Így lehet hatásosan márkát építeni

A márkaépítést sokan meglehetősen felesleges tevékenységnek tartják. A cégvezetők jobbára hátrébb sorolják a feladatok fontossági listáján, mivel nincsenek konkrét vagy pénzügyileg mérhető eredményei; ráadásul az egész tevékenység inkább a kreatívok hatáskörébe tartozik, akiktől a legtöbb, bal agyféltekéje által vezérelt menedzsernek borsózik a háta.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

A márkaépítés fontosságát lebecsülni nagy hiba, különösen a fogyasztókat közvetlenül célzó cégeknél. A márkaépítés elengedhetetlen fontosságú bármely vállalkozás sikeréhez; egy stabil márkára épülő vállalkozás sokkal könnyebben végzi el feladatait, és éri el céljait.

Hogyan őrizhetjük meg márkánk online követőit?
Számtalan akcióterv született már a márkánk online rajongói aktív figyelmének felkeltésére. Az Ipsos nemzetközi kutatásából kiderül, hogy mi ösztönzi a követőinket a legjobban.
A márkaépítési feladatokat azonban nem érdemes félvállról venni, mivel a nem megfelelően feltett kérdésekre adott válaszok használhatatlanok lesznek, időt és pénzt rabolnak, végeredményben pedig a hamis eredményeken alapuló következtetések akár jelentős kárt is okozhatnak a cégnek. Lássuk, hogyan néz ki egy eredményes márkaépítési akcióterv.

Előkészületek:

– Végezzünk felmérést a vevők körében, hogy megbizonyosodjunk róla, megértettük a vevők igényeit. – Kérjük meg a munkatársakat, küldjék el a kérdéseiket levélben, amiket szeretnének megvitatni. – Vásároljunk a célközönségünknek vagy az iparágunkról szóló magazinokat. – Szánjunk legalább egy teljes napot a márkával kapcsolatos kérdések megvitatására.

Kép: PP-archív

A vitanap:

– Osszuk meg az ügyfelek körében készült felmérés eredményeit. – Érdemes egy koordináta-rendszerben is meghatározni a márka pozícióját más márkákkal összehasonlítva olyan értékek mentén, mint elismertség, fejlődés vagy piaci pozíció. – Próbáljuk a munkatársak segítségével meghatározni, a felvázolt értékek mentén, hol tart a márka, és merre haladunk. – A munkatársak – akár egyénileg, akár csoportban – próbálják vizualizálni, milyen értékeket, irányokat tartanak fontosnak. Ez történhet grafikával, a magazinokból kivágott kollázzsal, nyomtatott anyagokkal stb. – Összegezzük a legfontosabb kifejezések és hívószavakat, amelyek a márkával kapcsolatban elhangzottak.

Az eredmények feldolgozása:

– Készítsünk egy összefoglalót, amely a legfontosabb elvárásokat is tartalmazza. – Ennek alapján a cégvezetőnek le kell fordítania az eredményeket a márkaépítés nyelvére. Olyan fogalmak meghatározására van itt szükség, mint a jövőkép, a küldetés, a márka értéke, üzenete, stílusa, illetve a hozzá kapcsolódó életstílus leírása. – Az elkészült dokumentumot érdemes néhány vezető munkatárssal együtt ellenőrizni, hogy végső formába kerülhessen. – A megfogalmazott célokat minden egyes részleg számára le kell fordítani gyakorlati feladatokká, hogy mindenki számára világos legyen, ő mit tehet a célok elérése érdekében. – Hívjuk össze a cég teljes gárdáját, hogy ismertessük velük a feladatokat, elvárásokat. – Adjunk a részlegeknek néhány napot, hogy valóban megismerjék a célokat, és kidolgozzák a saját részlegstratégiájukat ezek alapján. Legyünk nyitottak az esetleg menet közben felmerülő új ötletekre. – Bizonyosodjunk meg róla, hogy minden munkatárs érti és tudja a saját, illetve részlege feladatát a folyamatban és azt is, hogyan tud a lehető leghatékonyabban együttműködni a többiekkel.

A fent vázolt folyamat nem rövid, szükség van némi szervezkedésre, idő- és energiaráfordításra, az eredmények miatt azonban bőven megéri belevágni.

Mi a különbség az imázs és az arculat között?
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo