A kutatás szerint a külföldi kereskedő kiválasztásánál a vásárlók a következő tényezőket veszik figyelembe: biztonságos fizetés (75%); a megrendelés egyértelműen feltüntetett összköltsége, ideértve a vámokat és egyéb adóterheket is (72%); visszárukezelés (63%); a vásárló saját valutájában közölt árak (63%); és a kézbesítés gyorsasága (62%).
“Az internetnek hála a vásárlás mára valóban globális tevékenységgé vált, így a kereskedők világszerte értékesíthetik termékeiket. Kutatásunk azt mutatja, hogy az európai e-vásárlók közel kétharmada rendelt már anyaországán kívülről terméket, ami a kereskedők számára méretüktől függetlenül komoly lehetőséget jelent bevételeik növelésére – mondta el Abhijit Saha, a UPS Europe alelnöke. – A UPS-nél egyik fő célunk, hogy olyan egyszerű legyen számukra országhatárokon túl kereskedni, mintha csak egy város egyik pontjáról a másikra kéne eljuttatni árujukat.”
A UPS kutatásából az is kiderült, hogy majdnem minden európai e-vásárló (96%) szokott online piactereken vásárolni. A vásárlók 67 százaléka szerint egyik fő ok amiért piactereket választják egyedi kereskedők helyett, hogy így jobb ár érhető el, 43 százalék pedig úgy látja, hogy ily módon valamennyi termékkategóriában szélesebb választékot találnak.
A kereskedőknek „mobilabban” kell gondolkodniuk, hiszen az okostelefonon keresztül leadott rendelések jól érzékelhető trendet jelentenek. A kutatás tanúsága szerint az okostelefon-felhasználók 43 százaléka vásárolt már készülékéről. A vásárlók ezen kívül is számos vásárláshoz kapcsolódó tevékenységhez használják mobileszközeiket. Egyebek mellett 78 százalék az üzletek, vagy az üzletekkel kapcsolatos információk megtalálásához, szintén 78 százalék a rendelések nyomon követéséhez, és 75 százalék az árak összehasonlításához is igénybe veszi a mobilját.