Egyre természetesebb az online bankolás

A 18–49 éves magyar internetezők több mint kétharmada használt már netbankot, és az okostelefonnal rendelkezők közel fele telepített pénzügyi szolgáltatáshoz kapcsolódó mobiltelefonos alkalmazást készülékére. Ez jelentős növekedés a korábbi évekhez képest: az adatok azt mutatják, hogy pénzügyeinknek is egyre nagyobb részére van hatással a digitalizáció, és szakértők szerint a következő években az online pénzügyi alkalmazások, közöttük pedig különösen a lakástakarékokhoz kapcsolódó szolgáltatások robbanásszerű fejlődés előtt állnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 18–49 éves magyar internetezők 72 százaléka bankolt már online felületeken különböző rendszerességgel, és a 2011-es adatokhoz képest rohamosan, majdnem harmadával csökkent azoknak az aránya, akik még soha nem vettek igénybe ilyen szolgáltatást az interneten egy 2016-ban készült kutatás alapján. Az eredményekből az is kiderül, hogy a netbank tavaly már a 14. leggyakrabban igénybe vett internetes szolgáltatás volt, amelyet csak a legnépszerűbb kommunikációs és játékos alkalmazások előztek meg. Az internetes felületek mellett a mobil megoldásokat is egyre többen használják: az okostelefon-tulajdonosok 47 százaléka rendelkezik banki műveleteket lehetővé tevő alkalmazással, így ez a típus a 6. leggyakrabban használtak közé került a készülékeken.

Kép: SXC

Nemcsak a bankolási, hanem a vásárlási szokások is jelentős számban áttevődnek az online felületekre: 2017-ben már 2,8 millió magyar vásárolt online, 40 százalékuk tíznél is többször az év során, egy évvel korábban pedig 310 milliárd forintos kereskedelmi forgalom zajlott online. Szakértők szerint a felhasználói élményt fokozó, ügyfélbarát felületek, és mesterséges intelligenciára épülő megoldások további fejlődésének köszönhetően a következő években gazdasági döntéseinknek és aktivitásunknak egyre nagyobb részére lesznek hatással a különböző digitális pénzügyi szolgálatások. A változást az ügyfelek is sürgetik, hiszen a Z generáció (1995 után születettek) számára már teljesen természetes, hogy pénzügyeit is éppolyan gyorsan és átláthatóan végezze, mint ahogyan a közösségi médiában posztol vagy chatel a barátaival.

A változó elvárások minőségi kiszolgálása, az ügyfélélmény növelése érdekében a vállalatoknak olyan új üzleti intelligencia megoldásokra is

A fiatalok szinte csak online vásárolnak
Az online vásárlók aránya átlagon felüli a fiatalok körében, így azok a kulturális szolgáltatók, akik a vásárlói igényekkel lépést kívánnak tartani, az internetet immár nem hagyhatják figyelmen kívül és fontos, hogy a termékeiket és szolgáltatásaikat az online térben könnyen elérhető módon kínálják.
szükségük van, amelyeket külsős startupoktól, fejlesztőktől, digitális pénzügyi megoldásokat szállító vállalatoktól kaphatnak meg. Ezt felismerve hirdette meg a Fundamenta Digiverzum nevű innovációs versenyét, amelyre az ügyfélélményt növelő digitális megközelítésekkel, megoldásokkal, alkalmazásokkal lehet nevezni október 20-ig.

Az érdeklődőket workshopokon készítik fel a lakáscélú megtakarításokkal kapcsolatos tudnivalókról: egyrészt bemutatják, hogy hol tart a legnagyobb hazai lakás-takarékpénztár a digitális átalakulásban, másrészt ismertetik azokat az innovatív digitális pénzügyi megoldásokat, amelyek a jövőben hozzájárulhatnak az ügyfelek lakáscélú álmainak könnyebb megvalósításához.

 

 

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo