A megrendelés előtt kell egyeztetni a lehető legpontosabban az alábbiakat:
A megjelenés pontos paraméterei. Ez elsőre evidensnek tűnik, de hosszú évek médiavásárlási gyakorlatában számtalanszor előfordult, hogy csak alaposabb utánajárást követően derült ki egy textlinkről, hogy igazából képes megjelenés (vagyis grafikussal kell legyártatni az alapanyagot), hogy bár a kiajánló szerint a hirdetés az oldal közepén jelent volna meg, az a hasáb már átkerült az oldalsó sávba, vagy hogy a nyomtatott hirdetést mégis kifutó formátumban kellett leadni - mondják a SAKKOM Interaktív szakemberei. Annak érdekében, hogy biztosan ne érjenek minket meglepetések, legjobb ezeket a részleteket is már a megrendelés előtt bekérni, és akár a szerződésben is rögzíteni. Az sem árt, ha a médiumtól mindig konkrét példát kérünk az ajánlat mellé a megjelenési lehetőségről (képernyőképet, amelyen be van jelölve, hogy melyik is a „superbanner”, vagy akár a nyomtatott újságból egy példányt az adott hirdetési formátum megjelölésével).
Leadandó anyagok. A fentiekből következik, mégis érdemes külön is rákérdeznünk, hogy milyen anyagokat kell leadnunk a médiumnak. Például ha képes-szöveges hirdetésről van szó, akkor nem mindegy, hogy azt nekünk kell-e elkészítenünk, vagy a médium tördeli be? Online megjelenéseknél a technikai paraméterekre is ügyelnünk kell (például a banner flash vagy animált gif legyen, tartalmazza-e az URL-t, és mekkora lehet a fájl mérete).
Határidők. Az időzítéssel egyszerre érdemes egyeztetni az anyagleadási és egyéb határidőket. Különösen a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetéseknél fontos ezekkel számolni, de akár egy online hírlevélnél is sok fejfájástól kíméljük meg magunkat, ha hagyunk elég időt a tördelésre. A leadási határidőket úgy ütemezzük, hogy legyen idő egy teszt megjelenés ellenőrzésére és szükség esetén módosítására is.
A megjelenés körülményei, környezete. Bár egy online hírportál kevésbé tudja megmondani, hogy egy hónap múlva mi lesz a címlapon, a magazinoknak általában van egy előre meghatározott tematikájuk, amelyhez adott esetben a hirdetésünkkel is igazodhatunk. Szintén a nyomtatott termékeknél érdemes tisztázni, hogy a lap első vagy második felében, illetve melyik rovatán belül jelenik meg a hirdetésünk. Amennyiben outdoor hirdetéseket használnánk, akkor is ügyeljünk a megjelenések környezetére – például nem szerencsés egy temető melletti hirdetőtáblán életbiztosítást reklámozni.