Ételt szállít utas helyett az Uber

Friss készételek kiszállításával próbálja megmenteni vállalkozását az Uber. A sajátos taxis céget nemrég tiltották ki Londonból (is), és miközben továbbterjeszkedik, globálisan máig veszteséges. 

Természetesen nem az elsők voltak e szolgáltatás gyorsan bővülő  piacán, amelynek éves forgalmát több mint 100 milliárd dollárra becsülik a világban. Ez a világ teljes élelmiszer-kereskedelmi forgalmának 1 százalékát jelenti, mutatják a McKinsey kutatóinak adatai. A szakértők szerint kézenfekvő, hogy amikor egyre több rendelésünket intézzük okostelefonon, ne csak a pizzához jussunk így hozzá, hanem olyan választékhoz, mint az éttermekben. S valóban: az Egyesült Államokban hat éve működő Postmates százezer kiszállítója havonta 2.5 millió rendelést visz az éttermektől a fogyasztóknak.

Kép: entrepreneur.com

Az Uber 2014-ben próbálkozott ezzel először, UberFresh elnevezéssel Los Angelesben, párhuzamosan UberEssentials néven nyers élelmiszerek, háztartási cikkek és drogéri-termékek házhoz szállítását is vállalta. Az UberFresh nem ment, mert a kiszállítók csomagtartójában kihűlt az étel, és kicsi volt az éttermek választéka is. 2015 szeptemberében UberEats app vált elérhetővé Torontóban, miután a cég megállapodott egy sor étteremmel, hogy pontos határidőre, frissen készítik el a rendelt ételeket.

Ez a kísérlet bevált, és másfél év után a világ 120 országában működik már az UberEats. Előnye, hogy a több mint kétmillió kiszállítónak kocsijához nincs szüksége olyan külön engedélyekre, változtatásokra, mint ha embereket fuvarozna  – egyébként sok helyütt autóra se kell, hiszen kerékpáron is szállíthatnak. A lényeg, hogy a számítógépes rendszer segítségével  a kézbesítő akkor érkezzék az étterembe és vegye át a szállítmányt, amikor az frissen kikerül a konyháról.

Újra terítéken az Uber
Alig két hónappal azután, hogy Szpunar főtanácsnok indítványában megállapította, hogy az Uber elsősorban nem információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújt, és így köteles betartani a tagállamok vonatkozó közlekedési szabályozásait, a cég ügye újra terítékre került az Európai Bíróság előtt.
Idén már több ezer McDonald’s fiókkal is megállapodtak, a szokásos feltételekkel: az étterem bizonyos százalékot ad le az Ubernek a rendelés árából. Az üzlet egyre jobban alakul, Tokióban, a tajvani Taipeiben és Szöulban ebből az üzletágból már több nyereségük van, mint a taxikból.

A fuvarok száma  2016 és 2017 tavasza között több mint huszonnégyszeresre nőtt, a 108 város közül, ahol dolgoznak, az UberEats már 27-ben nyereséges. A további sikerek egyik veszélye a készülődő új vetélytárs, az Amazon, amely több piacon próbálkozott ételszállítással, és világméretű logisztikai hálózatával árban alákínálhat a többieknek. (The New York Times)

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo