A vágányzár megdobta a telekocsizást

Stabilan a legnépszerűbb telekocsi útvonallá vált 2019 februárjában a Budapest-Miskolc útszakasz, csak itt több mint 20 ezren választották ezt a közlekedési formát – derült ki az Oszkar.com Telekocsi friss elemzéséből.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi év hasonló időszakához képest mintegy kétszeresére nőtt a Budapest–Miskolc útvonalon telekocsi szolgáltatást igénybe vevő utasok száma februárban – derült ki a 2007 óta a közösségi autózáshoz kommunikációs platformot biztosító Oszkar.com friss elemzéséből.

Kép: mavcsoport.hu

„Csak ezen az útvonalon több mint 20 ezer utast szállítottak az oszkározó autósok, ezzel egyébként stabilan a legnépszerűbb szakaszunkká is vált a Budapest–Miskolc útvonal az érintett időszakban” – mondta Prácser Attila, a vállalkozás társalapítója. Kiugró növekedést nem először okoz vágányzár az alternatív közlekedésben, 2018-ban például a Budapest–Pécs vasútvonalon zajló felújítási munkálatok hatására nőtt meg az utasok száma közel 40 százalékkal.

A januári–februári időszak a telekocsipiacon jellemzően holtszezonnak tekinthető, az első igazán

Erre figyeljünk, mielőtt beülünk a közösségi autóba
Az e-carsharing az autóbérlésnek már hazánkban is egyre elterjedtebb formája. Népszerűségét többek között annak köszönheti, hogy az előzetes regisztrációt követően, okostelefonnal, percalapú elszámolás mellett vehetjük igénybe a járműveket, és azokat a szolgáltatási területen belül szabadon használhatjuk. A buktatóit írta meg a das.hu.
nagy kiugrást a március 15-ei hosszú hétvége hozza el, majd ezt követően a húsvét. Ezek összességében 100 ezer feletti utasszámot generálnak. Az említett időszakokban és az olyan népszerű vonalakon, mint pl. a Budapest–Miskolc közötti, akár 5 percenként is indulni fog oszkáros autó” – tette hozzá Prácser.

Féláron utazhat

A tapasztalatok alapján a vágányzárral érintett Budapest–Miskolc útvonal megtétele telekocsival átlagosan 2100 forintba kerül, de ki lehet fogni 2000 Ft alatt hirdetett utakat is, ami egy másodosztályú vonatjegy árának kb. 60 százaléka, míg az InterCitynek kb. a fele. Aki nyitott a közösségi közlekedésre, féláron utazhat, ráadásul gyorsabban is eljuthat a végállomásig, hiszen a vágányzárral érintett szakaszon az átszállást megspórolva az InterCityhez képest közel egy órával, míg a 2. osztályú vonatjárathoz képest átlagosan másfél órával gyorsabban lehet elérni az úti célt.

A szolgáltatást egyébként leginkább a 25–34 éves korosztály veszi igénybe, s arányában közülük kerülnek ki leggyakrabban a sofőrök is. A hét napjait tekintve a forgalom pénteken és vasárnap a legerősebb, ilyenkor persze nemcsak az utasok, hanem a meghirdetett helyek száma is nő. A szakember tapasztalatai alapján a telekocsizás nyáron fut fel ismét, leginkább a fesztiváloknak köszönhetően. 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo