Pénzügyeik intézésénél egyre többen választják a mobil bankolást a GfK kutatása szerint. Folyamatosan nő azok száma, akik átutalásra is használják okostelefonjukat. A GfK digitális fogyasztót és online adaptációt elemző vizsgálata azt igazolja, amit a hétköznapokban egyre többen emlegetnek: az okostelefon az elmúlt néhány évben a papírzsebkendőhöz hasonlóan elemi tartozékká vált a magyarok táskájában, zsebében. A 15 és 59 év közötti internetezők körében tízből nyolc-kilenc honfitársunknak van okostelefonja, és ez a szám fiatalabbak esetén még ennél is magasabb: a 15-29 éves korosztályban egyenesen megközelíti a 100 százalékot.
A kutatás a legdinamikusabb változást a pénzügyi alkalmazásoknál jelezte: a banki applikációt használók létszáma bővült legnagyobb arányban az elmúlt évben. A múlt évhez képest szinte másfélszeresére nőtt, ma már a 15-59 éves korosztály csaknem egyötöde használ banki ügyek intézésére mobiltelefonos alkalmazást.
A banki alkalmazásokban leggyakrabban használt funkciók az egyenleglekérés, a számlatörténet áttekintése, és az átutalás indítása. A használók nagy többsége aktív pénzügyi művelet végzésére is használja a mobiltelefonos lehetőséget, a számok rámutatnak, hogy tízből heten okos mobileszközön is szoktak átutalást kezdeményezni.
“A banki mobil appok használata legdinamikusabban a 40-49 éves korosztályban fejlődött, ahol is az okostelefonnal rendelkezők 27 százaléka használ ilyet” – jelzi Ertl András, a GfK elemzője. „Ez az arány a 2016-os adathoz képest 79 százalékos ugrás eredménye, ami mögött ugyan elmarad, mégis jelentős a 30-39 éves korosztályban mért 48 százalékos pozitív irányú elmozdulás. Ezzel a fejlődés nagy lökést kapott, és ígéretes a mobilfizetés jövője is. Jelenleg sokféle megoldást értünk ez alatt, egyszerűbbet s fejlettebbet, de szép jövőt jósol, hogy valamilyen mobiltelefonhoz kötődő fizetést már az okostelefonnal rendelkezőknek egyharmada használ” – tette hozzá a szakember.