A tavalyi év hasonló időszakához képest mintegy kétszeresére nőtt a Budapest–Miskolc útvonalon telekocsi szolgáltatást igénybe vevő utasok száma februárban – derült ki a 2007 óta a közösségi autózáshoz kommunikációs platformot biztosító Oszkar.com friss elemzéséből.
„Csak ezen az útvonalon több mint 20 ezer utast szállítottak az oszkározó autósok, ezzel egyébként stabilan a legnépszerűbb szakaszunkká is vált a Budapest–Miskolc útvonal az érintett időszakban” – mondta Prácser Attila, a vállalkozás társalapítója. Kiugró növekedést nem először okoz vágányzár az alternatív közlekedésben, 2018-ban például a Budapest–Pécs vasútvonalon zajló felújítási munkálatok hatására nőtt meg az utasok száma közel 40 százalékkal.
„A januári–februári időszak a telekocsipiacon jellemzően holtszezonnak tekinthető, az első igazán
Féláron utazhat
A tapasztalatok alapján a vágányzárral érintett Budapest–Miskolc útvonal megtétele telekocsival átlagosan 2100 forintba kerül, de ki lehet fogni 2000 Ft alatt hirdetett utakat is, ami egy másodosztályú vonatjegy árának kb. 60 százaléka, míg az InterCitynek kb. a fele. Aki nyitott a közösségi közlekedésre, féláron utazhat, ráadásul gyorsabban is eljuthat a végállomásig, hiszen a vágányzárral érintett szakaszon az átszállást megspórolva az InterCityhez képest közel egy órával, míg a 2. osztályú vonatjárathoz képest átlagosan másfél órával gyorsabban lehet elérni az úti célt.
A szolgáltatást egyébként leginkább a 25–34 éves korosztály veszi igénybe, s arányában közülük kerülnek ki leggyakrabban a sofőrök is. A hét napjait tekintve a forgalom pénteken és vasárnap a legerősebb, ilyenkor persze nemcsak az utasok, hanem a meghirdetett helyek száma is nő. A szakember tapasztalatai alapján a telekocsizás nyáron fut fel ismét, leginkább a fesztiváloknak köszönhetően.