Ezt kell tudnunk, ha hirdetni akarunk

Ha több helyen akarunk médiafelületet vásárolni – legyen szó nyomtatott sajtóról, online felületekről, esetleg rádió- vagy tévészpotokról –, azt tapasztaljuk, hogy szinte minden médium más gyakorlatot követ a felületek árazásában, a kedvezmények kialakításában és nem utolsó sorban a különböző megjelenési lehetőségek elnevezésében. Mivel ezáltal a médiavásárlás is elég összetett feladattá válik, az alábbiakban szakértőnk segít összefoglalni, hogy mire érdemes koncentrálni az egyeztetés során.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:PP/FényesGábor

A megrendelés előtt kell egyeztetni a lehető legpontosabban az alábbiakat:

A megjelenés pontos paraméterei. Ez elsőre evidensnek tűnik, de hosszú évek médiavásárlási gyakorlatában számtalanszor előfordult, hogy csak alaposabb utánajárást követően derült ki egy textlinkről, hogy igazából képes megjelenés (vagyis grafikussal kell legyártatni az alapanyagot), hogy bár a kiajánló szerint a hirdetés az oldal közepén jelent volna meg, az a hasáb már átkerült az oldalsó sávba, vagy hogy a nyomtatott hirdetést mégis kifutó formátumban kellett leadni - mondják a SAKKOM Interaktív szakemberei. Annak érdekében, hogy biztosan ne érjenek minket meglepetések, legjobb ezeket a részleteket is már a megrendelés előtt bekérni, és akár a szerződésben is rögzíteni. Az sem árt, ha a médiumtól mindig konkrét példát kérünk az ajánlat mellé a megjelenési lehetőségről (képernyőképet, amelyen be van jelölve, hogy melyik is a „superbanner”, vagy akár a nyomtatott újságból egy példányt az adott hirdetési formátum megjelölésével).

Leadandó anyagok. A fentiekből következik, mégis érdemes külön is rákérdeznünk, hogy milyen anyagokat kell leadnunk a médiumnak. Például ha képes-szöveges hirdetésről van szó, akkor nem mindegy, hogy azt nekünk kell-e elkészítenünk, vagy a médium tördeli be? Online megjelenéseknél a technikai paraméterekre is ügyelnünk kell (például a banner flash vagy animált gif legyen, tartalmazza-e az URL-t, és mekkora lehet a fájl mérete).

Árak és kedvezmények
Hasznos lehet tudni, hogy mit takarnak az egyes árkategória elnevezések és a leggyakoribb kedvezmény típusok, illetve, hogy mi képezheti a kedvezmények alapját. Erről itt olvashat.
Az időzítés. Még amennyiben hosszabb távú keretszerződést kötünk (például 1 év alatt akarunk 5 hirdetést elhelyezni), akkor is érdemes legalább nagyjából beütemezni a megjelenéseket. Eseti megbízásoknál még fontosabb, hogy előre egyeztessük, van-e egyáltalán hely a számunkra megfelelő időpontban. Online megjelenésnél ne csak a kezdő időpontot rögzítsük, hanem azt is, hogy meddig maradnak láthatóak a hirdetéseink. Ha például akciót népszerűsítünk, akkor a hirdetésnek mindenképpen le kell állnia a kedvezményes időszak végével – akkor is, ha például a megrendelt AV (megjelenésszám) még nem teljesült.

Határidők. Az időzítéssel egyszerre érdemes egyeztetni az anyagleadási és egyéb határidőket. Különösen a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetéseknél fontos ezekkel számolni, de akár egy online hírlevélnél is sok fejfájástól kíméljük meg magunkat, ha hagyunk elég időt a tördelésre. A leadási határidőket úgy ütemezzük, hogy legyen idő egy teszt megjelenés ellenőrzésére és szükség esetén módosítására is.

A megjelenés körülményei, környezete. Bár egy online hírportál kevésbé tudja megmondani, hogy egy hónap múlva mi lesz a címlapon, a magazinoknak általában van egy előre meghatározott tematikájuk, amelyhez adott esetben a hirdetésünkkel is igazodhatunk. Szintén a nyomtatott termékeknél érdemes tisztázni, hogy a lap első vagy második felében, illetve melyik rovatán belül jelenik meg a hirdetésünk. Amennyiben outdoor hirdetéseket használnánk, akkor is ügyeljünk a megjelenések környezetére – például nem szerencsés egy temető melletti hirdetőtáblán életbiztosítást reklámozni.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo