitalálni, mint egy régit digitalizálni.

Olcsóbb és gyorsabb: csak ennyit tud a megosztás gazdasága 

Az alacsonyabb ár és a gyorsaság miatt kedvelik a fogyasztók elsősorban a megosztás gazdaságát, ellene gyakorlatilag csak az online fizetéssel szembeni tartózkodás szól a Sharing Economy Szövetség friss felmérése szerint.

Besárgítja Európa az Ubert? 

Az Uber számára kellemetlen fordulatot vett a vele szemben folyó eljárás az Európai Unió Bíróságán, miután a bíróság főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, az Ubernek is teljesítenie kell a tagállamok által a taxisofőrök számára előírt kötelezettségeket – figyelmeztet a mai brüsszeli döntést összegző közleményében a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda.

Az autógyárak is készülnek a kocsimegosztás világhatalmára 

Az autómegosztás és az önvezető autók teljes mértékben megváltoztatják a jelenlegi autóipart. Még az autómegosztásra szakosodott cégek, mint például az Uber, is nagyon kapaszkodnak, nehogy egy perc alatt elveszítsék relevanciájukat a felhasználóknál.

Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen 

Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.

Kínában már megy a kamionos Uber 

A mindössze 2014 óta működő Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező mobilplatformot. A cégnek ma már több mint 3 ezer alkalmazottja van, akik közül száz-akárhány fő kifejezetten az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végez, így a hasonlóság nemcsak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető.

Az Uber ment, a megosztás maradt 

Bár a megosztáson alapuló gazdaság fogalmához az elmúlt években sem kerültünk sokkal közelebb, maga a gazdasági modell egyre nagyobb teret nyer, nemcsak nemzetközi szinten, de Magyarországon is. A hazai internetezők valamivel több, mint harmada hallott a közösségi gazdaság fogalmáról, és minden ötödik internethasználó részese is.

A kamionsofőrök helyét is átveszik a robotok 

Október 20-án kezdődött a közúti árufuvarozás történelmének új fejezete: az Uber fejlesztőcége, az Otto ugyanis ekkor szállította le „élesben” az első szállítmányt az egyik önvezető kamionjával. A 120 mérföldes út négyötödét, több mint száz mérföldet a sofőr közbeavatkozása nélkül tette meg a Volvo típusú tehergépjármű, amely határidőre szállította le az ötvenezer doboznyi Budweiser sört.

A dugóban szívatják az autósokat az Uber reklám-drónjai 

Ideje elfelejteni az óriásplakátokat! Az új reklámok nem az út mellett vannak, hanem a szélvédő előtt zümmögnek.

A taxisok kapják az Uber ellenőrzését 

Januártól fokozottabb ellenőrzésre számíthatnak a személy- és teherszállítók, köztük a taxisok is, mivel egy újabb szervezetet is létrehoznak e célra. Eredetileg az Ubernek szánták, helyette talált más célt magának.

Olcsóbb közlekedést és munkanélküliséget hoz az önvezető autó 

Az Uber riválisa, a Lyft elemzése szerint 10 éven belül csakis önvezető autókat használnak majd a kocsimegosztó alkalmazások. A sofőrök pedig elvesztik a pénzkereseti lehetőségüket. A nagyvárosokban egyszerűen nem lesz értelme autótulajdonosnak lenni.

Utánanyúl a NAV az Uber sofőröknek 

Az Uber ugyan kivonult hazánkból, az okostelefonnal elérhető, személyszállítást kínáló társaság ügye korántsem zárult le. A NAV még az év elején kereste meg a holland hatóságot, jelezve: a honi adóigazgatás szeretné megkapni azon magyar sofőrök nevét és jövedelmi adatait, akik az Ubernek dolgoztak. Most meg is kapta.

Ezért előz minket Szlovákia 

Ukrajna, Litvánia és Észtország után Szlovákia is úgy döntött, hogy az Uber működését lehetővé tevő szabályozást készít. A szlovák kormány célja, hogy legalizálja a sharing economy vállalatait, és kihasználja az ebből fakadó gazdasági előnyöket.

Kiknek ad pénzt az Uber? 

Négyezer ötletből választotta ki az Uber azt a négyet, amelyet mentorálással és anyagilag is támogat. Valamennyi kezdeményezés a technikai fejlődést állítja egy-egy jó ügy szolgálatába.

Tényleg bedöntheti Elon Musk az Ubert? 

A Tesla vezére önvezető elektromos autókat szervezne autómegosztási alkalmazásra. Uber-elvek + önvezető szoftver + Tesla-gépkocsik, mindehhez Tesla-teherautók + Tesla tömegközlekedés = Zéróemissziós globális földfelszíni járműflotta. Ráadásul a 2020-as évek elejére. Igaz ez? Az esélyeket elemezzük.

Magyar vállalkozások tölthetik be az Uber helyét 

Az Uber ugyan nemrégiben felfüggesztette magyarországi szolgáltatását, azonban a cég által képviselt megosztás alapú üzleti modell itthon is egyre inkább virágzik. Tőlünk nyugatra a nyaralásunk alatti kutyafelügyelettől kezdve, a saját bicikli- vagy autó bérbeadáson át már számos problémára van közösségi megoldás. Hazánkban a paletta még nem ennyire színes, de néhány magyar startup már elég komoly sikereket ért el ezen a területen

Megy az Uber. Mit buknak a sofőrök? 

Július 24-én leáll Magyarországon az Uber autómegosztó szolgáltatása, mivel a cég nem kívánta vállalni az aznap hatályba lépő törvény kockázatát, ami a sofőrjeiket érintené. Ez bizonyos szempontból azt jelenti, hogy kkv-k győzedelmeskedtek egy multi felett. Más szempontból viszont azt is jelenti, hogy szembe megyünk a világ trendjével, 1200 embernek pedig új megélhetés után kell néznie.

Vissza a múltba? 11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten 

11 nap múlva nem lesz Uber Budapesten – jelentette be Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója. A betiltást lehetővé tevő szabályozás hatályba lépésének napján 12 órakor leáll a rendszer. Ha változna a szabályozás, visszatérhetnek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni  

Az Európai Tanács elfogadta a Vállalatok Fenntarthatósági Átvilágításáról szóló Irányelvet.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo