Uber cikkek


Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz 

Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
Klicskónak nem ellenség az Uber

Klicskónak nem ellenség az Uber 

Elindult az UberX Kijevben; az első utas Vitalij Klicsko volt. A polgármester szerint az Uber fontos változásokat hoz a személyszállításban és az innovációban. Ezzel párhuzamosan a lett gazdasági miniszter együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá az Uberrel.
Nálunk betiltják, a lengyeleknél terjeszkedik az Uber

Nálunk betiltják, a lengyeleknél terjeszkedik az Uber 

Miközben Magyarországon betiltják, Lengyelországban már kilenc városban (Gdansk, Gdynia, Sopot, Varsó, Krakkó, Poznan, Wroclaw, Katowice, Lodz) működik az Uber. Franciaország és az Egyesült Királyság után Lengyelország az Uber harmadik legfontosabb európai piaca.
Itt lenyomták a taxik az Ubert

Itt lenyomták a taxik az Ubert 

Kevés esetben támogatják a munkahelyek, hogy a dolgozók taxit, vagy Ubert használjanak a feladataik ellátásához, ezért elenyésző a munkához köthető személyfuvarozási szolgáltatások használata is. Azokban az esetekben, amikor mégis szükség van az útra, a cégek a taxi társaságokat preferálják inkább és a munkaidőt veszik figyelembe.
Több adót fizet az Uber a sárga taxiknál

Több adót fizet az Uber a sárga taxiknál 

Kevesebb társasági adót fizettek a sárga taxitársaságok az árbevételüket tekintve az Ubernél - írta a Magyar Nemzet.
A megosztás maga a demokrácia - mondja, akinek bejött a dolog

A megosztás maga a demokrácia - mondja, akinek bejött a dolog 

Az Uber hazai betiltása kapcsán különösen előtérbe kerültek a megosztás gazdaságának kérdései. A másik zászlóvivő, az Airbnb alapítója szerint a lakáskiadás nemcsak pénzcsinálás, hanem eszköz új kapcsolatok létesítésére. Minden éjszaka egymillió ember száll meg Airbnb-s otthonban világszerte.
Kilőhetik az Ubert - döntött a Parlament

Kilőhetik az Ubert - döntött a Parlament 

Ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak - döntött az Országgyűlés.
Sharing economy - megszoksz vagy megszöksz?

Sharing economy - megszoksz vagy megszöksz? 

A vállalatoknak szembe kell néznie azzal, a sharing economy itt marad. Vagy megszokjuk, vagy megszökünk - mondta a téma szakértője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Megvan Magyarország legjobb startup ötlete

Megvan Magyarország legjobb startup ötlete 

Az Uber kihirdette, melyek azok az ötletek, amelyek megvalósítását európai mentori programja keretében támogatja. Magyarországról egy vakok és gyengénlátók számára készült, mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveget fejlesztő csapatot választott a szakmai zsűri.
Nem betiltani akarják az Ubert, csak "beállítani a sorba"

Nem betiltani akarják az Ubert, csak "beállítani a sorba" 

A kormány nem betiltani akarja az Ubert, hanem "beállítani a sorba", amely egyenlő versenyfeltételeket teremt a Magyarországon működő egyéb taxis cégekkel - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára az Uber képviselőivel folytatott egyeztetés után.

Az Unió kiáll az Uber mellett 

Az Európai Bizottság nem támogatja az Uber és a hozzá hasonló, a megosztás gazdaságát erősítő cégek működésének betiltását vagy korlátozását. Lapértesülések szerint ezen a héten felszólítja a tagállamokat, hogy ne tiltsák be az autómegosztót.

Az uber autóban vár a befektető 

7 perce van a vállalkozó kedvű hazai startupoknak, hogy meggyőzzenek egy befektetőt egy uber autó hátsó ülésén.

Még a kutya is lehet közös - tarol a megosztás 

Az emberek Európa-szerte szeretik a megosztás gazdaságát, hosszú távon velünk marad. Hogy a pozitív vagy negatív hatásai érvényesülnek-e inkább, az viszont még kérdéses.

Uber: nem tarthatja a fővárost sakkban néhány taxis 

Budapestet sakkban tartja néhány tucat taxis, akik be akarják tiltatni a piaci versenytársakat. Rövid távon sikeresnek tűnhet az akciójuk, hiszen a döntéshozók olyan törvénymódosítást terjesztettek a Parlament elé, amely megakasztaná a modernizációt, megakadályozná az Uber alkalmazás használatát. Azonban Ubert 150 ezren használják Magyarországon azért, mert minőségi és megbízható szolgáltatást hozott Budapestre - amit most el akarnak venni a magyaroktól – közölte a cég.

Adóbevallásban is segít az Uber 

A litván adóhatóság és az Uber “okos” adóbevallási platformot fejleszt közösen. Az észt adóhatósággal kötött partnerség után ez már a második ilyen megállapodás az Európai Unióban.

Hat hónapra bevonnák az Uberesek jogsiját 

A kormányra a jelek szerint hatnak a taxisdemonstrációk: súlyosbítanák az Uberesekre vonatkozó szankciókat: a most bemutatott javaslat szerint hat hónapra bevonhatnák az Uber-sofőrök jogsiját, és az autójukat három évre kivonhatnák a forgalomból.

Verseny 2.0: az Uber-hatás 

A közösségi gazdaság szexi és korszerű, ezért ma az a megközelítés dívik, hogy az ellene küzdőknek inkább haladniuk kellene a korral. A képlet azonban ennél bonyolultabb. A szabályokat egyelőre jó részben kikerülő, új platformon versenyző cégek színre lépésével egyesek szerint a kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza.

Megint demonstrálnak a taxisok 

Útlezárások várhatók ma 9 órától a Belvárosban a taxis szervezetek demonstrációja miatt - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A személyszállítási fuvarozók az Uber applikáció ellen tiltakoznak.

Oszd meg és adózd le 

Uber-sofőrök ellen tüntető taxisok az utcán, a szállodákat és hagyományos szállásnyújtókat tömörítő civil szervezetek aggodalmairól szóló újságcikkek az elektronikus újságok hasábjain és még sorolni lehetne, hogy ez az új és félelmetes gyorsasággal terjeszkedő gazdasági szegmens milyen mélységben szántotta fel a korábbi piaci szereplők lába alatt az addig biztos talajnak látszó alapzatot.

Még munkába is Uberrel jár a magyar 

Általában többedmagukkal utaznak a magyarok, a legtöbben szórakozni járnak Uberrel, de vannak, akik a munkahelyükre is így jutnak el. Minden nyolcadik utas még sofőrként is szívesen kipróbálná a szolgáltatást – derült ki egy friss felméréséből.

Készüljön fel áprilisra! 

A kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza egyesek szerint – erről is szó esik az áprilisi Piac & Profitban. Emellett bemutatjuk a Fornettit alapító Palásti József új bizniszét, megnézzük, mi lett az egykor szárnyaló hazai élelmiszeriparból mára és felvillantjuk a befektetési alapok és állampapírok között folyó egyenlőtlen küzdelem kimenetelét.

Drágább lesz az agglomerációs Uber 

Ötszáz forinttal drágább lesz minden repülőtéri Uber-fuvar – ez lesz az egyik következménye annak, hogy az utazásmegosztó autói külön tarifáért immár az agglomerációba is hívhatók. Így az Uber újabb frontot nyit a taxisokkal szemben.

Még a levegő is jobb lesz az Ubertől 

Minél többen használják a közösségi alapon szerveződő utazási szolgáltatásokat, annál többen veszik igénybe a közösségi közlekedést is – állapítja meg egy tanulmány, ez pedig hozzájárul a városok levegőjének tisztulásához.

Mostantól külön számolhatók a céges utak az Uberben 

Budapesten is elérhető az Uber Üzleti Profil, amivel az utas elkülönítheti vállalati utazásait a privát utaktól. A felhasználók egyénileg állítják be az adott profilt, és az applikáción belül bármikor kiválaszthatják, hogy magán vagy üzleti céllal utaznak.

Ezért tartanak előrébb az észtek 

Észtország a túlszabályozás helyett az innovációt támogatja, ezért Európában először az észt parlament törvényjavaslata szabályozná, nem pedig tiltaná az autómegosztást, az Uberhez hasonló digitális platformok működését.

NAV vs. Uber: jön a második menet 

Új nyomozást indítottak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai az Uber ügyében, miután a korábbi, február elején tett feljelentés kapcsán az adóhivatal bűncselekmény hiányában elutasította a nyomozást.

Újabb fegyver az Uber ellen 

Újabb szankciók lépnek életbe március 11-től az engedély nélküli, feketepiaci taxizás visszaszorítása érdekében, új bírságtétel jelenik meg, amit kimondottan az Uberre próbált meg ráhúzni a kormány. Kérdés mennyire lesz ez hatékony.

A nép döntött: kell a közösségi gazdaság. Ehhez kell igazodni a törvényhozásnak 

A fogyasztók mindenhol örömmel fogadják a közösségi gazdaság szereplőinek megjelenését. Van, ahol már a parlament is belátta, most az a feladata, hogy alkalmazkodjon ahhoz, amit az emberek szeretnének, és lebontsa az akadályokat, amelyek a közösségi gazdaság növekedésének útjában állnak. Az ezt kijelentő észt parlament szerint ez lenne a cél Európa más országaiban is.

Sárgára festetnék az Uber autókat is 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) honlapján nyilvánosságra hozta a személytaxi-szolgáltatás szabályait, a leendő Uber-sofőröknek szánt tájékoztatás a gépkocsivezetőkkel és a járművekkel kapcsolatos feltételeket egyaránt ismerteti.

Akkor most mégis taxi az Uber? 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szerint az Uber Hungary Kft. személyszállítási közvetői tevékenységet végez diszpécserszolgálattal, noha erre nincs engedélye, ezért megsérti a vonatkozó előírásokat. Korábban a cég közölte: ők nem taxitársaság.

Bajban lesznek az uberesek március végétől 

Március végén, április elején hatályba lép az a kormányrendelet, amely lehetővé teszi, hogy a taxisokkal szemben támasztott személyi és tárgyi feltételeket be nem tartó Uber taxisok gépkocsijáról egy esetleges ellenőrzés során az intézkedő levegye a rendszámot, vagyis a gépkocsit kivonja a forgalomból.

Na ettől kapnak majd gutaütést a taxisok! 

Beszállna a Facebook is az autómegosztás-iparba. Az Esemény oldalak bővítésével a közösségi oldal, előéletünket, érdeklődési körünket, kapcsolati hálónkat elemezve ültetne be a megfelelő kocsiba. Furikázás Big Datával.

Bekeményít mától az Uber 

Csak jogszerűen bejelentkezett vállalkozók lehetnek az Uber autóspartnerei mától, a cég pedig minden fuvar után elektronikus számlát állít ki a sofőr nevében. Szerintük egyébként ők a gazdaság fehérítésében érdekeltek.

Az Ubertől a bevándorlókig tart a megosztás gazdasága 

A magányos ISIS-terrorista, a biztonságos életkörülményeket kereső migráns, a lakását bérbe adó vagy a kocsiját megosztó polgár ugyanazon spektrum más-más pontjain húzódnak meg. A P2P új techarzenálja forradalmasítja a gazdaságot, a társadalmat és a magánéletünket.

Így kell adózni az Uber sofőrnek a NAV szerint - és az Uber szerint 

Mostantól nem lehet kifogás a tudáshiány, ha az Uber sofőrök nem teljesítik adózási kötelezettségüket. A NAV külön tájékoztatót tett közzé nekik. Ezzel együtt mostantól zéró toleranciát hirdettek velük szemben - jelentette be Tállai András. Az Uber szerint viszont a sofőröknek nincs adózási kötelezettsége.

Uber-hatás: nem kell félnetek jó lesz 

Akár tetszik, akár nem, mostanában elképzelhető, hogy a semmiből bukkannak fel a versenytársak, a technológiai fejlődés az üzletmenetet is átírja, a szabályozók pedig csak kapkodják a fejüket. Ezzel a trenddel lehet szembemenni – csak nem érdemes.

Igazat adott a kormány a taxisoknak 

A kormány tárgyalásokat kezd a taxisokkal, hogy minden személyszállítóra, így a megosztáson alapuló Uber-re is ugyanazok a szabályok vonatkozzanak, de nem tervezik az okostelefonos applikáción alapuló cég betiltását.

Nem lenne ördöngösség az Ubert is megadóztatni 

A közösségi gazdaság szereplőinek elszámoltatása technikailag könnyen megoldható lenne. A hatóság akár minden fizetésnél automatikusan, tranzakciós díj levonása nélkül megkaphatná az adóelőleget – hívta fel a figyelmet a Barion az Uber körül kialakult vita kapcsán.

Tarol vagy letarol az Uber? 

Látványos és érzelmektől fűtött demonstrációval tiltakoznak az Uber közösségi autómegosztó terjedése ellen a budapesti taxisok. A taxirendelet hatálya alatt működő fuvarozók az applikáció betiltását követelik. Testközelből láthatjuk, a közösségi gazdaság térnyerése éppúgy veszteseket is "termel", mint minden átalakulás.

Foghatják a fejüket a taxisok: így lesz még olcsóbb az Uber 

Még olcsóbban utazhatnak majd az Uber felhasználói két új szolgáltatásnak köszönhetően. Az UberHOP és az UberCOMMUTE célja, hogy munkából menet vagy jövet még egyszerűbb legyen az utazásmegosztás. A kísérleti projekteket Seattle-ben és Chicago-ban indította el az Uber.

Lengyelországban fektet be az Uber 

Kilenc millió eurót fektet be az Uber Lengyelországban, ahol megnyílik az első közép-európai tudásközpont. A központ jövő év januárjától üzemel Krakkóban, ahol 140 olyan, több nyelven beszélő szakembert alkalmaznak majd, akik az Uber működését támogatják Kelet-Közép-Európában.

Öt percen belül van az Uber 

Statisztikák szerint a budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik, vagyis az Uber már most a tömegközlekedés kiegészítője Budapesten. Az utazások mennyiségét illetően az látszik, hogy a város belső és külső kerületeiben is stabil a kereslet az Uber iránt. Az átlagos érkezési idő pedig már 5 perc alá csökkent.

Segít átalakítani az adózást az Uber 

Az innovatív, előremutató megoldások iránti nyitottságáról híres észt adóhivatal bejelentette, hogy az Uberrel közösen új adóbevallási platformot fejleszt. A cél egy olyan modern, online felület kialakítása, amely az észt egyéni vállalkozók egyszerűsített adóbevallását támogatja.

Dübörög a közösségi gazdaság - de kin gázol át? 

Kettős a közösségi gazdaság megítélése, mivel ugyan egyértelmű, hogy a résztvevők és a fogyasztók számára hasznos, a hagyományos vállalkozások életet meglehetősen megnehezíti. Valamit kezdeni kell vele, de ez a szabályozóknak sem könnyű.

A kasszához kérik az Ubereseket 

A nemzeti fejlesztési miniszter az új taxirendelethez kapcsolódóan módosította a személygépkocsival végzett személyszállítási szolgáltatások engedélyezési eljárásaihoz kapcsolódóan fizetendő igazgatási szolgáltatási díjakat, az erről szóló rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben jelent meg.

Egyeztetne a kormánnyal az Uber 

Az Uber folytatja a működését Budapesten és továbbra is elkötelezett közel 50 ezer magyarországi felhasználója és ezer autóspartnere iránt – közölte a korábban kormányzati intézkedések kereszttüzébe került vállalat budapesti igazgatósága.

Megeszi az Ubert a taxisrendelet 

A kormány elfogadta az új taxisrendeletet, amelynek egyes, elsősorban az autókra vonatkozó műszaki követelményei 2018. január elsejétől lépnek életbe, és amelyek "infokommunikációs eszközön megrendelt személyszállítási szolgáltatásokra" is, így például az Uberre is vonatkoznak.

Mindenkinek jár az egyenlő versenyhelyzet?  

Nem az új versenytársakat kifogásolják a taxitársaságok, hanem a megfelelő jogi környezetet és az egységes feltételeken alapuló piaci versenyhelyzetet hiányolják – mondta a Budapest Taxi ügyvezető igazgatója szerda reggel az M1 aktuális csatornán.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Hogyan írja át a mesterséges intelligencia az orvostudományt?

Hogyan írja át a mesterséges intelligencia az orvostudományt? 

A robotika már nem a jövő, hanem a jelen: Magyarországon is forradalmasítja az orvostudományt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo