Online cikkek
Húsvétra újra felpörög a forgalom
Pörög a belföldi turizmus: ötszörös forgalmat hoz a nyuszi a szálláshelyeknek. Az apartmanok és a vendégházak mellett a négycsillagos hotelek ajánlatai a legvonzóbbak.
Már a leggazdagabbak is csak mobilon bankolnak
Évtizedek óta volt általános vélemény a bankoknál a gazdagok vagyonának kezelésénél: a személyes kapcsolat a legfontosabb. Napjainkban viszont a svájci milliomos gyakrabban veszi fel a mobiltelefont, mint hogy bankárával tárgyaljon.
A webes vásárlásnál is ragaszkodunk a készpénzhez
A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.
Nem árt résen lenni: új kihívások közösségi oldalak világában
Változik a közösségi média. Mark Zuckerberg megelégelte, hogy a Facebookot politikai tévhírek terjesztőjének látja a világ, ezért a platform új algoritmusa kevésbé kedvez majd a hírfolyamban a hirdetéseknek és újságcikkeknek. Vagyis kevesebb lesz a reklámfelület. Hogyan rúghatnak így labdába a cégek? Erre is keresték a választ a Piac & Profit Social Media - Változás! című konferenciájának előadói.
Mégsem a postás hozza az Aspirint
Egyes országokban vényre felírt gyógyszert is lehet interneten rendelni – olcsóbban. Az új német nagykoalícióban azonban a konzervatívok elérték, hogy megtiltsák ezt a lehetőséget.
Teljesen papírmentes lesz az adózás
Az unió tagállamai közül Magyarországon csökkent 2010 és 2017 között a legnagyobb mértékben a tényleges adóterhelés mértéke - hangzott el egy szakmai konferencián. A NAV 2018-tól az EU tagállamai közül egyedüliként biztosítja a papírmentes ellenőrzést ezzel időt és jelentős költséget spórolva az adózóknak.
Az online vásárló nem ragad le a határon
Tízből hét e-vásárló rendelt már terméket külföldi kiskereskedőtől, mert jobbak az árak és nagyobb a árukínálat. A UPS friss összeurópai kutatása szerint ez a kereskedők számára komoly lehetőség, de egyben meg is kell felelniük az online vásárlók elvárásainak.
Fogd és vidd, a pénz ráér később
Amazon élelmiszer szupermarket nyílt az amerikai Seattle-ben - kasszák előtti sorbaállás nélkül. A vásárló fogja és viszi a terméket, annak árát önműködően Amazon-számlájára terhelik. A cég szerint ez a rendszer forradalmasíthatja a kiskereskedelmet.
Többet költünk és főleg weben veszünk ajándékot
Idén karácsonykor átlagosan csaknem 35 ezer forintot szánnak a hazai internetezők ajándékokra, a tavalyinál mintegy 14 százalékkal többet - derül ki az Árukereső.hu felméréséből. Az összefoglaló szerint az aktív internetezők átlagosan legalább 6 embert szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül.
P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Az ügyfelek hatalomátvétele visszafordíthatatlan
A közösségi média korában egy felháborodott ügyfél élményének, véleménynek megosztása sokkal nagyobb kárt tud okozni egy márkának, mint korábban bármilyen reklamáció. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten
Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.
Munkatársai helyett a géppel beszéli meg a teendőket
Svájci cég beruházási bankárokat szolgáló szoftvert fejlesztett ki: az a használó sajátos igényeinek felelően szolgáltat adatokat és végez el olyan feladatokat, amelyeket addig az (időközben leépített) munkatársak végeztek.
Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni
A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.
Befektetéseinkről is telefonon döntünk
Az online vásárlás és banki ügyintézés mellett a megtakarítások során is egyre inkább teret nyerhetnek a webes felületek és telefonos alkalmazások. A hazai befektetők jelzései alapján egyelőre inkább az asztali eszközöket használják ilyen célból, a fejlesztések azonban ezen a területen is az okostelefonok irányába mutatnak – jelezte a K&H.
Terjed az internetes cenzúra
Az Európa Tanács tagállamaiban széles körben elterjedt internetes oldalak önkényes elérhetetlenné tétele veszélyezteti a véleménynyilvánítás szabadságát – jelentette ki az Európa Tanács emberi jogi biztosa.
Személyként viselkednek a márkák a csetappokon
A fiatalok többet lógnak a csetappokon, mint az interneten. Nem véletlen, hogy a cégek ide is egyre inkább be akarnak törni. Új célcsoportok elérésére törekednek a csetalkalmazásokban.
Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.
Egyre természetesebb az online bankolás
A 18–49 éves magyar internetezők több mint kétharmada használt már netbankot, és az okostelefonnal rendelkezők közel fele telepített pénzügyi szolgáltatáshoz kapcsolódó mobiltelefonos alkalmazást készülékére. Ez jelentős növekedés a korábbi évekhez képest: az adatok azt mutatják, hogy pénzügyeinknek is egyre nagyobb részére van hatással a digitalizáció, és szakértők szerint a következő években az online pénzügyi alkalmazások, közöttük pedig különösen a lakástakarékokhoz kapcsolódó szolgáltatások robbanásszerű fejlődés előtt állnak.
A fiatalok szinte csak online vásárolnak
Az online vásárlók aránya átlagon felüli a fiatalok körében, így azok a kulturális szolgáltatók, akik a vásárlói igényekkel lépést kívánnak tartani, az internetet immár nem hagyhatják figyelmen kívül és fontos, hogy a termékeiket és szolgáltatásaikat az online térben könnyen elérhető módon kínálják.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Itthon is egyre népszerűbb a mobil bankolás
Pénzügyeik intézésénél egyre többen választják a mobil bankolást a GfK kutatása szerint. Folyamatosan nő azok száma, aki átutalásra is használja okostelefonját.
Mit szeretnek és utálnak az Y-generációs vásárlók? Itt a lista!
Amerikában feltérképezték az 1980 és 1995 között született generáció vásárlási szokásait és márkapreferenciáit. Meglepő és várható eredmények egyaránt kerültek a listába.
Cégmarketing: szeret leskelődni az Y-generáció? Ki kell szolgálni a kíváncsiságát!
Ezt állította legalábbis a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján Szántó Péter vlog-és onlineguru, a Springtab alapítója, aki a hallgatóság lelkére kötötte: nem kell minden nap feltalálni a spanyol viaszt.
Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.
Ha nem tesz jót az agynak a multitasking, baj, ha nem válaszolunk gyorsan minden emailre?
Az online összekapcsolódottság miatt minden nap rengeteg alkalmunk van arra, hogy emailekkel, csetüzenetekkel fecséreljük el az időnket, és ne haladjunk a tényleges munkánkkal. Új divat köszöntött be: vannak, akik sportot űznek abból, hogy minimális emailforgalmat bonyolítsanak. Naponta maximum ötöt írnak.
Sharing economy: megszoksz vagy megszöksz
Minél hamarabb száll be egy cég a megosztásos gazdaságba, annál több esélye van az érvényesülésre. Még van tér az új platformok számára, de a későn érkezők idővel azon kaphatják magukat, hogy ez a vonat már elment, véli Kőszegi Árpád, a PricewaterhouseCoopers Magyarország menedzsere.
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.
Az előző főnök értékelésével megyünk állásinterjúra?
Hamarosan nem lesz elég, ha azt állítjuk magunkról, ilyen vagy olyan készséggel, tehetséggel rendelkezünk. Azok a cégek is kommentelni fognak az állásbörze-alkalmazásokon, akik interjúra behívták az illetőt. Így mindenkinél lesz visszacsatolás arról, valóban rendelkezik-e azokkal a képességekkel, amiket magának tulajdonít.
Így nem szabad e-mailt írni sikeres embereknek
Ismeretlenként bekopogtatni valakihez nem egyszerű dolog. E-mailben sem. Pedig olykor szükség van rá ahhoz, hogy elérjük céljainkat. Ahhoz, hogy válaszban reménykedhessünk, kerüljük el a legalapvetőbb hibákat!
Az autógyárak is készülnek a kocsimegosztás világhatalmára
Az autómegosztás és az önvezető autók teljes mértékben megváltoztatják a jelenlegi autóipart. Még az autómegosztásra szakosodott cégek, mint például az Uber, is nagyon kapaszkodnak, nehogy egy perc alatt elveszítsék relevanciájukat a felhasználóknál.
Ezekkel a trükkökkel dolgozzák fel az e-mail-tömeget a híres mogulok
Azt hiszi, olyan sok emailt kap, hogy nem lehet megbirkózni vele? Tim Cook már hajnali háromnegyed négykor kor nekilát átlag 800 meg nem nyitott levele megválaszolásának. Más komoly üzletemberek olykor egyszerűen tiszta lapot nyitnak, vagy leállnak az emailezéssel.
Így kezelik gigantikus e-mail-forgalmukat a világsikerű üzletemberek
Van, aki egyáltalán nem engedi a belső levelezést a kollégák között, más a saját munkaóráiban nem foglalkozik velük, van aki néhány évente kitöröl mindent, ha már nagyon el van havazva. Bevált módszerek olyan moguloktól, akik tényleg tudják, miről beszélnek.
Stíluslopás és marketing az Airbnb-n
Nem csak a turisták használják az Airbnb-t. A lakberendezők, a bútorkészítők és a kertészek, a szépérzékkel, kreativitással megáldott otthonteremtők és az építészek is, akiknek jól jön, ha valakinek megtetszik az általuk tervezett otthon.
Nagyot szakított, aki bitcoinba fektetett
A bitcoin értéke több mint a duplájára ugrott 2016 folyamán. E digitális valutának azonban hátulütője is van: gyakran erősen ingadozik az árfolyama.
Múzeumba kerül az emoji
Lassan ott tartunk, hogy a digitális gazdaság korai szakaszából származó dolgok már-már relikviáknak számítanak. A New York-i Museum of Modern Art megvásárolta az első hangulatjelek dizájnját. Japánban készültek 1999-ben.
Mi lesz a Facebook-fiókunkkal a halálunk után?
November közepén a Facebook körülbelül kétmillió emberrel és ismerőseikkel közölte tévedésből, hogy meghaltak. A nagy visszhangot kiváltó hiba arra is ráirányította a figyelmet, mi lesz digitális tartalmainkkal a halálunk után?
A pénztárgépet is meg kell venni a karácsonyi hajrában
Eddig több mint 10 ezer pénztárgép-támogatásra jogosult vállalkozót kerestek fel személyesen az adóhivatal munkatársai. A kasszánként 50 ezer forintos állami támogatás csak annak jár, aki 2016. december 31-ig beszerzi az új műszaki paraméterekkel bíró pénztárgépet.
Hihetetlen, miknek az árára keresnek a neten
Sokat árul el egy nemzet, egy társadalom állapotáról és anyagi helyzetéről, hogy milyen termékeknek az árát akarják megtudni a legtöbben. Egyes országokban egészen fura árucikkek élvezik a lakosság kitüntetett figyelmét és vásárlási szándékát. MIG-repülőtől a rabszolgán át az orrplasztikáig van itt minden.
Kevesebbet bírunk, mint egy aranyhal
A 2001-ben mért 15 másodpercről mára 8,25-re csökkent az erőlködés nélküli koncentrálóképesség átlaga, mert megállás nélkül új tartalmak felé fordulunk és figyelmünk hamar ellankad. A fiatalok inkább megválnának az ízlelés képességétől, minthogy megfosszák őket a telójuktól.
A deep linking az online marketing új trükkje
A deep linking technológia azért keltette fel az elmúlt években a marketingesek figyelmét, mert lehetőséget ad a mobilalkalmazások használóinak elkötelezettebbé tételére. De miről is van szó?
Mire kattan a Z-generáció?
Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".
Leáldozóban a Bitcoin?
Még elődje sem terjedt el, de másik új virtuális pénznem tör a hatalmára. Rivalizálnak a bitcoin-appok fejlesztői, s néhányan közülük egy új pénznemhez dezertáltak. Az Ethereum-alkalmazások lehetővé teszik a kistermelőknek, hogy közvetlenül értékesítsék terményeiket a fogyasztóknak.
Magyar gazda menni internet
A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással - mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás.
Mit akar a digitális fogyasztó?
Alapvető szokások változnak meg akkor, amikor valaki aktívan kezdi használni a világhálót. A digitális fogyasztó másképpen dönt, mást és máshogyan keres.
Mennyire lehet menő a bankolás?
A legfrissebb kutatások szerint a hagyományos banki termékekkel egyre nehezebb kiszolgálni a legfiatalabb bankolók táborát, akik az ügyfélkörön belül a legnagyobb mértékben élénkítik az egyszerű, gyors és főleg ingyenes elektronikus illetve online megoldások iránti keresletet.