Karbonsemleges cikkek
Villámgyorsan kiszámolható egy vállalkozás karbonlábnyoma
Megérkezett a doyourcarbon.hu az Opten és a Mastercard közös fejlesztése.
Véget vetne az EU a vállalatok fenntarthatatlan működésének
Komoly lemaradásban vannak a tőzsdén jegyzet magyar vállalatok a fenntarthatóság területén.
2050: ez a céldátum még jól is jöhet Magyarországnak
A jelentős költségek ellenére Magyarország számára akár versenyelőnyt is jelenthet a 2050-es klímacél, vagyis a nettó nulla kibocsátás elérése – derül ki a McKinsey most megjelent, Klímasemleges Magyarország - Úton a sikeres dekarbonizáció felé című tanulmányából. Az elemzés az ipari, a lakossági, villamosenergia, közlekedési és mezőgazdasági kibocsátások intenzív csökkentésével egy olyan pályát rajzol fel, amely az éghajlatvédelmi célkitűzéseken túl a gazdasági növekedésre, a munkahelyteremtésre, az energiafüggetlenségre, valamint Magyarország versenyképességére is egyértelműen pozitív hatással lesz.
Program indul startupoknak - a legjobbak 25 ezer eurót kaphatnak ötletükre
Második alkalommal hirdették meg a Carbon Removal ClimAccelerator elnevezésű startup programot, amely üzleti, szakmai és anyagi támogatással segíti a karbonelnyelésre megoldást kínáló startupokat. Az Európában egyedülálló kezdeményezést a holland TU Delft, a zürichi műegyetem (ETH) és a magyar Klímainnovációs Közösség hozta létre, többek között az EIT Climate-KIC támogatásával. Az egy éven át tartó program végén a legjobban teljesítő startupperek 25 ezer eurós vissza nem térítendő támogatást is kaphatnak ötletük megvalósítására.
2040-re új világ jön a nagy kólagyártónál
Vállalást tett a Coca-Cola HBC AG, hogy 2040-ig a teljes értéklánca karbonsemlegessé válik.
Nem kell azonnali zöldülés ahhoz, hogy megfékezzük a klímaváltozást?
Az ENSZ Klímaváltozási Kormányközi Testülete szerint 2030-ig át kell átállítani a gazdaság működését környezetbarát üzemmódra, különben elszabadul a globális felmelegedés. Tudósok szerint nem kell azonnal lecserélnünk minden autót és erőművet környezetkímélőre. Elegendő, ha az életciklusuk végén, amikor tönkremennek felváltjuk őket zöldebb alternatívákkal.
Senki sem ússza már meg a természeti katasztrófákat
Tavaly is újabb időjárási rekordok dőltek a klímaváltozás miatt. Gyorsabban emelkedett a tengerszint, és gyorsabban melegedtek az óceánok, mint eddig valaha. Mintegy 62 millió embert életébe szólt bele valamilyen szélsőséges időjárási esemény.
Csak marketingtrükk a karbonsemleges hamburger?
Az Európában és Közel-Keleten működő Max Burgers úttörő módon 110 százalékban ellentételezi minden egyes terméke előállításának karbonvonzatát: a cég Afrikában faültetési programot finanszíroz. A menüben pedig a nem vörös húsok felé terelik a fogyasztói döntéseket.
Óriási pénzeket kezelő alapok követelik a fosszilis vállalatok zöldülését
Közel 32 ezer milliárd dollárt kezelnek azok az alapok, melyek követelik a fosszilis iparágakban működő óriáscégektől, hogy többet tegyenek a klímaváltozás megfékezéséért, mint amire eddig képesek voltak.
Klímaegyezmény: mi zajlott a színfalak mögött?
A globális emissziócsökkentési politikát a konkrétumok szintjére lehozni hivatott Katowice-i Klímacsúcson akadt néhány huzavona és összezördülés, de az amerikai delegáció konstruktívnak mutatkozott, attól függetlenül, hogy Trump az egyezmény elleni retorikát hangoztat hazai pályán a választói előtt. Összefoglaljuk a párizsi klímaegyezmény újonnan elfogadott játékszabályait.
Kitalálnád, melyek a karbonsemleges világcégek?
Van köztük bank, szoftvermárka, internetóriás, csomagküldő. Európában több a zöld előírás, ami a vállalatokat környezettudatos működésre kötelezi, Amerikában kevesebb. De az üzleti szféra élvonalában a zöldülés szinte magától értetődően fontos.
A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal
Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.
Karbonsemleges az autómegosztás az Uber riválisánál
Már az első évben több millió dollárt költ a Lyft karbonsemlegesítő projektekre,
vagyis olyan beruházásokra, amik üvegházgáz-megkötéssel ellentételezik az autóhasználattal járó káros anyag kibocsátást. Az Uber vetélytársa így próbál ügyféllojalitást kiépíteni a környezettudatos polgárok körében.
Itt a 37 éves új-zélandi miniszterelnök zöld programja
Jacinda Ardern a világ egyik legfiatalabb kormányfője. Pártja elkötelezett a klímapolitika céljainak érvényesítése iránt. Ambíciózus zöld tervekkel vág neki a kormányzásnak.
Macron betiltja az olajkitermelést?
A francia elnök olyan törvénytervezetet fog benyújtani még idén a parlamentnek, mely 2040-től beszüntetné az olaj- és gázkitermelést. Norvégia viszont belendíti a sarkköri kitermelést, ráadásul ennek kockázatait az adófizetőkkel fizetteti meg.
Nem szabad összekapcsolni a kvótapiacokat?
Ha globális hálózatba integrálnák a regionális emissziókereskedelmi piacokat, azzal kibúvók jönnének létre a cégek számára: mindegyik kínálna valamilyen könnyítést. Ameddig önálló egy helyi kvótarendszer, addig tud erős maradni.
Szénbányászattal a klímavédelemért?
Egy idősotthon-hálózatot birtokló üzletember csődbe ment bányavállalatokat vásárol fel az USA-ban. Célja a szénkészletek föld alatt hagyása. Meg a kibányászásuk. Meg egy kis karbonsemlegesítés. A zöldek szkeptikusak.
A zöldben van az igazi pénz
A világ legnagyobb befektetési alapja, az 5000 milliárd dollárnyi eszközt kezelő BlackRock szerint többé senki sem hunyhat szemet az éghajlatváltozás pénzpiacokra és céges vagyonokra gyakorolt hatása felett.
Rápirított Áder az USA-ra
Áder János köztársasági elnök levélben fordult a világ tíz legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó országának vezetőjéhez, arra kérve őket, hogy példát mutatva mielőbb kezdjenek konzultációt, és - a korábbi vállalásaikhoz képest - rövidebb idő alatt és nagyobb mértékű kibocsátáscsökkentést hajtsanak végre - közölte az MTI.
A repülőjegyben fizetjük meg a légszennyezést?
A párizsi Klímacsúcson elfogadott klímaegyezménynek nem volt része a légi közlekedés. A szektor képviselői olyan globális megállapodást kidolgozására ültek össze a napokban, mely 2020-tól karbonsemleges növekedési pályára állítaná az iparág szereplőit: kvótavásárlással "adóznák le" légszennyezésüket, ami persze pluszkiadást jelent. A kérdés, hogy áthárítják-e az utasokra?
Pontgyűjtés környezetszennyezésre
Bush kormányzása idején vezették be azt a rendeletet, mely arra kötelezi a lápokat elpusztító cégeket, hogy ugyanakkora területű lápot állítsanak helyre. Ez alól az állami szervezetek sem kivételek. Ezért segédkeznek a BP által okozott olajszennyezés eltakarításában más szennyező cégek is. Erőfeszítésükért kreditet kapnak, amit elszámolhatnak saját környezetpusztító hatásuk ellentételezéseként.
Zöldebbek a céges járművek, mint a magánautók
Egy luxemburgi gépkocsi lízingelő cég évek óta dolgozik azon, hogy minél több ügyfelét rábírja arra, fizessenek plusz pénzt járműveik emissziójának ellentételezésére. A céges beszerzők hajlandóbbak erre, mint a magánautósok.
Karbonsemlegesek lettünk!
A Piac&Profit Kiadó hosszú ideje elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett. Ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy idén harmadszor rendeztük meg a téma legjelentősebb hazai találkozóját, a Magyar Fenntarthatósági Csúcsot, hanem médiumainkban is jól körvonalazódik. Nyomtatott lapunk témaválasztásai vagy a www.piacesprofit.hu részeként működő Klímablog egyaránt a felelős gondolkodást, a jövő lehetőségeinek szem előtt tartását mutatja. Most újabb lépést tettünk a fenntartható működés felé, honlapunk karbonsemlegessé vált.