A nyomtatott sajtó (10%) háttérbe szorulását mutatja, hogy a hírforrások tekintetében még a rádióhallgatás (17%) is megelőzi. A fiataloknak közel 13 százaléka egyáltalán nem tájékozódik a világban történtekről: ez a jelenség leginkább a fiatalabb korosztályra, a 15–19 évesekre jellemző – ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az elmúlt 3 hónapban készített az Ipsos, a 15– 5 év közöttieket reprezentáló 550 fő személyes módon történő megkérdezésével. Híreket hetente több alkalommal olvas a fiatal felnőttek harmada, további egyharmaduk viszont mindennap szán rá időt. A budapesti fiatalok közül minden második naponta vagy naponta többször tájékozódik, ők a legaktívabbak az országban.
A fiatalok a bulvárra buknak
Általánosságban a vizsgált korcsoporton belül az idősebb korosztály mondható érdeklődőnek: a 20–25 évesek (42%) kétszer annyian olvasnak naponta híreket, mint a 15–19 év közöttiek (22%). Az iskolai végzettség emelkedésével arányosan növekszik a naponta híreket olvasók száma is: a 8 általános iskolai osztályt végzettek 28 százaléka, a szakmunkásképzőbe járók 33 százaléka, a gimnáziumi érettségivel rendelkezők 36 százaléka, a felsőfokú tanulmányokat folytatóknak pedig a 38 százaléka olvas a frissen történtekről. A hírekkel töltött idő leginkább az esti órákra esik, a fiatalok 70 százaléka ekkor olvas a napi eseményekről. A 15–19 évesek, valamint a vidéki fiatalok esténként aktívabbak, míg a 20–25 évesek és a budapestiek gyakrabban olvasnak reggelente.
A férfiak tényleg a sportot szeretik
A nők kiélezettebben figyelnek a bulvárvilágban és kultúrában történtekre, míg a férfiakat a sport köti le jobban: háromnegyedük néz-olvas rendszeresen sporthíreket, míg a nőknek alig egyharmada. A leggyakrabban látogatott hírportálok közé sorolható az Origo és az Index. Az előbbit a fiatalok 63 százaléka látogatja, az utóbbit 43 százalékuk. Minden tizedik fiatal körében népszerű még a hirado.hu, nagyjából fele ennyien pedig a metropol.hu-t és a hirszerzo.hu-t olvassák. Míg az Origo a nők körében, addig az Index a férfiak között örvend nagyobb népszerűségnek. Korcsoport tekintetében az Index inkább az idősebb (20–25 éves) korosztályt tudhatja magáénak. Bár viszonylag sokan tájékozódnak hírportálokon keresztül, csak a magyar oldalak népszerűek. Idegen nyelvű hírportált a fiatal lakosság alig 3 százaléka olvas.