Karbonsemleges az autómegosztás az Uber riválisánál

Már az első évben több millió dollárt költ a Lyft karbonsemlegesítő projektekre, vagyis olyan beruházásokra, amik üvegházgáz-megkötéssel ellentételezik az autóhasználattal járó káros anyag kibocsátást. Az Uber vetélytársa így próbál ügyféllojalitást kiépíteni a környezettudatos polgárok körében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az autómegosztás eleve zöldebb megoldás, mintha egyedül ülnénk az autónkban, mert az utasunk megspórolja, hogy külön járművel furikázzon. Az Uber riválisa, a Lyft azonban rákontráz még erre azzal, hogy karbonsemlegesítő projektekbe fekteti bevétele bizonyos részét. A 2012-ben még Zimride néven alapított Lyft utazásszámlálója márciusban elérte a havi 50 millió alkalmat, ami még mindig jócskán elmaradt az Uber által összehozott havi 450 millió (napi 15 millió) utazástól, amit 75 millió -minden hónapban aktív- felhasználó produkált. Hogyan lehet hát kitörni az örök második helyéről a fejlett világ piacán? Versenyelőnyt igyekeznek kovácsolni a klímabarátabb üzletvitelből a Lyft alapítói, John Zimmer és Logan Green, akik Paul Hawkent szerződtették a cég ökológiai tanácsadójának.

Hawken a The Ecology of Commerce (A kereskedelem ökológiája) című könyv szerzőjeként lett befolyásos világkép- és gondolatformálója a Szilícium-völgy és Kalifornia új üzleti elitjének. Amikor egyetemisták voltak, Zimmert és Greent egyaránt megérintette Hawken ökotudatos bizniszfilozófiája. Zimmer ráadásul egy olyan professzornál is tanult, aki Hawken mentora volt.

Ismertebb márka
(fotó: Flickr)

A Lyft már idén több millió dollárt fordít arra, hogy autómegosztós utazásai kisebb tehertétellel járjanak a légkörre nézve. Olyan karbonsemlegesítő projektekbe vásárolja be magát, amik ellentételezik az autók légszennyezését. Ilyen például klímaerdők vagy mangrove-ligetek telepítése, vagy megújuló energiás beruházások finanszírozása, mely ÜHG-kibocsátásnak veszi elejét a széntüzelésű erőművekkel végzett energiatermeléshez képest.

A Lyft például megújuló energiás létesítményeket pénzel, erdőket telepíttet, az autók emissziójának és a szeméttelepekről származó metánemissziónak a csökkentését támogatja. Mindezt egy szerződéses partner, a 3Degrees intézi, s a projektek karbonmérlegét külső szakértőkkel auditálja.

A Lyft vezetői úgy kalkulálták, az első évben egymillió tonna üvegházgáz kibocsátását ellentételezik, ami egyenlő azzal, "mintha több százezer kocsit vonnának ki a forgalomból vagy több tízmillió fát ültetnének", közölte -némileg homályos megfogalmazással- a cég.

(Sustainable Brands, recode.net)

Budapest a régió első „karbon-semleges” repülőtere
Újabb, kiemelkedően fontos, nemzetközi környezetvédelmi elismerést vívott ki a Budapest Airport: a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától megkapta az ún. „karbon-semleges” minősítést.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo