Na ettől kapnak majd gutaütést a taxisok!

Beszállna a Facebook is az autómegosztás-iparba. Az Esemény oldalak bővítésével a közösségi oldal, előéletünket, érdeklődési körünket, kapcsolati hálónkat elemezve ültetne be a megfelelő kocsiba. Furikázás Big Datával.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha eddig a taxisok háborodtak fel az Uber létén, most az Uber háborodhat fel a Facebook manőverén: autómegosztó platformmá bővülne a közösségi oldal. Az FB szabadalom bejegyzéséért folyamodott az amerikai szabadalmi hivatalhoz, kérvényét január 29-én tette közzé.

A dolog úgy működne, ha az FB-n visszaigazoljuk egy meghívásra, hogy elmegyünk az eseményre, a jövőben fuvart is szervezhetnénk hozzá az oldalon. Az FB algoritmusai okoskodnák ki, mely kocsi és sofőr a legmegfelelőbb számunkra - ha egyezik mondjuk a hobbink, ugyanaz a kedvenc énekesünk, egy bizonyos időszakban ugyanannál a cégnél dolgoztunk, netán ugyanabból a városból származunk.

Ismerd meg tenmagad és társutasod

Saját óhajunk-sóhajunk szerint szabhatnánk személyre az utat: maximum hány személlyel szeretnénk megosztani az autót, kik láthatják az utazásra vonatkozó meghívót (mindegyik FB-haverunk, vagy kevesebben), és hogy meghívjuk-e valamelyik ismerősünket, hogy tartson velünk - ha már ő is arra a koncertre, színházi előadásra vagy tüntetésre megy.

Talán Miss Piggy-vel is együtt utazhatunk...
(fotó: FB)

Külön ablakban jelenne meg az autó pozíciója. Hány ülőhely szabad még, kik az utasok. Ebben az az érdekes, hogy előre le lehet csekkolni, ki fog még ülni a kocsiban. Ez persze az Uberen is lehetséges, de ott minimális az infó, ami hozzáférhető. A Facebook esetében ez értelemszerűen jóval bőségesebb - már ha a másik utasnak úgy van beállítva a megosztás, hogy nemcsak a barátai láthatják az adatait és amit eddig posztolt.

Az ötlet egyelőre az amerikai szabadalmi hivatal előtt fekszik, szóval még nem egészen biztos, hogy webtermék is lesz belőle. De az tény, hogy az Uber és más globális ambícióktól fűtött startupok egyre inkább szúrják Zuckerberg és csapata szemét. Minden szilícium-völgyi cégnek terjeszkednie kell stratégiailag fontos irányokba.

Az "esemény" opció egyébként egyre népszerűbb az FB-n, 2015-ben több mint 123 millió darabot kreáltak belőle. Az FB-nek 500 millió felhasználója használta ezeket, hogy visszajelezze részvételét.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo