Már a leggazdagabbak is csak mobilon bankolnak

Évtizedek óta volt általános vélemény a bankoknál a gazdagok vagyonának kezelésénél: a személyes kapcsolat a legfontosabb. Napjainkban viszont a svájci milliomos gyakrabban veszi fel a mobiltelefont, mint hogy bankárával tárgyaljon.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Ennek következtében is csökkentik sok országban a bankfiókok számát, sőt: visszaszorulóban van az online-bankolás is, az egyáltalán nem távoli jövőben a mobil lesz az elektronikus pénzkezelés fő eszköze.

Kép:Pexels

Az UBS-nél, a nagy svájci banknál a digitális ügyintézések 40 százalékát már telefonon kezdeményezik.

Tanulságos, hogy minél gazdagabb az ügyfél, annál többet használja a legkorszerűbb technikát: az UBS egymillió franknál nagyobb vagyonnal rendelkező betéteseinél tavaly 37 százalékkal emelkedett a mobillal intézett ügyletek száma.

A vagyonos ügyfelek egyébként az átlagosnál nagyobb mértékben használják bankjuk más digitális szolgáltatásait is, mégpedig koruktól függetlenül: a 65 év felettieknek a többsége tartja a kapcsolatot bankjával telefonon.

Befektetéseinkről is telefonon döntünk
Az online vásárlás és banki ügyintézés mellett a megtakarítások során is egyre inkább teret nyerhetnek a webes felületek és telefonos alkalmazások. A hazai befektetők jelzései alapján egyelőre inkább az asztali eszközöket használják ilyen célból, a fejlesztések azonban ezen a területen is az okostelefonok irányába mutatnak – jelezte a K&H.
A fő érdeklődés náluk is a legegyszerűbb műveletekre irányul, mint a számla mérlegének lekérdezése vagy az utalások, de a mobil fokozatosan átveszi a banki tanácsadó klasszikus szolgáltatásait is: telefonon kap az érdeklődő befektetési tanácsokat, piaci elemzéseket.

A gazdag svájci szívesen próbálja ki a technikai újdonságokat, lehetőleg minél többet. Többségük iPhone-nal rendelkezik, az Android telefonok kevésbé népszerűek. Kevés a tablet-használó, míg az okosórák és az okoshangszórók a sereghajtók.

Az új trend tanulsága a bankok számára, hogy a mobilos ügyfelek számára a biztonság mellett a legfontosabb, alapvető szolgáltatásokra kell fordítaniuk a legnagyobb figyelmet. Jó, ha tudnak különlegeseket is nyújtani, de azok fejlesztése költséges és ritkán használják őket.

Más szóval: fontosabb a kötelező gyakorlat, mint a kűr – az utóbbit továbbra is a személyes találkozók jelentik.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo