Ennek következtében is csökkentik sok országban a bankfiókok számát, sőt: visszaszorulóban van az online-bankolás is, az egyáltalán nem távoli jövőben a mobil lesz az elektronikus pénzkezelés fő eszköze.
Az UBS-nél, a nagy svájci banknál a digitális ügyintézések 40 százalékát már telefonon kezdeményezik.
Tanulságos, hogy minél gazdagabb az ügyfél, annál többet használja a legkorszerűbb technikát: az UBS egymillió franknál nagyobb vagyonnal rendelkező betéteseinél tavaly 37 százalékkal emelkedett a mobillal intézett ügyletek száma.
A vagyonos ügyfelek egyébként az átlagosnál nagyobb mértékben használják bankjuk más digitális szolgáltatásait is, mégpedig koruktól függetlenül: a 65 év felettieknek a többsége tartja a kapcsolatot bankjával telefonon.
A gazdag svájci szívesen próbálja ki a technikai újdonságokat, lehetőleg minél többet. Többségük iPhone-nal rendelkezik, az Android telefonok kevésbé népszerűek. Kevés a tablet-használó, míg az okosórák és az okoshangszórók a sereghajtók.
Az új trend tanulsága a bankok számára, hogy a mobilos ügyfelek számára a biztonság mellett a legfontosabb, alapvető szolgáltatásokra kell fordítaniuk a legnagyobb figyelmet. Jó, ha tudnak különlegeseket is nyújtani, de azok fejlesztése költséges és ritkán használják őket.
Más szóval: fontosabb a kötelező gyakorlat, mint a kűr – az utóbbit továbbra is a személyes találkozók jelentik.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)