A jelentésből kiderül, hogy a pénzügyi szolgáltatóknál az internetes bűnözés miatt évente, globálisan felmerülő átlagköltség mára eléri a 18,5 millió dollárt. A vizsgálatban szereplő iparágak között itt több mint 40%-kal magasabb a fenygetettség értéke, mint az egy vállalatra vetített 13 mlliós össziparági átlag.
Az elemzés az incidensek közvetlen költségeivel foglalkozik, nem veszi figyelembe a következmények elhárításának hosszabb távú terheit.
A pénzügyi szektorban az ártó szándékú belső támadások okozzák a legmagasabb – támadásonként 243 ezer dolláros – költséget, és ezek következményeinek felszámolása tart a leghosszabb ideig. Ez jóval több, mint akár a zsarolóvírusok vagy a weben keresztül történő támadások elhárítása.
„Bár az internetes szabályszegések gyakorisága és a kiberbűnözés a pénzügyi szegmensben nagyjából átlagos vagy átlag alatti az össziparági szinthez képest, azonban a védekezés és elhárítás költségei itt a legmagasabbak” – mutatott rá az Accenture Security pénzügyi biztonságért felelős vezetője.
Megelőző ráfordítással és célzott technológiai beruházásokkal csökkenteni lehetne ezt a költséget, amellyel a bankok és a biztosítótársaságok általános internetes biztonsága is javulna.Ez a költségmegtakarítás rendkívül fontos volna a pénzügyi iparág vezetői számára, hiszen ők döntenek arról, hogy mennyit költsenek kiberbiztonságra más területekhez, például a digitális átalakuláshoz képest – hangsúlyozza a szakember.
A jelentésből az is kiderül, hogy a cégek mindössze egyharmada veti be az automatizációt, a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást az internetes fenyegetések elleni harcban. Ez különösen azért lehangoló, mert teljes körű alkalmazásuk esetén épp ezek a technológiák biztosíthatnák a legnagyobb költségmegtakarítást a vállalati biztonság terén.
A felmerülő problémák azt mutatják, hogy a pénzügyi szolgáltatók kevésbé nyitottak és nehezen tartanak lépést a technológiai fejlődés ütemével, ezért nem könnyű számukra a működési hatékonyságukat javító beruházások végrehajtása.