Megrázkódtatásról beszélünk, annak pedig sok formája van, ezért nem előre látható. Itt van elsőnek az üzleti modellt ért megrázkódtatás. Erre az elmúlt években a legsúlyosabb példa a fapados légitársaságok megjelenése volt, amelyek azután hibrid formát öltöttek, megcélozva az üzleti ügyben utazókat is - hogy most, legújabban, kínáljanak hosszútávú repüléseket és összekötő járatokat is.
A Repülőtereket Működtetők Szövetsége, az AOA legutóbbi, londni konferenciáján Willie Walsh, az International Airlines Group vezérigazgatója kijelentette: a bejegyzett légitársaságok arrogánsak voltak és egyszerűen nem hitték, hogy a fapados modell működhet. “Annak idején az Air Lingus elmulasztoitta az esélyt, hogy 29 Mio. ír fontért megvegye a Ryanairt, akkor az nem fejlődött volna ki, hanem leállították volna”, mondotta Walsh.
piacot keresnek.
Pedig a múlt megmutatta, hogy mind az üzleti ügyben utazók, mind a nyaralók szeretik az alacsony jegyárakat.
(Air Transport World)