fogyasztói szokások

fogyasztói szokások, kiskereskedelem, nőnap

Alig marad ideje magukra a magyar nőknek

piacesprofit.hu

Százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A párkapcsolatban élő magyar nők hatvan százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és „énidőre” egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut, derült ki a Nielsen 2019 februárjában a nőnap kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből.

Tovább olvasom »
étterem, fogyasztói szokások, vendéglátás

Egy jó étteremért utazni is hajlandó a magyar

piacesprofit.hu

Általánosságban igaz a magyarokra, hogy messzebbre is elutaznak egy étterem miatt – derül ki egy friss kutatásból. Érdekesség, hogy a legtöbben az ismerőseik ajánlása alapján keresnek fel egy vendéglátóhelyet, és a válaszadók több mint fele hangulattól függően dönt az új és a megszokott között.

Tovább olvasom »
élelmiszeripar, fogyasztói szokások, vendéglátás

Nincs vega menü, de igény volna rá

piacesprofit.hu

Ha lenne vega menü az éttermek kínálatában, akkor azt sokan választanák, sőt a felmérések szerint ez a trend egyre erősebb lesz, ahogy terjed az egészség- és környezettudatos táplálkozás. A kereslet ezen a területen fényévekkel előzi meg a kínálatot.

Tovább olvasom »
digitalizáció, fogyasztói szokások

Merre halad a magyar digitális fogyasztó?

piacesprofit.hu

A magyar trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, melyek inkább a térségünkre jellemzőek – áll a GfK Digital Connected Consumer 2018 tanulmányában, melynek során 1500 főt kérdeztek meg online, a 15-59 korosztályban, akik legalább heti rendszerességgel interneteznek.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, infláció, minimálbér

Túlélni minimálbérből

piacesprofit.hu

Számos országban az év elején újratervezik és számolják a minimálbért, de nem mindenhol átlátható, illetve nyilvános annak (ki)számolása és törvényi szabályozása. Ilyen például Olaszország, Svájc, Szingapúr és az északi országok. S talán a legfontosabb kérdés mindenhol, hogy fedezhetőek-e a szükségletek a minimálbérből?

Tovább olvasom »
fiatalok, fogyasztói szokások, karácsonyi ajándék, karácsonyi szezon

Mi kerül a fa alá? Ruha és hiszti

piacesprofit.hu

A fiatalok 85 százaléka megajándékoz valakit idén karácsonykor, 79 százalékuk pedig számít arra, hogy kap ajándékot. A legtöbben arra számítanak, hogy ruha lesz a fa alatt, valamilyen élménnyel csak 18 százalék, társasjátékkal, játékszoftverrel pedig 16 százalék számol. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, karácsonyi szezon, kiskereskedelem

A zselés szaloncukor egyszerűen nem tud kimenni a divatból

piacesprofit.hu

A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a legkeresettebb ünnepi termékekből.

Tovább olvasom »
ajándékozás, fogyasztói szokások, karácsonyi szezon

Idén több megy el ajándékra

piacesprofit.hu

2018-ban a tavalyihoz képest többet, átlagosan 56 ezer forintot költenek majd karácsonyi ajándékra a magyarok, valamint nőtt az egy személy ajándékára szánt összeg is. Fejenként hét embernek veszünk ajándékot és átlagosan hat napot töltünk vásárlással.

Tovább olvasom »
egészséges táplálkozás, élelmiszeripar, fenntarthatóság, fogyasztói szokások

Ez az étrend terjedhet el 2050-re

piacesprofit.hu

A hazai lakosság szerint 30 év múlva a már napjainkban is népszerű allergénmentes, valamint bio, vegán és paleo étrend erősödhet leginkább, miközben az iparági előrejelzésekkel ellentétben a húsfogyasztásban inkább csökkenést várnak – derül ki a K&H felméréséből.

Tovább olvasom »
fogyasztói szokások, tudatos vásárlás

Kozmetikumok: mindenki hazudik

piacesprofit.hu

Hiába írja elő már öt éve az egységes tájékoztatást a kozmetikumokon az Európai Unió, országonként eltérő, hogy mit és mennyire tartunk fontosnak belőle és mi alapján döntünk. Amiben minden nemzet egyforma, hogy füllent – derül ki a Manna hat európai országára kiterjedő, 7900 fő részvételével készült friss kutatásából.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor