Már a leggazdagabbak is csak mobilon bankolnak

Évtizedek óta volt általános vélemény a bankoknál a gazdagok vagyonának kezelésénél: a személyes kapcsolat a legfontosabb. Napjainkban viszont a svájci milliomos gyakrabban veszi fel a mobiltelefont, mint hogy bankárával tárgyaljon.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

Ennek következtében is csökkentik sok országban a bankfiókok számát, sőt: visszaszorulóban van az online-bankolás is, az egyáltalán nem távoli jövőben a mobil lesz az elektronikus pénzkezelés fő eszköze.

Kép:Pexels

Az UBS-nél, a nagy svájci banknál a digitális ügyintézések 40 százalékát már telefonon kezdeményezik.

Tanulságos, hogy minél gazdagabb az ügyfél, annál többet használja a legkorszerűbb technikát: az UBS egymillió franknál nagyobb vagyonnal rendelkező betéteseinél tavaly 37 százalékkal emelkedett a mobillal intézett ügyletek száma.

A vagyonos ügyfelek egyébként az átlagosnál nagyobb mértékben használják bankjuk más digitális szolgáltatásait is, mégpedig koruktól függetlenül: a 65 év felettieknek a többsége tartja a kapcsolatot bankjával telefonon.

Befektetéseinkről is telefonon döntünk
Az online vásárlás és banki ügyintézés mellett a megtakarítások során is egyre inkább teret nyerhetnek a webes felületek és telefonos alkalmazások. A hazai befektetők jelzései alapján egyelőre inkább az asztali eszközöket használják ilyen célból, a fejlesztések azonban ezen a területen is az okostelefonok irányába mutatnak – jelezte a K&H.
A fő érdeklődés náluk is a legegyszerűbb műveletekre irányul, mint a számla mérlegének lekérdezése vagy az utalások, de a mobil fokozatosan átveszi a banki tanácsadó klasszikus szolgáltatásait is: telefonon kap az érdeklődő befektetési tanácsokat, piaci elemzéseket.

A gazdag svájci szívesen próbálja ki a technikai újdonságokat, lehetőleg minél többet. Többségük iPhone-nal rendelkezik, az Android telefonok kevésbé népszerűek. Kevés a tablet-használó, míg az okosórák és az okoshangszórók a sereghajtók.

Az új trend tanulsága a bankok számára, hogy a mobilos ügyfelek számára a biztonság mellett a legfontosabb, alapvető szolgáltatásokra kell fordítaniuk a legnagyobb figyelmet. Jó, ha tudnak különlegeseket is nyújtani, de azok fejlesztése költséges és ritkán használják őket.

Más szóval: fontosabb a kötelező gyakorlat, mint a kűr – az utóbbit továbbra is a személyes találkozók jelentik.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo