Internet cikkek
Terjed az internetes cenzúra
Az Európa Tanács tagállamaiban széles körben elterjedt internetes oldalak önkényes elérhetetlenné tétele veszélyezteti a véleménynyilvánítás szabadságát – jelentette ki az Európa Tanács emberi jogi biztosa.
Személyként viselkednek a márkák a csetappokon
A fiatalok többet lógnak a csetappokon, mint az interneten. Nem véletlen, hogy a cégek ide is egyre inkább be akarnak törni. Új célcsoportok elérésére törekednek a csetalkalmazásokban.
Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Adócsapás készül a nagy internetes szolgáltatókra
Az EU vezető országai a nagy internet-szolgáltatók sokkal erősebb adóztatását kívánják: a jövőben nem a nyereségük, hanem az egyes országokban elért forgalmuk után kellene adóznia a Google-nak, a Facebooknak, az Amazonnak és társaiknak - azaz sokkal többet, mint eddig.
Tíz év alatt hatszoros sebesség
Alig tíz év alatt hatszorosára nőtt a magyarországi internet átlagos sebessége és közel tízezerszeresére a szélessávú előfizetők száma. Tévhit, hogy a robbanásszerű fejlődés mögött csak az optikai kábeles hálózatok bővülése áll, valójában több technológia együttes elterjedése vezetett idáig.
Olcsó, de nem fapados az internet-alapcsomag
Több nagy magyarországi szolgáltató után az Invitelnél is elérhető lesz Digitális Jólét Alapcsomag. Ezzel az Invitel az eddigi legolcsóbbnál is olcsóbb szolgáltatást kínál azoknak, akiknek eddig anyagi helyzetük miatt nem volt lehetőségük az internet elérésére. A csomag bevezetésével még többen csatlakozhatnak a digitális világhoz.
Szabadon pénzt csinálhatnak a startupok a LinkedIn adataiból
Egy San Franciscó-i bíró úgy döntött, a LinkedIn nem akadályozhatja meg egy startupnak, hogy hozzáférjen az oldalon szereplő adatokhoz. Az ügy alighanem precedensértékű, és megnyithatja az utat az előtt, hogy a big data-startupok aranybányaként használják a közösségi médián található adatokat.
Az Apple maradni akar és behúzza a farkát
Egyre több amerikai nagyvállalat fúj visszavonulót és szedi a sátorfáját Kínában. A YUM Brands, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell tulajdonosa tavaly kivonult a kínai piacról, mivel részvényeseik a költségek és a bizonytalan politikai helyzet miatt túl nagynak tartották a kockázatot. Az Apple maradni akar, ezért elfogadja a kormány beavatkozását.
Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten?
Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.
Az asztali gépen a Windows a nyerő, telefonon már erősebb az Apple
Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználóbarát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között? Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet e-kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven, és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.
Ne vegyük viccnek az online véleményeket
A fogyasztók az interneten nagyszájúak: imádnak kritizálni, dühöngeni, de ha szükséget érzik a dicséretnek, az őszinte. Ez adja egy cég digitális portfólióját. Az online áruházakban, a közösségi médián, a Yelpen, a blogokon - mindenhol fulladozunk a véleményekben, a visszajelzésekben. És mindenki oda is figyel rájuk.
Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!
Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.
Cégmarketing: hogyan szólítsuk meg hatékonyan a célcsoportunkat a Facebookon? Itt van pár tipp!
Az ötleteket Klausz Melinda, a közösségimédia-marketing szakértője szállította a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. Legfontosabb tanácsa: muszáj pénzt áldozni erre a területre, de csak módjával, mert van egy határ, s e fölött már nem hoz szélesebb elérést ez az eszköz.
Ha nem tesz jót az agynak a multitasking, baj, ha nem válaszolunk gyorsan minden emailre?
Az online összekapcsolódottság miatt minden nap rengeteg alkalmunk van arra, hogy emailekkel, csetüzenetekkel fecséreljük el az időnket, és ne haladjunk a tényleges munkánkkal. Új divat köszöntött be: vannak, akik sportot űznek abból, hogy minimális emailforgalmat bonyolítsanak. Naponta maximum ötöt írnak.
Sharing economy: megszoksz vagy megszöksz
Minél hamarabb száll be egy cég a megosztásos gazdaságba, annál több esélye van az érvényesülésre. Még van tér az új platformok számára, de a későn érkezők idővel azon kaphatják magukat, hogy ez a vonat már elment, véli Kőszegi Árpád, a PricewaterhouseCoopers Magyarország menedzsere.
Elavult számítógépet használ a magyar kkv-k csaknem harmada
A magyar kis- és középvállalatok 29 százaléka elavult, 5 évnél idősebb számítógépet használ, ami lényegesen rosszabb az uniós átlagnál, ahol 18 százalék ez az arány – mondta Vass Gábor, a Microsoft Magyarország Kft. kkv-üzletág és partnerkapcsolati igazgatója a vállalat legfrissebb kutatását ismertetve csütörtökön.
Ezekre keresnek rá a jövő fogyasztói a neten
A gyerekek világszerte kevesebbet kommunikálnak, játszanak és kisebb a hozzáférésük a felnőtt tartalmakhoz a számítógépeken, mint egy évvel ezelőtt, de több oldalt nyitnak meg, amelyek a kábítószerekről, az alkoholról és a cigarettáról szólnak - áll a Kaspersky Lab jelentésében.
Több és jobb lenne a kevesebb: túl sokat adunk ki magunkról a neten
Egy friss kutatás szerint az emberek többsége digitálisan (93%) osztja meg az adatait, és közel minden második felhasználó megosztaná a legfontosabb személyes okmányait is. A felnőttek 70%-a a gyerekeiről tesz közzé fotókat és videókat, a válaszadók 45%-a pedig a másokról készített videókat és fotókat teszi nyilvánosan elérhetővé. Nem kéne.
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.
Kell-e engedély egy netes cikk linkeléséhez?
Az internet és a szerzői jog kapcsolata számtalan jogi kérdést vet fel, amelyek egy részét a meglévő jogi szabályozás alapján nem egyszerű megválaszolni, mivel e jogszabályok megalkotásakor még nem lehettek tekintettel az internet rohamos fejlődésével előtérbe kerülő egyre újabb kérdésekre. E kérdések közül szakértőnk most az interneten megjelent cikkekre mutató linkekkel, és az ilyen cikkek újraközlésének kérdéseivel foglalkozik.
Az előző főnök értékelésével megyünk állásinterjúra?
Hamarosan nem lesz elég, ha azt állítjuk magunkról, ilyen vagy olyan készséggel, tehetséggel rendelkezünk. Azok a cégek is kommentelni fognak az állásbörze-alkalmazásokon, akik interjúra behívták az illetőt. Így mindenkinél lesz visszacsatolás arról, valóban rendelkezik-e azokkal a képességekkel, amiket magának tulajdonít.
A klasszikus tévézés ideje lejárt
Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI több mint 10 ezer aktív internetezőt bevonó kutatásából. A legtöbb audiovizuális tartalmat még mindig otthon fogyasztjuk, de a korábban tévézésre fordított idő egyre inkább tolódik az internet irányába.
Óriási a digitális lemaradók aránya a magyar társadalomban
A fejlett országok netező polgárai körében is nagy az aránya azoknak, akik nem használják a közösségi médiát. A törzsközönség a jól kereső fiatalok. A magyar lakosság 33%-a az internethez sem fér hozzá, de állítólag ez már jövőre másképp lesz.
Külön internet kell majd az okoskütyüknek
A dolgok internetének fejlődésével annyi adatot termelünk, hogy el sem bírja majd a most meglévő hálózat. Az IoT megváltoztatja az életünket, de a sok adat nem ér semmit a felhasználói elemzések nélkül.
Meló helyett a neten lógnak a fiatalok
Az amerikai fiatalok legalább napi 33 percet lógnak a neten, a közösségi médián és a csetappokon a munkafeladataiktól függetlenül. Az elhanyagolt munkaórák miatt évi 800 000 forintnyi kárt okoz egy-egy fiatal munkavállaló a cégének.
Ezekkel a trükkökkel dolgozzák fel az e-mail-tömeget a híres mogulok
Azt hiszi, olyan sok emailt kap, hogy nem lehet megbirkózni vele? Tim Cook már hajnali háromnegyed négykor kor nekilát átlag 800 meg nem nyitott levele megválaszolásának. Más komoly üzletemberek olykor egyszerűen tiszta lapot nyitnak, vagy leállnak az emailezéssel.
Így kezelik gigantikus e-mail-forgalmukat a világsikerű üzletemberek
Van, aki egyáltalán nem engedi a belső levelezést a kollégák között, más a saját munkaóráiban nem foglalkozik velük, van aki néhány évente kitöröl mindent, ha már nagyon el van havazva. Bevált módszerek olyan moguloktól, akik tényleg tudják, miről beszélnek.
Stíluslopás és marketing az Airbnb-n
Nem csak a turisták használják az Airbnb-t. A lakberendezők, a bútorkészítők és a kertészek, a szépérzékkel, kreativitással megáldott otthonteremtők és az építészek is, akiknek jól jön, ha valakinek megtetszik az általuk tervezett otthon.
Nagyot szakított, aki bitcoinba fektetett
A bitcoin értéke több mint a duplájára ugrott 2016 folyamán. E digitális valutának azonban hátulütője is van: gyakran erősen ingadozik az árfolyama.
Az Airbnb is továbblép a szállásbizniszen
A megosztás alapú gazdaság is változik. Már nem csupán arról van szó, hogy a kihasználatlan vagy nélkülözhető vagyontárgyainkból, mint például üresen álló lakásunk, kocsink hátsó ülése, pénzt csinálunk. Kell valami plusz. Szállásközvetítésből így lesz programszervezés.
Mi lesz a Facebook-fiókunkkal a halálunk után?
November közepén a Facebook körülbelül kétmillió emberrel és ismerőseikkel közölte tévedésből, hogy meghaltak. A nagy visszhangot kiváltó hiba arra is ráirányította a figyelmet, mi lesz digitális tartalmainkkal a halálunk után?
Tovább él, akinek sok barátja van a Facebookon
A Facebook megváltoztatta az életünket, ez nem kétséges. Most egy váratlan pozitív eredményt is felfedeztek a tudósok: meghosszabbíthatja az életünket, ha barátainkkal érintkezünk a világhálón.
5 üzleti ötlet, kis befektetéssel
Az hálózatok korában, amikor az internetnek köszönhetően bárhová tudjuk teríteni termékeinket, sokan a saját otthonukból akarnak vállalkozni. Azonban a vállalkozó kedv még kevés, a legtöbb üzlethez bizony komoly kezdőtőke kell, ami gyakran bizony hiányzik. Lássunk néhány ötletet, ami komolyabb befektetés nélkül is elindítható!
A termékelhelyezés is otthagyta a tévét
Ahhoz, hogy a márkák meg tudják dolgozni az Y-generációt, az egyik legjobb mód, ahogy prezentálhatják a termékeiket a YouTube celebek körüli termékelhelyezés. Jól jár a márka és a pénzhez jut a self made celeb is, amit tartalmai profibb kivitelezésére és saját megélhetésére fordíthat. A dolog remekül működik, a legnagyobb YouTube sztárok dollármilliomosok.
Sokkal több kell egy jó képnél Instragram sikerhez
Nem elég a Facebook, a cégeknek fel kell készülnie az Instagram jelenlétre is. A valódi eredményekhez, az elkötelezettség növeléséhez azonban a jó képek önmagukban nem elegek. Adunk pár tippet, mire kell még figyelni!
Hobbinak indult, ma megkerülhetetlen: 25 éve van magyar internet
Ma lett negyedszázada, hogy bejegyezték az első „.hu-s” domainnevet, ezzel Magyarországon hivatalosan is megkezdődött az internet előretörése. 25 éve kezdődött itthon a digitális forradalom, de sok kisvállalkozás mintha még mindig a nyolcvanas években élne.
Hihetetlen, miknek az árára keresnek a neten
Sokat árul el egy nemzet, egy társadalom állapotáról és anyagi helyzetéről, hogy milyen termékeknek az árát akarják megtudni a legtöbben. Egyes országokban egészen fura árucikkek élvezik a lakosság kitüntetett figyelmét és vásárlási szándékát. MIG-repülőtől a rabszolgán át az orrplasztikáig van itt minden.
Ki felel a weblapon lévő linkekért?
A weboldalak egymásra mutató linkjei mára az alapvető nethasználat részei és a SEO fontos elemei is. De felelősek vagyunk-e azért, hogy a link, amit beágyazunk az oldalunkra, jogszerű tartalomra mutat-e? Szakértőnk segít!
Kevesebbet bírunk, mint egy aranyhal
A 2001-ben mért 15 másodpercről mára 8,25-re csökkent az erőlködés nélküli koncentrálóképesség átlaga, mert megállás nélkül új tartalmak felé fordulunk és figyelmünk hamar ellankad. A fiatalok inkább megválnának az ízlelés képességétől, minthogy megfosszák őket a telójuktól.
Hátulról mégis megoldják az áfacsökkentést?
A brüsszeli elutasítás ellenére csökkenti a kormány 2017 januárjától az internet-szolgáltatás áfáját - írta a Világgazdaság kedden a témáért felelős Digitális jólét program titkárságának tájékoztatására hivatkozva.
A csetgeneráció játszótere ma az internet
Globális közösségi összetartozásunk platformja, kommunikációnk médiuma, össztudásunk őrzője. Az internet a születése óta fejlődik, bővül anélkül, hogy ennek számos aspektusával tisztában lennénk. Ma épp a csetalkalmazások fénykorában járunk.
Minden ötödik családban a net miatt van feszkó
Cikik a szülők a Facebookon? Vett valamit a gyerek a neten és most nem győzzük fizetni? A szülők és gyermekek ötöde számolt be arról, hogy az internet gyakran konfliktusokat teremt közöttük.
Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van
A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának, mondta Hegyi Gábor, a Davosi Világkommunikációs Fórum társelnöke, a Capital Partners alapító-ügyvezetője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Kell-e nekem vendéghálózat?
Vállalkozóként fontos, hogy a vendégekre, ügyfelekre is gondoljuk a Wi-fi kialakításakor hiszen egy könnyen elérhető, ingyenes Wi-Fi szolgáltatással akár üzleti előnyökre is szert tehetünk – amellett, hogy kedves gesztus, a cég általános megítélését is pozitív irányba befolyásolja. Az Invitel összegyűjtött néhány fontos tudnivalót az ingyenes Wi-Fi hálózatokról vállalkozások számára.
Itt a masina, ami ivóvizet, energiát és internetet ad
Az afrikai szegények minden infrastrukturális gondját megoldja egy olasz startup gépe. A szerkezet napi 5000 liter ivóvizet tud előállítani, napenergiát használ és még wifit is szór.
Újabb áfacsökkentésről beszélt Orbán
A GDP adatok függvényében 2018 januárjától 5 százalékra csökkenhet az internet áfája, ami komoly támogatást jelentene az iparágnak - mondta Orbán Viktor a Műegyetemen tartott, a Jövő autói című konferencián csütörtökön.
Az internet lehet a kiút a szegénységből?
Az internet globális elterjedése a világ népességének hét százalékát, azaz félmilliárd embert emelhetne ki az abszolút szegénységből, és 6,7 billió dollárral növelhetné a világgazdaság teljesítményét - olvasható egy most megjelent kutatásban.