Internet cikkek
Ha a szolgáltatót kár éri, az ügyfélnek is fájhat
Az internetes támadások megfékezésének és kezelésének költsége a pénzügyi szolgáltatóknál a legmagasabb, és úgy tűnik a költségek tovább növekednek – olvasható az Accenture és a Ponemon Institute jelentésében.
Itthon még tartja magát a "hagyományos" bank
A magyar lakosság közel kétharmada egyelőre elkötelezett választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél.
Van aki még nem is hallott a netes gyógyszerekről
A hazai fogyasztók meghatározó többsége továbbra is patikából, egy kisebb része pedig drogériából szerzi be a szükséges gyógyszert. Az interneten rendszeresen vásárlók negyede, míg az egyáltalán nem vásárlók 60%-a tart a hamis gyógyszertől.
Az egekben járnak az online költések
Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben. 4 év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online e-kiskereskedelmi piac.
A tájékozatlanság is segíti az álhírek terjedését
Jelentősen csökkent a közösségi oldalak hitelessége az újságírók szemében az elmúlt négy év során – derül ki a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérésből. A bizalomvesztés fő oka az álhírek fokozott terjedése.
Már a nagyi is posztolja a szelfit
Az ötvenesek körében is egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról – egy friss kutatás szerint.
Kürti Sándor: ne tárolj értékes adatokat pendrive-on
Az emberi trehányság még ma is túltesz az adattároló technológiák biztonságán - vallja Kürti Sándor, az adatbiztonsági szakma doyenje, aki a cégek adattárolási dilemmáit elemezte a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.
Rekordot döntött a hazai kártyás fizetés
Nőtt a magyarországi kibocsátású betéti kártyák, ugyanakkor csökkent a hitelkártyák száma Magyarországon. Tavaly a negyedik negyedévben az ügyfelek több mint 1547 milliárd forintot költöttek kártyákkal – a Magyar Nemzeti Bank friss összesítése szerint.
A „felhő” is kábelen jön
Sokan gondolják, hogy e-mailjeik, a YouTube-on látott filmek és a többi internetes tartalom a sokat emlegetett „felhőből” érkezik mobiljukra, számítógépükre. Tévedés: a világháló adatait először kábeleken továbbítják, amelyek már 1 200 000 km hosszan hálózzák be a Földet.
Új műholdakról dől majd az internet az egész világra
Műholdak százai, akár ezrei segítségével belátható időn belül a világnak szinte minden részén elérhető lesz az Internet. Több világcég fut versenyt a nagy üzletért, de kérdés még: anyagilag is általánosan elérhető lesz-e a szolgáltatás.
Social media: adatokkal pontosan lehet célozni
Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.
Adóznom kell, ha az interneten adom el használt cuccaimat?
Sokan az ünnepi időszakot használják ki arra, hogy eladják megunt, kinőtt, rég vagy soha nem használt ruháikat, játékaikat, bútoraikat és egyéb tárgyaikat, hiszen karácsony előtt az így befolyó pénz jól jöhet. Fontos tudni, hogy mindennek akár adózási vonzata is lehet.
Az influencerek az új politikusok
Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.
Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom
A 2000-es évek elején még általános volt az az elképzelés, hogy az internet terjedése, az illegális letöltések és a tartalmak szabad áramlása meg fogja törni a nagy kiadók, stúdiók, médiavállalatok monopóliumát. Ez máig nem történt meg, a nagy médiavállalatok bevételei egyre csak nőnek, és a globális médiapiac centralizáltabb, mint valaha.
Izgulunk az adatainkért, miközben önként átadjuk azokat
A hazai internetezők kétharmada aggódik a róla tárolt információk biztonsága miatt, az adatvédelmi tájékoztatókat mégis csak a megkérdezettek mintegy 20 százaléka olvassa el – hangzott el a témában rendezett konferencián.
Biológiai fegyverek a mezőgazdaságban
Vírust terjesztő rovarokkal módosítják növények génszerkezetetét az amerikai Védelmi Minisztérium tudományos kutatási egységénél. Itt a biológiai fegyverkezés következő állomása, legalábbis ettől tartanak tudósok. A minisztérium viszont azzal védekezik, hogy kísérlete jó szándékú, az aszály- és fagykárok ellen óvná a növényeket, és amúgy is csak ideiglenes génmódosítást tesz lehetővé.
A Z-generáció azt szereti, ha büszkén szelfizhető a munkahely
Az Y és a Z generáció nem jön ki jól egymással. Ez egy ketyegő bomba. A Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet - Válasszuk a növekedést! című konferenciáján Borbély László szervezetfejlesztő adott kulcsokat a legfiatalabb munkavállalói generációval való bánásmódhoz.
Digitális gyermekvédelem: „egészséges paranoia” ajánlott
Az általános iskolás gyerekek 90 százaléka gondolja úgy, hogy jobban ért az internethez, mint a szülei - és az esetek többségében igazuk van. Azonban az interneten leselkedő veszélyektől a szülő felelőssége megvédeni a gyereket.
Magyarországon a legelégedettebbek a fogyasztók
EU-szerte a fogyasztók alig több mint a fele bízik abban, hogy a szolgáltatási ágazatokban működő vállalkozások betartják a fogyasztóvédelmi szabályokat. A tagállamok többségében a távközlési, a pénzügyi és a közüzemi szolgáltatások továbbra is igen problémás területek.
Google és Netflix: óriási az adatforgalom ökolábnyoma
Minden Google-keresésünk erőforráshasználattal jár és károsítja a bolygónkat. Nem a felhőben zajlik a netes életünk és üzletvitelünk, hanem a Földön: az adathasználat és adatforgalom igenis szennyező, mint bármely más termelő tevékenység.
Az influencereké a jövő?
A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Nagy kihívás a jog számára az internetes zaklatás
Az internet alapjaiban változtatta meg az emberi, szakmai és családi kapcsolatokat a felbecsülhetetlen mennyiségű információhoz való hozzájutás lehetőségével. Dr. Szöőr Anna pszichológus-jogász szerint ma már nemcsak az internetes zaklatás áldozata, hanem az állítólagos zaklató is súlyos veszélynek van kitéve.
Új világhálón dolgozik az internet feltalálója
Tim Berners-Lee brit fizikus, az internet feltalálója elégedetlen világraszóló találmányának további útjával. Most új, nyílt forráskódú rendszeren dolgozik, amely mindenki számára elérhetővé tesz egy világhálót – de úgy, hogy adataikhoz üzleti céllal nem férhetnek hozzá.
Telefonunkba menekülünk a szociális helyzetek elől
A hálózatra csatlakoztatott eszközök egyre nélkülözhetetlenebbé válnak az emberek közötti kapcsolattartásban, ugyanakkor sokak számára fontos védőhálót is jelentenek különböző társasági helyzetekben, amikor nem akarnak másokkal beszélgetni.
Így változik a szerzői jog
Az Európai Parlament még szeptember közepén szavazta meg a digitális egységes piac szerzői jogi szabályainak frissítését. Kötelező lesz a jogvédett anyagok cenzúrázása, azonban a kis és nem üzleti célű platformok mentességet kapnak.
Gazdasági hidegháborúhoz vezethet Kína és az USA vetélkedése
Az Egyesült Államok és Kína közötti vámháború csak egy része a két ország vetélkedésének, többek között azért, ki legyen a vezető a technológiában, véli a Google volt elnöke, aki szerint kettéválik az „amerikai” és a kínai internet.
Google vagy Facebook: melyik a zöldebb?
Hét éve példamutató módon elsőként jelentette be a Facebook, hogy energiafaló szerverközpontjait zöld energiával fogja működtetni. Ezt az átállást két éven belül be is fejezi. A Facebook példája nyomán indult el a RE100 kezdeményezés, melyhez világcégek sora csatlakozott hasonló célkitűzéssel. A Google csak 2017-ben szánta el magát hasonló átszervezésre.
Bill Gates 6 jóslata, és ami bejött belőle
Közösségi oldalak, adatalapú hirdetések, az Alexához hasonló virtuális asszisztensek koncepciói is szerepelnek Bill Gates 1999-ben megjelent könyvében.
Új böngésző-alapú vírusokra kell figyelni
Azt gondolhatnánk, hogy a vírusok elkerüléséhez elegendő okosan használni a számítógépet. Ha nem látogatunk erotikus oldalakat, nem töltünk le ismeretlen programokat, akkor soha nem fog megfertőződni a gép. A G DATA friss vírusstatisztikája egyértelműen cáfolja ezt az elképzelést.
A digitalizáció több a céges honlapnál
A webes jelenlét már elég erős, de magára a céges feladatok elvégzésére még kevés magyar cég használja a rendelkezésre álló digitális megoldásokat – derül ki az UniCredit Bank és az Inspira Research Üzleti Potenciál kutatásából.
Ezekre kerestek rá a gyerekek a nyári szünet alatt
Mit csináltak a gyerekeink a nyáron az interneten? A Kaspersky Lab szülői felügyeleti alkalmazásából gyűjtött adatokból kiderül, mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá a legfiatalabbak.
Ennek sokan nem fognak örülni: itt az új EU-s szerzői jogi szabályozás
Nagy többséggel megszavazta vitatott szerzői jogi szabályozási tervezetét szerdán az Európai Parlament plenáris ülése, szigorúbb cenzúra jöhet a nagy megosztóoldalakon a jogvédettnek tűnő tartalmakkal szemben.
A nyugdíjasok is nyitottak a kütyükre
Úgy tűnik, hogy az idősebb korosztály is egyre nyitottabb a kütyükre: egy felmérés szerint az európai lakosok körében 3-ból 2 idős ember kifejezetten érdeklődik az új technológiák iránt, különösen, ha az biztonságérzetüket javítja.
Az ipari rendszerek elleni támadás egész régiókat tehet tönkre
Azoknak a számítógépeknek, amelyeken a Kaspersky Lab megoldásaival védett ipari ellenőrző rendszerek futnak több, mint 40%-át érte kártékony szoftver-támadás 2018 első félévében. A leginkább érintett országok közé Vietnám, Algéria és Srí Lanka tartozott, míg az ipari gépek szempontjából legbiztonságosabb régió Dánia volt.
Social Media 2018: közösséget építünk
A Piac & Profit Social Media 2018 című konferenciáján az online marketingszakma elismert szakemberei adtak képet arról, hol tart ez a terület, és milyen új eszközök, megoldások állnak rendelkezésünkre az irdatlanul gyors fejlődésben.
Hatalmas és nemcsak bűnözésre való a deep web
Óriási, nagyrészt feltérképezetlen adattömeget jelent a deep web. Az internet sötét oldalát azonban ma már kevésbé használják a bűnözők, és szerepet játszik az internetes cenzúra kikerülésében is.
Kína után India is visszafogná az amerikai nyomulást
Az Európai Unió és Kína példájára India is korlátozni kívánja az amerikai technológiai óriások tevékenységét azok leggyorsabban fejlődő, 1.3 milliárd lakosú piacán.
A szülők felelőssége, hova kattint, mit oszt meg a gyerek az interneten
Technikailag felkészültebbek, mégis kevésbé körültekintőek az online világ veszélyeivel kapcsolatban a tinédzserek, azaz nem fordítanak elég figyelmet az adataik, magánéletük védelmére, kártevőkre és a netes átverésekre – írja az ESET.
Új napelemek, jobb akkumulátorok kellenek
Aki egy eldugott, mindentől távol eső faluban él, ugyanúgy jogosult megfelelő ivóvízre, csatornázásra, egészségügyi ellátásra és oktatásra, mint a városban élők, s mindehhez elengedhetetlen az olcsó és környezetbarát módon termelt áram – ez a kiindulópontja az Okos Falvak Kezdeményezés és az Európai Akadémiák Tudományos Tanácsadó Testülete közös elemzésének.
Már van Fapedia: melyik világvárosokban van a legtöbb fa?
A szmog problémájával minden nagyváros küszködik. Nem elhanyagolható tényező hát, hogy mekkora parkok és erdőségek találhatók egy-egy városban. A Zöld Kilátás Index sorra veszi azokat a városokat, melyek a legzöldebb nagyvárosok.
A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is
A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Vezető autógyártók titkai kerültek ki a világhálóra
Nagy autógyártók bizalmas adatainak óriási tömege bukkant fel az Interneten. A 157 gigabyte-nyi anyag titkos műszaki leírásokat, bizalmas megállapodásokat is tartalmazott.
Kábellel köti össze Európát és az USA-t a Google
Saját transzatlanti kábelt fektetne le a Google, a vezeték már 2020-ra elkészülne. Ez lenne az első, nem közműszolgáltató kezében levő transzatlanti kábel.
Új termékekkel terjeszkedik a Google
Két jelentős új termék piaci bevezetését készíti elő a Google: gázzal töltött ballonokkal biztosítják távol eső területek Internet-ellátását és felkészülnek szállító drónok gyártására.
Botok és kamu követők az influencer marketingben
A Unilever az influencer marketing reformjára szólította fel a márkákat és a reklámügynökségeket. Sokszor nem lehet pontosan tudni, egy YouTube-sztár vajon anyagi érdekből dicsér egy terméket vagy önzetlenül, s követői száma, vagyis az influencer népszerűsége is kétségbe vonható.
Veszélyesen interneteznek a fiatalok
Nem tudatosan és nem kellő biztonsággal használják a kamaszok a rendelkezésükre álló technológiai eszközöket - derül ki 21. Századi Oktatásért Alapítvány felméréséből, amelyben 25 innovatív iskolában mérték fel a 13-18 éves tanulók digitális kompetenciáit.
A lokáció-alapú, célzottabb marketingé a jövő
A technológiai fejlődés a cégek és termékeik népszerűsítésében is új távlatokat nyit. A marketingszakma legjobbjai számoltak be az új trendekről és eszközökről a Piac Profit által rendezett Cégmarketing 2018 konferencián.
500 milliárd felett az e-kereskedelem forgalma
Több mint negyedével bővült 2017-ben a hazai webáruházak forgalma. Az 500 milliárdos határ ezzel megdőlt, s fél évtizeden belül elérhetőnek ígérkezik ennek a duplája is.