A kormányrendelet szerint a személyi és tárgyi feltételek hiánya esetén 800 ezer forint a kiszabható bírság felső határa, ebből 600 ezer forint a gépkocsival kapcsolatos tárgyi feltétekkel, 200 ezer forint pedig a személyi feltételekkel függ össze. Február közepén lépett életbe az Uber-szolgáltatást érintő másik kormányrendelet, amely a jogosulatlan diszpécserszolgálatra terjed ki.
Hangsúlyozta, hogy Magyarországon a személyszállítás engedélyhez kötött, a tevékenységnek viszonylag szigorú személyi és tárgyi feltételei vannak. A személyi feltételek között említette, hogy a személyszállítást vállaló sofőrnek be kell töltenie a 21. életévét, megkülönböztetett vizsgákat kell teljesítenie és megkülönböztetett jogosítványokkal is rendelkeznie kell. A tárgyi előfeltételek között rámutatott, hogy a személyszállításra használt jármű nem lehet 10 évesnél idősebb, valamint a sofőrnek élet- és vagyonbiztosítást is kell kötnie.
Budapesten további szabályok is érvényesek, például a budapesti taxiállomás-engedély kiváltása, ezekkel együtt egy Budapesten dolgozó taxisnak 450-500 ezer forint többletköltséget jelent, hogy megfeleljen a szabályoknak. A legutóbbi információk szerint már 30-40 uberes sofőr vizsgázott le annak érdekében, hogy a taxisokkal szemben támasztott személyi feltételeknek eleget tegyen.
A fővárosi lakosság döntő többsége támogatja az Uber-t egy frissen készült felmérés szerint. Az UBER támogatottsága kiemelkedően magas a fiatalabb, 18-39 év közöttiek körében. A válaszadók több mint négyötöde szerint az új digitális technológiák új gazdasági lehetőséget teremtenek Budapesten, és adóbevételeket biztosítanak az államnak.
Az IPSOS kutatása alapján a budapestiek kétharmada egyetért azzal, hogy továbbra is szükség van a közösségi autómegosztó szolgáltatás működésére a fővárosban. A válaszadók több mint négyötöde szerint az új digitális technológiák új gazdasági lehetőséget teremtenek Budapesten, és adóbevételeket biztosítanak az államnak. A lakosság háromnegyede úgy látja, hogy a jelenleg hatályos törvények módosítására van szükség annak érdekében, hogy megfeleljenek a közösségi gazdaság és az új digitális technológiák teremtette feltételeknek, és így lehetővé tegyék az innovatív szolgáltatások terjedését.
Az UBER támogatottsága kiemelkedően magas a fiatalabb, 18-39 év közöttiek körében, de minden második ötven évnél idősebb válaszadó is egyetértett azzal, hogy továbbra is szükség van az UBER szolgáltatásaira Budapesten.