Autómegosztás cikkek
A kisteherautók is megjelennek az autómegosztó piacon
Innovatív új szereplő az autómegosztásban: megérkezett Magyarországra az 123 Transporter, a mobilalkalmazás, amellyel kisteherautót bérelhetünk.
Dühösek a taxisok a netes autómegosztókra, tüntetnek Romániában
Több száz taxis sorakozott fel járművével szerdán a bukaresti parlament, illetve a kormány székháza előtt.
Új, kiváló pénzkereseti lehetőség, adja bérbe autóját
Nagyot szakíthatnak az autósok - Megérkezett a Cristo Share.
Ingyenes közösségi autómegosztás Magyarországon
Pénzt is kereshet nekünk az autónk: itt az ingyenes közösségi autómegosztó platform.
Áttörés jöhet a céges autóhasználatban
Az üzleti szereplők fele fontolgatja az autómegosztás igénybevételét vagy használ már most is ilyen mobilitási szolgáltatást – derül ki egy friss kutatásából. A kis-, közepes- és nagyvállalatok hasonló mértékben érdeklődnek a lehetőség iránt, amelyet leginkább üzleti találkozókhoz és munkába járáshoz használnak. A nyitottságon meglepő módon az sem változtat, hogy az adott vállalkozás rendelkezik-e saját céges gépjárműflottával vagy sem.
Változás küszöbén az autózás jövője
Bár járványhelyzetben a közösségi autózás egy lehetséges megoldás az érintkezésmentes és biztonságos közlekedésre, mégis sokan még mindig nem hisznek az autómegosztókban. Pedig a számok azt igazolják, hogy ez jelenti a közlekedés jövőjét, legalábbis a nagyvárosokban. Budapesten jelenleg több mint 1000 carsharing autó vehető igénybe, a 4 évvel ezelőtti számokhoz képest – amikor a GreenGo a piacon elsőként indította flottáját, akkor 45 elektromos autóval – a fejlődés megkérdőjelezhetetlen. Ám mégis elmaradunk a hasonló méretű Bécstől, ahol nagyjából másfélszer ennyi közösségi autó fut az utakon. Az elmúlt néhány hétben megtörtént Magyarország „digitális átállása”, a lakosság egy része már online intézi ügyeit. A kérdés az, hogy vajon a közlekedés átalakulására is számíthatunk-e a krízis időszaka alatt.
A vágányzár megdobta a telekocsizást
Stabilan a legnépszerűbb telekocsi útvonallá vált 2019 februárjában a Budapest-Miskolc útszakasz, csak itt több mint 20 ezren választották ezt a közlekedési formát – derült ki az Oszkar.com Telekocsi friss elemzéséből.
Tőzsdére készül az Uber
Várhatóan még 2019 első félévében a parkettre léphet az Uber, ez lehet a jövő év egyik legnagyobb tőzsdei bevezetése a tech-szektorban, a cég értékét most 76 milliárd dollárra becsülik.
Négy év alatt felére csökkent az Uber-sofőrök keresete
Egyre kevesebbet keresnek az Uber- és Lyft-sofőrök, egy tanulmány szerint a teljes munkaidős szállítókat kezdik kiszorítani az alkalmi, kiegészítő keresetért uberző autósok.
Az emberi jóság mintapéldája az Airbnb?
"Alapvető emberi jóság nélkül az Airbnb nem működhetne", mondta Brian Chesky, az Airbnb társalapítója. A vandalizmustól vagy a lopástól viszont a láthatóság tartja vissza a bérlőket. A transzparencia a legerősebb jóságra nevelő eszköz. Ha a lakást kibérlő személyek negatív kommentet kapnak, mert kárt tettek az ingatlanban, kidobja őket a rendszer. Megéri tehát jól viselkedni.
Karbonsemleges az autómegosztás az Uber riválisánál
Már az első évben több millió dollárt költ a Lyft karbonsemlegesítő projektekre,
vagyis olyan beruházásokra, amik üvegházgáz-megkötéssel ellentételezik az autóhasználattal járó káros anyag kibocsátást. Az Uber vetélytársa így próbál ügyféllojalitást kiépíteni a környezettudatos polgárok körében.
Európában nyugodtan be lehet tiltani az Uber-t
A tagállamok megtilthatják, és büntetőjogi szankciókkal sújthatják a jogellenesen végzett szállítási tevékenységet anélkül, hogy az erről szóló törvénytervezetet előzetesen be kellene jelenteniük az Európai Bizottságnak.
Sharing economy: megszoksz vagy megszöksz
Minél hamarabb száll be egy cég a megosztásos gazdaságba, annál több esélye van az érvényesülésre. Még van tér az új platformok számára, de a későn érkezők idővel azon kaphatják magukat, hogy ez a vonat már elment, véli Kőszegi Árpád, a PricewaterhouseCoopers Magyarország menedzsere.
Az autógyárak is készülnek a kocsimegosztás világhatalmára
Az autómegosztás és az önvezető autók teljes mértékben megváltoztatják a jelenlegi autóipart. Még az autómegosztásra szakosodott cégek, mint például az Uber, is nagyon kapaszkodnak, nehogy egy perc alatt elveszítsék relevanciájukat a felhasználóknál.
Autót csak kölcsönbe?
2030-ra az elektromos meghajtású járművek lesznek többségben a nagyvárosokban a szigorodó emissziós előírásoknak és az olcsóbbá váló technológiának köszönhetően.
Megosztott kocsinak ingyen lenne a parkolás
Németországban törvényt hoznak a közösségi autómegosztó szolgáltatások támogatásáról, a szövetségi kormány tervezete alapján a szolgáltatók autói ingyenesen parkolhatnának, de meg kell felelniük bizonyos környezetvédelmi normáknak.
Tényleg bedöntheti Elon Musk az Ubert?
A Tesla vezére önvezető elektromos autókat szervezne autómegosztási alkalmazásra. Uber-elvek + önvezető szoftver + Tesla-gépkocsik, mindehhez Tesla-teherautók + Tesla tömegközlekedés = Zéróemissziós globális földfelszíni járműflotta. Ráadásul a 2020-as évek elejére. Igaz ez? Az esélyeket elemezzük.
Sharing economy - megszoksz vagy megszöksz?
A vállalatoknak szembe kell néznie azzal, a sharing economy itt marad. Vagy megszokjuk, vagy megszökünk - mondta a téma szakértője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Megint demonstrálnak a taxisok
Útlezárások várhatók ma 9 órától a Belvárosban a taxis szervezetek demonstrációja miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A személyszállítási fuvarozók az Uber applikáció ellen tiltakoznak.
Ezért tartanak előrébb az észtek
Észtország a túlszabályozás helyett az innovációt támogatja, ezért Európában először az észt parlament törvényjavaslata szabályozná, nem pedig tiltaná az autómegosztást, az Uberhez hasonló digitális platformok működését.