Nálunk betiltják, a lengyeleknél terjeszkedik az Uber

Miközben Magyarországon betiltják, Lengyelországban már kilenc városban (Gdansk, Gdynia, Sopot, Varsó, Krakkó, Poznan, Wroclaw, Katowice, Lodz) működik az Uber. Franciaország és az Egyesült Királyság után Lengyelország az Uber harmadik legfontosabb európai piaca.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelenleg több mint 300 ezer lengyel használja az Uber applikációját, amelynek rugalmas munkavégzésből származó előnyeit több ezer ember élvezi. Az alkalmazás a fiatalok és az innováció iránt érdeklődők körében a legnépszerűbb – az utasok több mint 60 százaléka 30 évnél fiatalabb. Az autós partnereknek Lengyelországban is szigorú előírásoknak kell megfelelni, valamint vállalkozói engedéllyel és adószámmal kell rendelkezni. Az Uber a lengyel városokban az UberPOP szolgáltatással van jelen, amelynél a sofőrök büntetlen előélettel és balesetmentes jogosítvánnyal kell, hogy rendelkezzenek, de a Budapesten működő UberX rendszerében elvárt személyszállítói engedéllyel nem.

Kép: Pexels

Korábban Lengyelországban a Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hatóság nemcsak elutasította a taxis vállalatok panaszát, hanem kijelentette: “a szabályozást az Uberhez hasonló innovatív, modern megoldásokhoz kell igazítani annak érdekében, hogy az utasok, és általában a személyszállítási ágazat, részesüljön a piaci verseny teremtette előnyökből.” Egy, a Rzeczpospolita napilapban megjelent cikk több kormánytagot, így Witold Kołodziejski, digitalizációért felelős miniszterhelyettest és Kazimierz Smoliński iparügyi miniszterhelyettest is megszólaltat, akik egyértelműen kijelentették, hogy az Ubernek pozitív hatása van a versenyre. Kazimierz Smoliński megállapítása szerint a jelenlegi kormánynak nincs az Uber működésének korlátozására irányuló szándéka.

Itt lenyomták a taxik az Ubert
Kevés esetben támogatják a munkahelyek, hogy a dolgozók taxit, vagy Ubert használjanak a feladataik ellátásához, ezért elenyésző a munkához köthető személyfuvarozási szolgáltatások használata is. Azokban az esetekben, amikor mégis szükség van az útra, a cégek a taxi társaságokat preferálják inkább és a munkaidőt veszik figyelembe.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo