Újabb fegyver az Uber ellen

Újabb szankciók lépnek életbe március 11-től az engedély nélküli, feketepiaci taxizás visszaszorítása érdekében, új bírságtétel jelenik meg, amit kimondottan az Uberre próbált meg ráhúzni a kormány. Kérdés mennyire lesz ez hatékony.

Kép: Pexels

A közúti árufuvarozáshoz, személyszállításhoz és a közúti közlekedéshez kapcsolódó egyes rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, valamint a bírságolással összefüggő hatósági feladatokról szóló kormányrendelet február 9-én kihirdetett módosításában új elemként jelenik meg egy önálló bírságtétel: a diszpécserszolgálati tevékenység jogosulatlan, engedély nélküli végzése. Az ilyen esetben kiszabható, 300 ezer forintos szankció az előírás hatályba lépése, március 11-e után alkalmazható a gyakorlatban.

Február 19-én lépett hatályba a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló kormányrendelet módosítása, ami lehetővé teszi a rendszám helyszíni elvételét azoktól, akik személytaxi-szolgáltatást nyújtanak tevékenységi engedély nélkül.

Sárgára festetnék az Uber autókat is
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) honlapján nyilvánosságra hozta a személytaxi-szolgáltatás szabályait, a leendő Uber-sofőröknek szánt tájékoztatás a gépkocsivezetőkkel és a járművekkel kapcsolatos feltételeket egyaránt ismerteti.
A kormányzat a későbbiekben is folyamatosan vizsgálja az egyes intézkedések hatásait, az eredményekről, tapasztalatokról rendszeresen egyeztet a taxis szervezetekkel, érdekképviseletekkel. Amennyiben indokoltnak bizonyul, a fejlesztési minisztérium kész újabb szankciók mielőbbi bevezetésének lehetőségét is mérlegelni - hívta fel a figyelmet közleményében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Kérdés, mit érnek el vele

Az intézkedés nem biztos hogy hatásos, előbb ugyanis azt kellene eldönteni, hogy az Uber taxiscég-e, vagy sem. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szerint az Uber Hungary Kft. személyszállítási közvetői tevékenységet végez diszpécserszolgálattal, noha erre nincs engedélye, ezért megsérti a vonatkozó előírásokat. Korábban a cég közölte: ők nem taxitársaság, hanem egy technológiai rendszer, egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek, Budapesten a személyszállítás, az autómegosztó rendszer ismert. Álláspontjuk szerint az Uber nem taxi – nem rendelkezik diszpécser központtal, droszttal, a fuvar fizetése nem készpénzben, hanem elektronikusan történik.

A megosztás gazdasága az Ubertől a bevándorlókig tart!

Uber-hatás: nem kell félnetek jó lesz
Akár tetszik, akár nem, mostanában elképzelhető, hogy a semmiből bukkannak fel a versenytársak, a technológiai fejlődés az üzletmenetet is átírja, a szabályozók pedig csak kapkodják a fejüket. Ezzel a trenddel lehet szembemenni – csak nem érdemes.
 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo