A fő változás környékbeli településekről Budapestre tartó utaknál lesz tetten érhető, hiszen a belvárosból eddig is kivitték az uberesek az utasokat Budapest határán túlra, ám egy ilyen címre mindeddig nem lehetett kocsit kérni. Ezzel az Uber rövid időn belül már a második fronton kel versenyre a taxikkal – az első a céges elszámolású fuvarok területe volt – írta a Népszabadság.
A napilap információi szerint az Uber két zónára osztotta fel a Budapest környéki településeket: az egyes zónában ötszáz, a kettesben ezer forint pluszt kell a fuvardíjon felül fizetni. A ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér az egyes zónában van, tehát a reptéri fuvarok esetében ez ötszáz forint árnövekedést jelent.
Az észt parlamentben Európában először olyan törvényjavaslatot terjesztettek be, amelyben nem tiltanák, hanem szabályoznák – és így hosszú távon is lehetővé tennék az Uberhez hasonló digitális platformok működését. Magyarországon az év eleji taxistiltakozás hatására mindinkább közellenségként kezeli a hatóság az Ubert. Először az adóhatóság és valamilyen indíttatásból a BKK zaklatta az Uber-sofőröket, majd miután ezzel nem értek célt, a szabályozást változtatták meg úgy, hogy még a sofőrök rendszámát is helyben levehessék az ellenőrök, március közepétől pedig új szabályozás lépett életbe, amely szintén a fuvarközvetítő céget célozza. Bár a kormányzat szerint nem szándékoznak betiltani az Ubert, az intézkedések egyértelműen arra irányulnak, hogy megnehezítsék, illetve ellehetetlenítsék a szolgáltatást végzők tevékenységét.Pedig egy egységes szabályozás a megosztás alapú kezdeményezésekre a költségvetésnek is jól jönne és az egész helyzetet egy csapásra megoldaná.