Az autómegosztás eleve zöldebb megoldás, mintha egyedül ülnénk az autónkban, mert az utasunk megspórolja, hogy külön járművel furikázzon. Az Uber riválisa, a Lyft azonban rákontráz még erre azzal, hogy karbonsemlegesítő projektekbe fekteti bevétele bizonyos részét. A 2012-ben még Zimride néven alapított Lyft utazásszámlálója márciusban elérte a havi 50 millió alkalmat, ami még mindig jócskán elmaradt az Uber által összehozott havi 450 millió (napi 15 millió) utazástól, amit 75 millió -minden hónapban aktív- felhasználó produkált. Hogyan lehet hát kitörni az örök második helyéről a fejlett világ piacán? Versenyelőnyt igyekeznek kovácsolni a klímabarátabb üzletvitelből a Lyft alapítói, John Zimmer és Logan Green, akik Paul Hawkent szerződtették a cég ökológiai tanácsadójának.
Hawken a The Ecology of Commerce (A kereskedelem ökológiája) című könyv szerzőjeként lett befolyásos világkép- és gondolatformálója a Szilícium-völgy és Kalifornia új üzleti elitjének. Amikor egyetemisták voltak, Zimmert és Greent egyaránt megérintette Hawken ökotudatos bizniszfilozófiája. Zimmer ráadásul egy olyan professzornál is tanult, aki Hawken mentora volt.
A Lyft már idén több millió dollárt fordít arra, hogy autómegosztós utazásai kisebb tehertétellel járjanak a légkörre nézve. Olyan karbonsemlegesítő projektekbe vásárolja be magát, amik ellentételezik az autók légszennyezését. Ilyen például klímaerdők vagy mangrove-ligetek telepítése, vagy megújuló energiás beruházások finanszírozása, mely ÜHG-kibocsátásnak veszi elejét a széntüzelésű erőművekkel végzett energiatermeléshez képest.
A Lyft például megújuló energiás létesítményeket pénzel, erdőket telepíttet, az autók emissziójának és a szeméttelepekről származó metánemissziónak a csökkentését támogatja. Mindezt egy szerződéses partner, a 3Degrees intézi, s a projektek karbonmérlegét külső szakértőkkel auditálja.
A Lyft vezetői úgy kalkulálták, az első évben egymillió tonna üvegházgáz kibocsátását ellentételezik, ami egyenlő azzal, "mintha több százezer kocsit vonnának ki a forgalomból vagy több tízmillió fát ültetnének", közölte -némileg homályos megfogalmazással- a cég.
(Sustainable Brands, recode.net)