Itt lenyomták a taxik az Ubert

Kevés esetben támogatják a munkahelyek, hogy a dolgozók taxit, vagy Ubert használjanak a feladataik ellátásához, ezért elenyésző a munkához köthető személyfuvarozási szolgáltatások használata is. Azokban az esetekben, amikor mégis szükség van az útra, a cégek a taxi társaságokat preferálják inkább és a munkaidőt veszik figyelembe.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Profession csaknem 1200 fő megkérdezésével készített kutatása szerint nagyon kevesen vesznek igénybe személyfuvarozási szolgáltatásokat munkához kötődően: a válaszadók 92 százaléka nem taxizik és közösségi személyszállítási szolgáltatást sem használ. Azok közül, akik élnek valamilyen hasonló szolgáltatással, 4 százalék kizárólag taxit vesz igénybe, 2 százalék csak közösségi fuvarozót hív, szintén 2 százalék pedig taxit és közösségi fuvarozót is igénybe szokott venni munkához köthetően.

Átmegyünk sárgába - Kép: SXC

A budapesti lakosok körében némileg magasabb arányokat tapasztalhatunk, hiszen körükben minden tizedik válaszadó szokott személyfuvarozási szolgáltatásokat használni a munkájához kötődően: 8% azok aránya, akik taxit, 2%-nyian közösségi fuvarozót, míg további 2% mindkettőt igénybe veszi. A munkaügyben taxizók 69 százalékának megtéríti a munkáltató az utazás költségét. 27 százalékuknak szerződésben áll munkáltatója valamelyik taxis céggel, 18 százalékuk céges bankkártyával fizet, 24 százalék pedig utólag téríti vissza ezeket a költségeket. Ez az arány a budapesti lakosok körében jelentősen magasabb, mintegy 84%-ának a taxi használatából adódó költségeket megtéríti.

Sharing economy – megszoksz vagy megszöksz?
A vállalatoknak szembe kell néznie azzal, a sharing economy itt marad. Vagy megszokjuk, vagy megszökünk - mondta a téma szakértője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján. Azonban számos kérdés még nem tisztázott.
Az új megoldásokat kevésbé támogatják a munkáltatók

Az utazási költségek visszatérítése napszaktól is függ: 13 százalék minden esetben visszatéríti a költségeket, 31 százalékuknak csak munkaidőben, a munkavégzéshez szükséges esetekben, több mint egyharmaduk munkaadója pedig munkaidőben és azon kívül is visszatéríti a költségeket, amennyiben munkához köthetően vették igénybe a szolgáltatást. A budapesten dolgozók esetében ez az arány még magasabb, közel felének (49%) munkaidőben és azon kívül is, a munkavégzéshez köthető esetekben is megtérítik a költségeket.

Azok között, akik okostelefonos alkalmazással rendelhető, közösségi személyszállítást vesznek igénybe, némileg alacsonyabb a visszatérítési arány: csak 52 százalékuknak térítik vissza a használatot, 13 százalékuk ilyen esetben is céges bankkártyával fizet, 39 százalék pedig utólag téríti vissza a költségeket.

Csak a hatvan fölöttiek körében népszerűbb a taxi, mint a közösségi személyfuvarozási szolgáltatások

Amennyiben a munkáltató fedezné, a válaszadók 47 százaléka igénybe venne okostelefonnal rendelhető, közösségi személyfuvarozási szolgáltatásokat, 17 százalék taxit azonban ebben az esetben is a taxit preferálná. A 18-24, illetve 25-29 éves korosztály körében magasan vezetnek a közösségi megoldások (37 illetve 38 százalék ezt preferálná), a hatvan fölöttiek körében azonban megváltozik az arány, 24 százalék inkább taxizna, szemben a közösségi szolgáltatásokat preferáló 23 százalékkal.

Munkába menetelhez némileg kevesebben vesznek igénybe személyszállítási szolgáltatásokat: csak 5 százalék ingázik így. Legtöbben azért, mert tömegközlekedéssel elkésnének a munkából (34%), de szintén sokan akkor, ha nem tudnának autóval munkába menni (26 százalék). Majdnem minden negyedik taxival alkalmanként munkába járó válaszadó rossz idő esetén veszi igénybe a szolgáltatást (24%). Meglepő, hogy csak 22 százalék nevezte meg a forgalmi zavart lehetséges okként.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo