Sárgára festetnék az Uber autókat is

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) honlapján nyilvánosságra hozta a személytaxi-szolgáltatás szabályait, a leendő Uber-sofőröknek szánt tájékoztatás a gépkocsivezetőkkel és a járművekkel kapcsolatos feltételeket egyaránt ismerteti.

Kép: Uber

A hatóság felhívja a figyelmet egyebek között arra, hogy a tevékenység végzéséhez szükség van személytaxi-igazolvány kiváltására, valamint sárga alapszínű rendszámra is. A sofőröknek a legális munkavégzéshez be kell tölteniük a 21. életévüket, valamint legalább kétéves "B" kategóriás jogosítvánnyal kell rendelkezniük, feltétel a pályaalkalmassági vizsga második kategóriájának elvégzése - olvasható az NKH oldalán.

Uber-hatás: nem kell félnetek jó lesz
Akár tetszik, akár nem, mostanában elképzelhető, hogy a semmiből bukkannak fel a versenytársak, a technológiai fejlődés az üzletmenetet is átírja, a szabályozók pedig csak kapkodják a fejüket. Ezzel a trenddel lehet szembemenni – csak nem érdemes.
A kocsik életkora nem haladhatja meg a 10 évet, legalább EURO IV-es környezetvédelmi osztályba sorolással. A hatóság felhívja a figyelmet arra is, hogy a járműben fel kell tüntetni a viteldíjakat, valamint el kell helyezni egy "taxi szabadjelző" berendezést. A hivatal budapesti viszonylatban többletfeltételeket is megfogalmazott. Ezek értelmében fix hatósági árat kell alkalmaznia az Uber-nek, kötelező lesz a járművekben a bankkártyaterminál, valamint az új szabályozás értelmében a sárga alapszín is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára korábbi tájékoztatása szerint március végén, április elején hatályba lép az a kormányrendelet, amely lehetővé teszi, hogy a taxisokkal szemben támasztott személyi és tárgyi feltételeket be nem tartó Uber-taxisok gépkocsijáról egy esetleges ellenőrzés során az intézkedő levegye a rendszámot, vagyis a gépkocsit kivonja a forgalomból.

Az Uber a múlt héten sajtótájékoztatón hozta nyilvánosságra álláspontját, amely szerint az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, voltaképp egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek. Hangsúlyozták: nem rendelkeznek diszpécser-központtal, droszttal, a fuvar fizetése nem készpénzben, hanem elektronikusan történik.

Az Ubertől a bevándorlókig tart a megosztás gazdasága
A magányos ISIS-terrorista, a biztonságos életkörülményeket kereső migráns, a lakását bérbe adó vagy a kocsiját megosztó polgár ugyanazon spektrum más-más pontjain húzódnak meg. A P2P új techarzenálja forradalmasítja a gazdaságot, a társadalmat és a magánéletünket.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo