Ezekre kerestek rá a gyerekek a nyári szünet alatt

Mit csináltak a gyerekeink a nyáron az interneten? A Kaspersky Lab szülői felügyeleti alkalmazásából gyűjtött adatokból kiderül, mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá a legfiatalabbak.

A Kaspersky Lab legfrissebb, a cég szülői felügyeleti moduljainak statisztikáján alapuló jelentéséből kiderül, hogy a gyermekek a nyári szünetben milyen tevékenységeket folytattak online, mire használták az internetet világszerte. A kutatásból megismerhetjük mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá, amíg nem voltak iskolában.

A jelentés anonimizált statisztikákat ismertet a Windows PC és Mac gépekről látogatott oldalakról és a Windows PC, Mac, Android és iOS készülékeken folytatott keresésekről a 2018 júniustól augusztus közepéig terjedő időszakra vonatkozóan. Az adatok forrásai: a Kaspersky Lab bekapcsolt szülői felügyeleti modullal működő vezető termékei, valamint a Kaspersky Safe Kids, a gyerekek online védelmére hivatott önálló szolgáltatás.

Gyerekek is látogatják a híroldalakat

Ezen a nyáron a gyerekek inkább videókat néztek és zenét hallgattak, minthogy a közösségi médiával foglalkoztak volna. A kutatás rámutat, hogy a gyerekek inkább a YouTube-on töltötték az időt, különösen a blogger PewDiePie iránt nőtt meg az érdeklődés. A fiatalok számos sorozatot néztek a Netflixen, a kisebbek pedig a Nickelodeon, a Cartoon Network és a Disney csatornákra, valamint a SpongyaBob Kockanadrág rajzfilmekre voltak kíváncsiak.

Ami a zenét illeti, a gyerekek a Spotify, a Soundcloud és az iTunes streamelő szolgáltatásokat használták zenehallgatásra, a legnépszerűbb műfaj a rap volt. XXXTentaciont, az ismert rappert egy gépkocsiból leadott lövéssel ölték meg a nyáron, a halálával kapcsolatos információk iránt kiugró mértékben indítottak kereséseket. A gyerekek XXXTentacion zenéit többet hallgatták, mint bármely más művészét, lejátszási adatai kiemelkedőek voltak.

Kép: Pixabay

A gyerekek egyre gyakrabban látogatnak híroldalakat, úgy mint a BBC, a CNN és a BuzzFed. Érdekelték őket a 2018. évi labdarúgó világbajnokság eredményei, legfrissebb hírei is. Az online játékok továbbra is népszerűek. A fiatal generáció tagjai világszerte inkább a Fortnite játékot szerették, ami így megelőzte népszerűségben a PUBG-át.

Ezen a nyáron a gyerekek ruhák és mobilkészülékek iránt is érdeklődtek. Az online áruházak közül az Ebay, az Amazon, az Aliexpress, az Asos és a H&M a legkeresettebbek. A legnépszerűbb márkák a Nike, az Adidas, a Supreme, a Gucci és a Vans. A mobilkészülékek közül az iPhone és a Samsung Galaxy érdekelte őket a legjobban.

Adatvédelmi témákra is rákerestek

Meg kell jegyezni azonban, hogy a játékok, videók és zenék mellett, a gyerekek gyakran kerestek rá felnőtt tartalmakra. Persze ha a szüleik blokkolták az ilyen oldalakat akkor sikertelen volt a próbálkozásuk.

Az online adatvédelmi aggodalom is előkerült a gyerekeknél – sokan keresték a DuckDuckGo keresőmotort és VPN-nel kapcsolatos információkat a neten. Ez az első alkalom, amikor ezzel a témával kapcsolatban a Kaspersky Lab a gyerekek növekvő érdeklődéséről számol be.

„A statisztikáink bemutatják, hogy mi érdekli a gyerekeket és a tinédzsereket manapság világszerte. Nemcsak a lehetséges veszélyes tartalmak blokkolása miatt javasoljuk, hogy használjanak szülői felügyeleti termékeket, hanem azért is, hogy a szülők megismerhessék a gyermekeiket érdeklő témákat. Számos szoftver, ideértve a Kaspersky Lab termékeit, lehetővé teszi, hogy a szülők nyomon kövessék gyermekeik online tevékenységét. Természetesen az ilyen jelentések nem tartalmaznak személyes információkat. Meggyőződésünk, hogy ha a szülők tisztában vannak gyermekeik interneten folytatott tevékenységével, az segítheti a családon belüli kapcsolatok javítását és a nyílt párbeszédet, valamint hozzájárulhat a komolyabb fenyegetések, mint a sexting (meztelen képek küldözgetése) vagy a megfélemlítés megakadályozásához” - teszi hozzá Anna Larkina, a Kaspersky Lab webtartalom elemzésért felelős szakértője.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo