Egyre több fiatal kezdene saját vállalkozásba. Az internet segítségével elérhető határtalan mennyiségű tudásanyag új dimenziókat nyitott az oktatásban. Az Y generáció vállalkozói már sokkal inkább az interneten, autodidakta módon, mint az iskolapadban tankönyvekből tanulják meg a vállalkozás elindításához szükséges tudásanyagot. Továbbá az internet adta kommunikációs szabadság az üzletfelek könnyebb egymásra találásában, a tapasztalatok megosztásában, és a vállalkozások hatékonyabbá tételében is jelentős szerepet játszik. Ezekkel a lehetőségekkel többségében az Y generáció tagjai élnek. Az első digitális bennszülött generáció készségszinten, a mindennapok részeként kezeli a különböző infokommunikációs eszközöket ezáltal felkutatják és magukévá teszik az interneten fellelhető tudásanyagot, valamint képesek hatékonyabbá tenni saját munkájukat és vállalkozásuk működését is. Ebből az információs szabadságból adódóan az Y generációra egy nagyfokú tudatosság jellemző. Ez az attitűd megfigyelhető a karrierépítésük során is: számukra sokkal hangsúlyosabb, hogy olyan munkát végezzenek melyben önmagukat is meg tudják valósítani. Ebből adódóan egyre népszerűbb a fiatalok körében a saját vállalkozás indítása.
A vállalkozás indítás során a legnagyobb nehézségként a kezdeti bizonytalanság érzés feldolgozását valamint a megfelelő üzlettárs megtalálását jelölték a válaszadók. A stresszkezelés és a magabiztos prezentálás pedig az a két téma, amelyek a felmérés eredményei szerint a leghangsúlyosabb coaching témaként jelenhetnek meg a fiatal vállalkozók körében. Utóbbi egyébként a tech-iparban kiemelten fontos készség, melyre a startup vállalkozók többsége tudatosan készül. (Szakértőnk itt segít abban, hogy beszélhet úgy, hogy élmény legyen hallgatni.)