Több és jobb lenne a kevesebb: túl sokat adunk ki magunkról a neten

Egy friss kutatás szerint az emberek többsége digitálisan (93%) osztja meg az adatait, és közel minden második felhasználó megosztaná a legfontosabb személyes okmányait is. A felnőttek 70%-a a gyerekeiről tesz közzé fotókat és videókat, a válaszadók 45%-a pedig a másokról készített videókat és fotókat teszi nyilvánosan elérhetővé. Nem kéne.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A személyes információk vagy fotók megosztása az olyan közösségi oldalakon, mint például a Facebook és az Instagram, sokak számára napi tevékenységgé vált. A Kaspersky Lab által készített Értékes adataim: idegen veszélyek kutatása felfedi, hogy mennyi személyes adatot teszünk nyilvánossá az online világban.

A bevezetőben említett számokon túl aggodalomra ad okot, hogy az emberek csaknem fele (44%) teszi publikussá – azaz bárki számára láthatóvá – a bejegyzéseit, személyes információit. Fontos tudni, hogy minden adat, amit nyilvánosan osztunk meg magunkról és másokról, kontrollálhatatlanul kerül a kibertérbe, és olyanok számára is elérhetővé válik, akik vissza tudnak élni vele. Minden ötödik ember beismeri, hogy az érzékeny adatait megosztja olyanokkal, akiket kevésbé vagy egyáltalán nem ismert. A felhasználók veszélyeztetik magukat, lehetőséget biztosítanak a kiberbűnözőknek például a személyazonosság ellopására vagy a pénzügyi visszaélésekre. A Kaspersky kérdőívét kitöltők 37 százaléka tesz közzé pénzügyi és tranzakciós részleteket, 41 százalékuk beszkennelt útlevelet, jogosítványt és egyéb személyes dokumentumot, további 30 százalék a jelszavát.

A banktól kapott SMS sincs biztonságban
A WannaCry árnyékában a világ megfeledkezett egy hasonlóan komoly biztonsági résről, mely a mobilcégek SMS szolgáltatásait érinti. A sérülékenység segítségével a banki azonosító kódokat tartalmazó SMS üzeneteket sikerült más telefonszámra átirányítani, és így a bűnözők pénzt tudtak lopni német bankszámlákról. A biztonsági rést már 2014-ben felfedezték, de idén használták először.
A Kaspersky Lab kutatása szerint az emberek nemcsak az adataikat osztják meg, hanem azokat a készülékeket is, amelyeken az értékes adataikat tárolják. Riasztó adat, hogy 10 százalékuk adta meg már PIN-kódját idegennek azért, hogy annak hozzáférése legyen készülékéhez, valamint 22 százalékuk hagyta el a készülékét védtelenül és felügyelet nélkül emberek között. Továbbá a válaszadók 23 százaléka adta át a készülékét egy másik személynek rövid ideig.

A tanulmány azt mutatja, hogy leggyakrabban a fiatal korosztály oszt meg online érzékeny adatokat. A 16–24 éves korosztály 61 százaléka, ezzel szemben az 55 év felettiek mindössze 38 százaléka aktív a közösségi portálokon. Ez az arány megmarad a pénzügyi információk közzétételénél, hiszen a fiatalok 42 százaléka ismerteti az online tranzakciók adatait, míg az 55 évnél idősebb korosztálynak csupán 27 százaléka.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo