"A marketingesek azt kommunikálják, akik lenni szeretnének. De ne azt mondd, hogy milyenné akarsz válni, hanem az eredményeiddel mutasd meg, hogy ki vagy", javasolta Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője. Nem árt, ha ezt mindig pragmatikus kontextusban poentírozza az ember. "Esettanulmányokat írsz arról, problémákat hogyan oldottál meg." A cégvezető is kovácsolhat ismertséget magának, ehhez azonban markáns ideológiával, világlátással kell rendelkeznie, s emögé valamit muszáj leraknia. Kiváló terméket, minőségi szolgáltatást. Ez azonban nem elég.
(Az influencereknek most jött el a Facebook-kánaán!)
Túl kell lépni a közhelyeken. "Cégünk minőségi szolgáltatásban érdekelt. Vagy ügyfélelégedettségben érdekelt. De hát ki az, aki úgy kel fel reggel, tönkretegye az ügyfél életét? Ne egy rohadt prospektus nyelvén írj. Azokat senki sem olvassa otthon." "Nem csinálhatod azt, mint a többiek. Legyen véleményed. Egy Elon Musk, egy Steve Jobs, egy Gary Vaynerchuk nem úgy viselkednek, ahogy a piacukon szokás. Nem a nagy átlagot követik, hanem felforgatják azt, ahogy egyes iparágakban történnek a dolgok."
Hol lő az ember túl a célon? Vavrek azt tanácsolja, "amikor úgy érzed, visszavennél belőle, akkor engedd. Attól lesz ütős." Képesnek kell lenni kifejezni, ha "valami nem tetszik a szakmában. Mindig ideákat támadunk, nem embereket", hangsúlyozta Vavrek. Ez nem a személyeskedésről szól, hanem ügyekről. Ügyek betámadásáról, megvédéséről, felvállalásáról.
Ennek része a konfrontáció, a veszekedés -érvek ütköztetése mentén- és a vitából leszűrt konklúzió. "Attitűdöt akarsz megváltoztatni, hatást akarsz elérni a piacon. Ez csak akkor megy, ha egyértelmű arculatod és stílusod van. A véleményvezér nem azt jelenti, hogy holnaptól bölcs vagyok és coelhós idézeteket nyomok", mondta Vavrek.