Kkv marketing cikkek
Öt tipp, hogy ne maradjon nyakán az áru!
Keresletet támasztani a terméke számára sokkal több feladatot jelent, mint simán piacra dobni azt. Felmérni a terepet, kitalálni, mire van szüksége az ügyfeleknek, legyőzni a konkurenciát és folyamatosan bizonyítani a termék jogosultságát a piacon egyenként is nagy kihívást jelentő feladatok.
Ne csak idegesítsük az ügyfelet!
Sokat hallunk, sőt, talán sokat is beszélünk a kapcsolati tőke fontosságáról, de vállalkozások többségének életében ennek felismerése és tudatos használata messze elmarad attól a szinttől, ami a lehetőségeikbe gond nélkül beleférne.
3 tipp, amely utat mutat a közösségi médiás káoszban
A közösségi média forradalmasította a marketinget, ez már nem kérdés. Mindenki elérésről, aktivitásról, lájkokról és rajongókról beszél, hogy az ember csak kapkodja a fejét. Szakértőnk segít, hogy találjunk néhány biztos pontot a káoszban.
Így hozhat eredményt az Adwords!
A legtöbb magyar cég még mindig nem, vagy csak laikusként használja a magyar hirdetési torta harmadát kitevő Google Adwords hirdetéseket. Gál Kristóf online marketing-szakértő tízparancsolatának betartásával javíthatjuk a hirdetéseink hatékonyságát.
A hatékony kommunikáció trendi eszköze
A YouTube a második legnagyobb keresőoldal. Kihagyhatatlan lehetőség vállalata népszerűsítésére, a hatékony kommunikáció legjobb eszköze.
Amit a legjobbak is elfelejtenek az üzleti kommunikáció során
Egy profi szöveg megírása az üzleti kommunikáció talán legnehezebb része, már-már művészetnek számít. Ám e nehéz feladat teljesítése után nem dőlhet hátra, még van további teendője. Nem is kevés.
Hogyan győzzük le az egyik leggyakoribb kkv-betegséget?
Az elmúlt években rohamosan fejlődésnek indult a kisvállalati marketing. Számtalan marketing anyag vált elérhetővé, amiből a vállalkozók fejleszthetik az ismereteiket. Ennek ellenére sok kis cég még mindig nem használja aktívan a marketing eszközöket. Szakértőnk utánajárt, mi ennek az oka.
Az online mindig zöldebb
A Gutenberg-galaxis kora leáldozóban van. Izgalmas idők ezek, és mint már oly sokszor, most is azok maradnak sikeresek, akik hamar alkalmazkodnak a megváltozott játékszabályokhoz. Aki sikeresen játszik az online kommunikáció kifinomult húrjain, megsokszorozhatja bevételét.
Egy ágyban az ügyféllel
Az okostelefonok elterjedése olyan rohamos, hogy mára az online marketing egyik legfontosabb csatornájává kezd válni. Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat a mobilos megjelenéssel kapcsolatban.
Melyik közösségi oldal való nekem?
Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk?
A jó szöveg inkább kép
Az internet hatására az olvasási szokások is megváltoztak. A balról jobbra, fentről lefelé történő olvasás már a múlté. Az emberi szem, főleg, ha gyorsan meg akarja szerezni az információt, úgy tekint a webszövegre, mint egy képre: egészként látja, megkeresi a lényeget, és a részletekre csak akkor szán időt, ha van rá ideje, és kellően felkeltették az érdeklődését.
Fesztiváloznak a marketingesek
Hagyományteremtő szándékkal idén először rendezik meg a Magyar Marketing Fesztivált, amelynek célja, hogy a várható marketingtrendek bemutatásával a marketing- és kommunikációs szakemberek megnyissák az üzleti évet.
Amin a marketingtervek elcsúsznak
Marketingtervet összeállítani nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy reális és nem utolsósorban hatékony legyen, muszáj az alapoknál kezdeni. Szakértőnk segít!
Kiabáljunk, amikor a többség hallgat!
Vannak időszakok, amikor alig tudják egymást túlharsogni a különböző márkák, míg máskor szinte mindenki hallgat. Sokan úgy vélik az a helyes, ha a többség után mennek. Amikor mindenki hirdet, akkor szinte kötelességnek érzik a megjelenést, amikor pedig csökken a reklámzaj, a legokosabb dolognak a visszavonulást tartják. Valóban a „tömeg” után kell menni? Szakértőnk szerint nem!
Legyen bestseller a marketingje!
Hadd tegyünk fel egy indiszkrét kérdést: hány olyan könyv porosodik a polcán, amit nem olvasott végig (netán bele sem kezdett)? Sok? Vajon miért? Felejtse el azt a kifogást, hogy túl hosszúak voltak, mert nem erről van szó. Valami hiányzott belőlük. Nem tudták fenntartani az érdeklődését. Az online kommunikáció sem működik másképpen...
Ne csak folyassuk a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online marketing projektet.
Újkori marketing a közösségi oldalakon
A közösségi média mára minden cég számára megkerülhetetlen. De vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz, és hogyan érdemes ott jelen lennünk? Ezekre a kérdésekre is választ kaphat a Piac & Profit idei utolsó KKV-AKADÉMIÁJÁN.
Négy tipp a válságmarketingre
Nehéz időkben a cégvezetőknek a vállalkozás teljes spektrumán szét kell tekinteni, és végiggondolni, hogy lehetne úgy kievickélni a helyzetből, hogy virágzó és nyereséges maradjon a cég.
Mit kell tudnunk a kreatív értékesítési technikákról?
Árengedmény, kupon, vásárlói közösségek,"Ingyenbiznisz"? Tudjon meg többet a válságban is működő kreatív értékesítési technikákról a BKIK és a Piac & Profit közös rendezvényén!
Ezt kell tudnunk, ha hirdetni akarunk
Ha több helyen akarunk médiafelületet vásárolni – legyen szó nyomtatott sajtóról, online felületekről, esetleg rádió- vagy tévészpotokról –, azt tapasztaljuk, hogy szinte minden médium más gyakorlatot követ a felületek árazásában, a kedvezmények kialakításában és nem utolsó sorban a különböző megjelenési lehetőségek elnevezésében. Mivel ezáltal a médiavásárlás is elég összetett feladattá válik, az alábbiakban szakértőnk segít összefoglalni, hogy mire érdemes koncentrálni az egyeztetés során.
A háziasszony-marketing az új trend
A közösségi marketing elve alapján szerveződik, és egyre sikeresebb az a régi-új trend, amelyet szakértőnk csak háziasszony-marketingnek hív. A rendszer nagy előnye, hogy olcsó és erős kötődést alakít ki a fogyasztóban.
Miért kéne minden vezetőnek blogot írnia?
Ha azt mondjuk, hasznos lenne, ha minden vezető saját blog írásába fogna, elsőre biztosan csak az a reakció, hogy arra aztán végképp nincs idő. Pedig valóban hasznos lenne, elmondjuk, miért!
Ami jól megy, abból kell márkát építeni!
A nagyvállalatok márkaépítése külön tudomány. Kutatók és szakemberek dolgoznak rajta akár évekig, hatalmas befektetéssel. Az, hogy ezt a kicsik nem tudják megtenni, nem jelenti azt, hogy ne tudnának márkát építeni. Csak éppen mások az eszközök.
Így lehet hatásosan márkát építeni
A márkaépítést sokan meglehetősen felesleges tevékenységnek tartják. A cégvezetők jobbára hátrébb sorolják a feladatok fontossági listáján, mivel nincsenek konkrét vagy pénzügyileg mérhető eredményei; ráadásul az egész tevékenység inkább a kreatívok hatáskörébe tartozik, akiktől a legtöbb, bal agyféltekéje által vezérelt menedzsernek borsózik a háta.
A vásárláshoz a problématudaton át vezet az út
Az egyik leggyakrabban előforduló hiba a reklámszövegekben, hogy azok nem ugyanazon a szinten beszélnek az adott témáról a célközönséghez, amelyen ők állnak. A legjobb szöveg is hatástalan, ha a vásárlók nem érzik, hogy szükségük van a termékre. Szakértőnk segítséget nyújt, hogyan ébreszthető fel a potenciális vásárló problématudata.
Bevált vevőszerző stratégiák
A szűk keresletben létkérdéssé vált, hogy kinek a terméke lesz kelendő akár belföldön, akár külföldön. A helyzetből kitörni sem pesszimizmussal, sem önsajnálattal nem lehet. Kizárólag az innovatív kiútkeresés, a költséghatékony marketing- és kommunikációs eszközök okos használata hozhat áttörést. Induljunk ki az egyszerű, bevált vevőfogó stratégiákból!
Hatékony módszer, hogy vásárlásra buzdítsuk a vevőt
A sürgősség érzése, a hiányérzet az egyik legnagyobb motivációs erő a vásárlás során. Ha leendő vevőjének megtetszik a termék, de még habozik a döntéssel, egy kis löketre van szüksége. Alább szakértőnk ad három módszert, mellyel megadja ezt a vásárláshoz szükséges löketet a halogató érdeklődőknek.
Értékesítés – hogy lesz a rémálomból álom?
Nehezen vesszük tudomásul, hogy elért minket a piacgazdaság. Vége a hiánygazdaságnak, és vége a szép időknek, amikor az eladás abból állt, hogy kirakták a bolt bejáratára, hogy „… kapható!”. Szinte már egyáltalán nem található olyan iparág, ahol azt mondhatják, amit Ford mondott: „ A vevő olyan színű kocsit kap, amilyent csak akar, feltéve, hogy ez a szín a fekete.”
Tippek cégünk ismertté tételéhez
Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. A sales és marketing mellé kell a csapatba valaki, aki írni is tud. A jó hír: megtanulható. A rossz hír: sokat kell gyakorolni. Elmondjuk, miért érdemes.
Sajtót akarok, most!
Az induló vagy forráshiánnyal küzdő kisvállalkozások egyik nagy fejfájása, hogyan váljanak ismertté. Sajtóelérési tippek következnek szakértőnktől.
A SWOT analízis elfeledett lépései
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz? Szakértőnk cikkéből megtudhatja!
Mi a különbség az imázs és az arculat között?
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.
A vevőgyilkos webszövegek átka
Ha egy weboldal nem hozza a tőle várt eredményeket, a legrosszabb, amit tehetünk, ha nem teszünk semmit. Kis változtatásokkal és javításokkal a legtöbb oldal fejleszthető, így növelhetjük a webes értékesítés arányát.
Hogyan tartsuk meg a vásárlókat?
Sok vállalatvezető azt gondolja, hogy biztosnak tudhatja a törzsvásárlói kört, mert magas a vásárlói elégedettség. Ha ez igaz is, a hűséges vevő sokkal több, mint az elégedett. Természetesen a vevők elégedettsége fontos a hűséges vásárlói kör kialakításában, de nem lehet pusztán ez alapján megjósolni a jövőbeli bevételeket.
Marketingtippek a legjobbaktól
Jól megtervezett marketing nélkül felelőtlenség vállalkozásba kezdeni, vagy azt működtetni. Szakértőnk, Miklovicz Norbert segítségével összeszedtünk néhány jó tanácsot.
Összefogás és jó marketing – ez kell az éttermeknek
A beszállítói kapcsolatok javításában, a hatékonyabb működtetésben éppúgy szüksége van segítségre a vendéglátásban tevékenykedő vállalkozásoknak, mint az eredményes marketingben. Képzéssel és összefogással lehet sikeres a túlélés a Horeca Marketing Klub szakemberei szerint.
A direkt marketingben is a digitális a menő
A direktmarketing-piac mérete gyakorlatilag változatlan maradt a 2011-es évhez képest, a piacon azonban erős átrendeződés zajlik: a kommunikáció mindinkább a digitális csatornák irányába tolódik el.
A vevőszerző marketing 10 pontja
Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.
3 tipp, amivel hatékonyabb lesz a reklámszöveg
A jól megírt reklámszövegre igazán érdemes figyelmet fordítani! Szakértőnk apró tippjei, praktikus tanácsai segítségével máris sokkal vonzóbb lehet ugyanaz a tartalom.
Hogyan legyünk sikeresek külföldi szakkiállításon?
Aki külföldi piacot épít, annak megkerülhetetlen, hogy kiállításokon vegyen részt. De nem elég csupán kiutazni. Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályának vezetője szerint a kiállítási részvétel olyan, mint a hegymászás.
Segítünk, hogy lesz ütős egy reklámszöveg!
Miért látni annyi rosszul megírt reklámszöveget? Miért van az, hogy sokan álmosító adatokkal préselik tele a reklámszöveget, ahelyett, hogy megragadnák a figyelmet? Ők épp csak egy dolgot nem vesznek figyelembe: az olvasó igényeit...
Gyakorlati tippek mikrovállalkozásoknak
A saját márka építése és gondozása a kkv számára éppolyan fontos, mint a nemzetközi vállalatóriás számára. A célpiaca, a lehetőségei és ebből fakadóan az eszköztára viszont más.
Tuti marketing tipp kisvállalkozásoknak
A vírusmarketing a gerillamarketing egyik „alfaja”, amelynek a használatával lehetőség van aránylag olcsón és meglehetősen hatékonyan kommunikálni a fogyasztókkal. Alapja a közösség, valamint az a „beégetett” tulajdonságunk, hogy szeretünk információkat – érdekes, szórakoztató, hasznos vagy megrázó tartalmakat – megosztani az ismerőseinkkel.
Olcsó és könnyen követhető. Online marketinget mindenkinek!
A világháló változatos hirdetési lehetőségeket kínál, a hagyományos médiumoknál jóval olcsóbban. Ráadásul ezeknek a promócióknak a hatékonysága igen egyszerűen mérhető, a visszajelzések gyorsak és egyértelműek. A kkv-k számára éppen ezért ideálisak az online lehetőségek, arról hogyan érdemes használni ezeket az eszközöket gyakorlati ismereteket szerezhetnek a Piac & Profit Kkv Akadémiájának március 7-i előadásán.
Karácsonykor sem a Jézuska hozta a pénzt, hanem a marketing
Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.
Mire jó a CRM rendszer?
Az elmúlt években a legtöbb, kkv szektorban tevékenykedő vállalkozásnál az értékesítési, sales tevékenység még jobban előtérbe került, mint valaha. A vállalkozások próbálnak a felszínen maradni és hatékonyan kihasználni a cégükben rejlő potenciákat. Mindenki igyekszik költséget csökkenteni, szakértőnk szerint viszont az is fontos, hogy amit ezen nyerünk, olyasmire fordítsuk, amivel az értékesítésüket növelhetik. Segítünk, hogyan.
Kkv tippek, hogyan használjuk helyesen a Facebookot
Sok vállalkozás még mindig személyes profilként jelenik meg a legnagyobb közösségi médiumnak számító Facebookon, a céges profil számos előnye így elveszik számukra.
Így kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad a weben!
Szakértőnk, Farkas Erika összeszedte a marketing szövegírás kihagyhatatlan hozzávalóit, vagyis azokat a dolgokat, amelyek hiányoznak a legtöbb webszövegből. Pedig ezek bírják vásárlásra a látogatókat.