Négy év alatt felére csökkent az Uber-sofőrök keresete

Egyre kevesebbet keresnek az Uber- és Lyft-sofőrök, egy tanulmány szerint a teljes munkaidős szállítókat kezdik kiszorítani az alkalmi, kiegészítő keresetért uberző autósok.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A JPMorgan Chase tanulmánya szerint 2013 és 2017 között több mint a felével csökkent az Uber- és Lyft-sofőrök jövedelme: egy átlagos sofőr 2013-ban havi 1469 dollárt (404 ezer forint) keresett, tavaly ennek alig felét, 783 dollárt.

A tanulmány szerint a jövedelem csökkenésének egyik oka, hogy ahogy az Uber és a hasonló autómegosztó platformok elterjedté válásával egyre többen szálltak be sofőrként is.

Karrier vagy kiegészítő kereset?

Fiatalok millióinak természetes az autó- vagy lakásmegosztás
A K&H pénzügyi vetélkedő szakértői a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságát igyekeznek fejleszteni: ennek része az is, hogy mit vegyünk meg és mit elég alkalmanként kölcsönözni vagy közösen használni.
A tanulmányra reagálva a Lyft és az Uber is hangsúlyozta, hogy ugyan a havi jövedelmek csökkentek, a fuvaronkénti bevétel nem lett kevesebb. A készítők ezeket a platformokat nem igazán arra szánták, hogy a sofőrök csak ebből éljenek meg, a koncepció inkább az volt, hogy ha az ember egyébként is menne valahova az autójával, út közben fel tudjon venni másokat, és ezzel legyen némi kiegészítő jövedelme. Ennek ellenére sokak számára az uberezés teljes munkaidős foglalkozássá vált, ami mára jóval kevésbé éri meg, mint korábban, valószínűleg azért, mert túl sok sofőr van, utasból viszont nem lett több.

„A tanulmány megerősíti azt, amit mi és sokan mások is hosszú ideje mondtunk: a szolgáltatást főleg olyanoktól elérhető, akik az Ubert és a hasonló platformokat mellékállásként használják. Mivel nőtt azoknak az aránya, akik alkalmilag használják az Ubert, érdemesebb az óránkénti jövedelemre koncentrálni, ami stabil maradt az időszakban” – olvasható az Uber közleményében.

Egy Uber-sofőr ma óránként körülbelül 9,21 dollárt kereshet a washingtoni Economic Policy Institute kutatása szerint. Az intézet arra is rámutatott, hogy (megerősítve az Uber állítását), több az alkalmilag fuvarozó sofőr, az Uber-sofőrök heti „munkaideje” évről-évre csökken. Mint írják, az Uber a legtöbb autós felhasználó számára elsősorban kiegészítő kerset.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo