Y generáció cikkek
Ágyékmutagotó platformból a világpolitikusok szócsöve: Snapchat-sztori
A 13-24 éves korosztály egyfolytában a Snapchaten lóg. A világsikert befutó csetapp pikantériája, hogy eredetileg szexchatre találták ki. Ezért alakították ki úgy, hogy azonnal törlődnek róla az üzenetek. Mára viszont már a politika már használja a holnap szavazóinak eléréséhez. A cégek is nagy fantáziát látnak e platformban, hogy itt cserkésszék be fiatal fogyasztóikat.
Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra
Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.
Mit kezdjünk az Y generációval?
Az 1980 után született fiatalokat megszerezni és megtartani is nehéz a munkáltatóknak. Pedig az Y generáció tagjai okosak, nyitottak és tehetségesek – állították a Tempus Üzleti Kávéház résztvevői, akik azt is megerősítették, hogy a nemzetközi ösztöndíjprogramokban részt vett fiatalok olyan készségekkel rendelkeznek, amelyek nagyon is keresettek a munkaerőpiacon.
A tehetség önmagában még nem érték
A tehetség nem szökken szárba magától, gondoskodni kell róla ahhoz, hogy kiteljesedjen. De ha a tehetséges munkavállaló nem kötődik a céghez, tehetségét máshol kamatoztatja majd.
Hogyan lehet előnnyé fordítani a generációk közötti különbségeket?
A generációk együttműködésből számos üzleti előny származik, ám csak akkor képesek a közös munkára, ha megfelelően fel vannak készítve a kihívásokra.
Ebben kéne segítség a fiatal vállalkozóknak
Bár az Y generációra azt szokták mondani, hogy tagjai meglehetősen önállóak, azért a legfiatalabb vállalkozóknak is elkél a segítség. Kutatás vizsgálta, miben támogathatják őket a coachok.
A jó fizetés sem elég a fiataloknak
Munkaválasztásnál még mindig sokat nyom a latban a jövendőbeli fizetés nagysága a Deloitte friss felmérése szerint, de a korábbiakkal ellentétben már nem első helyen áll a munkaválasztás legfőbb tényezői között. Idén az első helyen az érdekes és előremutató feladatok megléte szerepel. A fiatalok még mindig többet akarnak, mint ami reális, de mással is lehet hatni.
Öt hiba, ami miatt elveszíthetünk egy fiatal munkavállalót
Mi lehet a hátterében, amikor egy mai fiatal munkavállaló látszólag valós indok nélkül még a próbaidő alatt felmond, és tovább áll? Tényleg mindig a fiatalokkal van a baj? Lássuk, mik a legjellegzetesebb szarvashibák, amit egy vezető elkövethet!
A holnap vezetői
Az ipszilonok, a huszonöt–harmincöt éves korosztály tagjai maholnap vezetők lesznek. Nem a pénzhajhászás motiválja őket, inkább a hivatástudat. Erős identitásuk és küldetésük van. Fogyasztóként és munkavállalóként egyaránt olyan márkákra rezonálnak, amelyek hitelesek.
Így lesz „jövőálló” a munkahelyünk
A technológia lehetővé teszi az Y-generáció tagjai számára, hogy több feladatot végezzenek egy időben, és rövidebb utat keressenek egyes feladatok megoldására. A munkaadóknak el kell fogadniuk, hogy a munkavállalók különféle módokon végezhetik a feladataikat – közölte a Novell.
Ne essünk kísértésbe a fekete munkával!
Bár minden korosztály könnyen kerülhet olyan helyzetbe, hogy a látszólag gyorsabban és egyszerűbben elérhető „fekete” vagy a hosszú távon biztonságot nyújtó legális bevétel között kell választania, mégis a rossz tapasztalatokkal nem rendelkező és koruknál fogva kevésbé gyanakvó fiatalok vannak a legnagyobb veszélyben
A főnökön múlik a munka-magánélet egyensúlya
A mai világban már nem lehet munka és magánélet egyensúlyának fenntartásáról beszélni a szakértők szerint. Túl kell lépnünk ezen a fogalmon, helyette a kettő integrációját kell megoldanunk. De, hogy ez ne azt jelentse, hogy folyamatosan a munkán jár az agyunk, azért a főnöknek is tennie kell.
Mi kell a fiataloknak? Figyelem, személyre szabottság, csocsó
A cégek versenyképessége megőrzésének fontos eleme a fiatal tehetségek bevonzása. De mit tegyünk és mit ne, hogy vonzó munkahely legyünk az Y generáció számára?
A Földért kampányol a 14 éves "Anti-Bieber"
Ha Justin Bieber az elkényeztetett tiniceleb céltalan idétlenkedését jelképezi a modern társadalomban, a 14 éves ökoaktivista, Xiuhtezcatl Martinez ennek az ellenkezőjét, a globális felelősséget és a jövőtudatos gondolkodást.
Üzleti előny a sokszínűség
Bár egyre több cég látja, hogy a sokszínűség egyértelműen üzleti előnyt jelent, egyelőre kevesen foglalkoznak vele, hogy akár csak a generációk hatékony együttműködését fejlesszék a cégben – ez derül ki az MTD Tanácsadó Közösség friss kutatásából. Pedig nem bonyolult dolog az esélyegyenlőség, de annál eredményesebb. A kicsiknek kéne nagyot fejlődnie.
Így vezethet a netes kor főnöke
Változó világunkhoz a vezetési stílusoknak is alkalmazkodnia kell a siker érdekében. A netes kor vezetője már a kollégákhoz is máshogy viszonyul. Lássunk egy jól működő, modern modellt!
"Éntelt" generáció a mai fiatalok
Net-, multitasking-, nárcisztikus-, valamint selfie-generáció – így jellemezték a „Célkeresztben a Z-generáció” konferencia előadói a mai 5-21 éves korcsoport tagjait. Az egész napos konferencián többek között az is kiderült, hogy a jelenlegi iskolás korosztálynak az információ utáni igénye már-már a függőséghez hasonlítható, ezzel együtt azonban kiválóak a szelektív figyelemmegosztásban és a társas kapcsolataik leginkább a nyilvánosság mentén rendezőknek.
Ügyintéző nélkül nem szívesen bankolnak a fiatalok
A húszas éveikben járó fiatalok leginkább fiókokban és személyes ügyfélszolgálatokon szeretnék pénzügyeiket a jövőben is intézni. Bár e korosztály digitalizálódása nagyfokú, pénzügyi ismereteik – szüleikéhez hasonlóan – alacsony szinten áll, ezért előnyben részesítik az ügyintézővel, tanácsadóval folytatott személyes találkozót az egyes banki, illetve biztosítási termékekről való tájékozódás alkalmával.
Félnek a vállalkozástól az Y-srácok
A magyar fiatalok 85 százaléka biztos benne, hogy sikeres lesz az életében. Bár a fiatalok jelentős többsége szerint a vállalkozók a fejlődés motorjai, a többség alkalmazottként látja magát a jövőben.
Útmutató a selfie korosztályhoz
Az Y generáció legidősebb tagjai harmincas éveik derekán járnak, a legfiatalabbak most lépnek ki a munkaerőpiacra. Az interneten nőttek fel, tájékozottak, ezért nehéz bepalizni őket. Kezdeményeznek, és véleményük van mindenről. Sajátos szokásaikat, stílusukat munkaadóként is jó, ha ismerjük, egyrészt, hogy megfelelően tudjuk motiválni őket, másrészt, hogy kihasználjuk újszerű képességeiket.
A tiszteletben van az igazi generációs különbség?
A munkahelyeken óhatatlanul több generációnak kell gördülékenyen együttműködnie - ez nem mindig könnyű. De hogy lehet sikeres?
Veszélyeztetik az idősebbek a fiatalok karrierjét?
A 65 év felett továbbra is munkaviszonyban maradók aránya drámaian megnőtt az elmúlt években, és ez az arány várhatóan csak tovább fog növekedni. Csakhogy közben nem szabad elfeledkezni az utánpótlásról sem.
Mekkora a szakadék a generációk között?
A munkaadók számára komoly kihívást jelent az eltérő generációkba tartozó munkatársak csapattá formálása, a generációs különbségek áthidalása. Az első lépés, megismerni a különbözőségeket. Vegyen részt a kutatásban!
Nem való a gyerek kezébe a vállalat?
A hazai kkv-k jelentős részének az elkövetkező néhány évben kell megküzdenie a családi vállalkozások egyik legnagyobb kihívásával, a generációváltással. A családnév még semmire nem garancia, a generációk között hatalmas szakadékokat kell áthidalni a cégek sikeres átadásához.
A „régi motorosok” nélkül nem megy
Állandóan változó környezetnek kell megfelelnie a cégeknek, de ezt az előnyükre fordíthatják. Viszont az alkalmazkodás nem jelenti a tapasztalatok feladását, a „régi motorosok” és az új generáció között meg kell teremteni a tudásátadás lehetőségét.
Sokat akarnak a fiatalok
A legfontosabb a jó munkahelyi légkör az Y generáció szülöttei számára egy friss magyar felmérés szerint. Emiatt és a gyors karrier érdekében hajlamosak a gyakori munkahelyváltásra is. A Coaching Team által végzett felmérés elgondolkodtató eleme, hogy a válaszadók több mint egyharmada külföldön képzeli el az álompozíció elérését.
Humorra a munkahelyen is szükség van
A generációk közötti legtöbb feszültséget a stabilitás hiánya okozza, a tapasztalatok alapján azonban ennek megszűnésére a változó gazdasági helyzetben nem számíthatunk. A többi problémát - mint a különböző munkastílus és értékrend, kölcsönös türelmetlenség, valamint az elfogadás hiánya – gyakran egyszerű nézőpontváltásokkal megoldhatjuk.
Elvitte a válság a vállalkozó kedvet
Az elmúlt évtized gazdasági változásainak hatására csökkent az önfoglalkoztatók száma Magyarországon, viszont egyre többen vállalnak munkát határozott idejű szerződéssel. A Randstad által készített riport alapján nőtt a részmunkaidőben dolgozók aránya is, főleg a fiatalok és a nők körében.
Az vagyok, ami az interneten látszik rólam
Bár az Y generáció tagjai már gyerekkorukban találkoztak az internetes eszközökkel, csak részben alakítják tudatosan digitális identitásukat, amely 70-80 százalékban önazonos, 20-30 százalékban viszont az határozza meg, hogy mások mit mondanak róluk a neten.
Inkább vállalkozó legyen a gyerek, mint orvos
Minden ötödik magyar szülő a mérnöki pályát választaná gyermeke számára. Egy friss felmérés szerint a magyarok a tradicionális szakmák mellett kreatív pályán és vállalkozóként is szívesen látnák utódaikat. Ez jó hír, mivel a magyar cégek többsége generációváltás előtt áll, és a fiatalok körében tragikusan alacsony a vállalkozási hajlam.
Hol érdemes reklámozni a fiataloknak?
A fiatalok túlnyomó többsége (67 százaléka) máig leginkább a televízióból értesül hazánk és a világ dolgairól. A második legfontosabb hírforrásnak az internet számít, ahol átlagosan tízből hat fiatal tájékozódik a hírekről, 9 százalékuk pedig okostelefonon is követi az eseményeket.
Mivel motiválható a jövő nemzedéke?
Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit.
Jönnek az Y-srácok!
Asztalokon ugrálni, összevissza rohangálni ezután sem lesz az irodaélet jellemzője, de a nagyobb rugalmasság és a rövidebb meetingek valószínűleg szabállyá válnak, ahogyan az Y generáció tagjai közül egyre többen elfoglalják helyüket a munka világában.