Kkv marketing cikkek


Hogyan pozíconáljuk cégünket a piacon?

Hogyan pozíconáljuk cégünket a piacon? 

Tudnunk kell, hogy mi az a versenyelőny, ami miatt a reménybeli vevőink minket választanának versenytársainkkal szemben. Kkv-ként az árelőnnyel próbálkozni reménytelen, hiszen a nagyok úgyis jobb esélyekkel indulnak ebben a számban. Nem feltétlenül kell „feltalálni a spanyolviaszt”, vagyis teljesen mást kínálni, mint a versenytársak, ha megfelelően pozícionáltuk a céget, kiemelkedünk a mezőnyből. Tanácsaink alapján bármely cég megtalálhatja, hogy mi az, ami kiemeli őt a mezőnyből.
Kisvállalatok csúcstámadása marketinggel

Kisvállalatok csúcstámadása marketinggel 

Október 4-én harmadik alkalommal került megrendezésre KKV Marketing Expo, melyen mintegy 1200-an voltak jelen. Magyarország legnagyobb kisvállalati marketing szakmai eseményének központi témája idén az új vevők szerzésének új, hatékony módszere volt.
Csak most, csak önöknek!

Csak most, csak önöknek! 

Három napra nyitni egy boltot? Igen, van értelme. Elmondjuk, miért.
Új szolgáltatás a mobil hirdetések mérésére

Új szolgáltatás a mobil hirdetések mérésére 

Az „Innovációs eredmények hasznosításának támogatása kkv-k részére” című, az Új Széchenyi Terv keretében kiírt pályázaton elnyert támogatásnak köszönhetően új szolgáltatással bővül a hazai fejlesztésű hirdetéskiszolgáló rendszer, az Adverticum AdServer. Az új fejlesztés, amely a 7.964.330 Ft pályázati támogatás segítségével valósulhatott meg, az AdMobile nevet kapta, s ezzel a megoldással a mobil felületekre is szinte ugyanolyan egyszerű hirdetéseket kiszolgálni és mérni, mint az az asztali- és hordozható számítógépeken már megszokott.
Csúzlival lövünk elefántra és ágyúval verébre

Csúzlival lövünk elefántra és ágyúval verébre 

Gyökeresen átalakult a kis- és közepes vállalkozások marketing eszköztára: a rádió eltűnt a tíz leggyakrabban alkalmazott eszközök közül, a Facebook és az Adwords az első öt legnépszerűbb közé került - derül ki a Marketing Commando legfrissebb felmérésből.
Dél-amerikai kapcsolat cégeknek

Dél-amerikai kapcsolat cégeknek 

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara – mint a Duna menti Kereskedelmi Kamarák Szövetségének (DCCA) gesztorszervezete – 2012 októberében latin-amerikai üzletember-találkozót szervez Budapesten, melynek célja, hogy Latin-Amerika és a Duna Régió kereskedelmi kamaráit és azok tagvállalatait kapcsolatba hozza egymással.
Sok kommunikáció, egyenlő sok bevétel

Sok kommunikáció, egyenlő sok bevétel 

Íme, egy játékszabály, amit ha valaki megért és alkalmazni kezd, akkor minden túlzás nélkül, tulajdonképpen önmagában garancia lehet a bevételeinek növelésére. Szakértőnk, Pilát Gábor segít.
Facebook rajongók - A kevesebb néha több!

Facebook rajongók - A kevesebb néha több! 

Megéri egy vállalatnak, hogy több ezer rajongója legyen a közösségi oldalakon, vagy inkább kevesebb, de a valódi célcsoportba tartozó fogyasztókat keressék? Ezt a kérdést boncolgatja a Piac&Profit marketing szakértője legfrissebb blogbejegyzésében.
Az ajándéksorsolás szabályai

Az ajándéksorsolás szabályai 

Sok vállalkozás használ marketing eszközként nyeremény akciókat. Fontos viszont tudni, hogy a különböző típusú nyereményjátékokra, akciókra különféle (adó)jogszabályok vonatkoznak. Áttekintjük az ajándéksorsolás szabályait.
Hogyan működhet a vállalatirányítás a felhőben?

Hogyan működhet a vállalatirányítás a felhőben? 

A vállalakozások lassan eljutnak addig, hogy már kulcsfontosságú alkalmazásaikat is hajlandóak „cloud” konstrukcióban igénybe venni. Azonban, mielőtt például a vállalatirányítási rendszer a felhőbe kerülne, érdemes átgondolni az alábbi szempontokat.

Nem csak a Facebook lehet üdvözítő 

Az utóbbi időben több olyan szakmai véleményt hallani, melyek a Facebook látványos térnyerése miatt temetik az e-mail marketinget. Azt, hogy ez korai, mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy szinte valamennyi közösségi oldalon e-mail címet kérnek a regisztrációhoz.

Magyar borok a londoni borszaküzletekben 

A Vinorium Borház angliai testvérvállalata, a Vinorium (UK) Ltd. ez év tavaszától vezeti be a magyar borokat a szigetországi piacra, növekvő érdeklődéssel és sikerrel.

7 dolog, amit el kell kerülni a sikeres honlapért 

Ha kemény munkával elértük, hogy a keresők releváns helyen hozzák fel a céges weboldalunkat, kár lenne, ha amikor odataláltak, azonnal vissza is fordulnának valami apróság miatt. Alább újabb 7 hiba, amit elkerülve nőhet az oldalon eltöltött idő.

Nem árt vigyázni az olimpiai logóval 

Már hosszú ideje nemcsak az atléták között folyik küzdelem az Olimpián, hanem a szponzorok és a szurkolók is főszereplőivé váltak a sporteseménynek. Mivel köztudottan jelentős pénzügyi érdekek hálózzák be az Olimpiai Játékokat, így a megfelelő kizárólagosság-védelméről új védjegyjogi korlátoknak kell gondoskodniuk.

Lájkolnak? 

A közösségi oldalak mára az üzleti életnek is megkerülhetetlen részévé váltak, ezek jelentik egy-egy cég privát arcát. Ez valójában jó hír, még ha elsőre riasztónak tűnik is. A jó közösségi oldalas jelenlét ugyanis a leginkább költséghatékony PR-lehetőség, így kár is lenne kihagyni. Megmutatjuk, hogyan kell jól játszani ezekkel a kártyákkal.

Új módszerekkel érnék el a fogyasztókat a cégek 

A jövőben gyökeresen átalakul a fogyasztási cikkeket gyártók marketing stratégiája. A cégek közvetlenül akarják elérni a vásárlókat, ezért egyre többet kísérleteznek a mobiltechnológia, illetve a közösségi média lehetőségeivel, állapította meg az Economist Intelligence Unit vizsgálata.

Legyen vevő a látogatóból! 

Nem elég, ha látogatók érkeznek az interneten jelen lévő vállalkozások honlapjára. Az igazi cél az lenne, hogy vásárlóvá váljanak! A jól felépített oldal és a szakértő segítség is sokat segíthet ebben. 

Az internet menthet meg 

A kkv-k továbbra sem használják ki az internet által nyújtott számos kedvező lehetőséget. Pedig példák igazolják, hogy pluszvevőt, hatékonyabb működést és számos más előnyt jelentene az online megjelenés, ugyanis itt egyáltalán nem a méret a lényeg. A kisebb, rugalmasabb és sokszor innovatívabb kkv-k könnyedén kihasználhatják a web legújabb lehetőségeit.

Eladni, tudat alatt 

A labilis gazdasági viszonyok közepette minden vállalkozás pengeélen táncol, és kiszolgáltatott helyzetben van, talpon maradásuk pedig még inkább az eladások függvénye. Ilyen időszakban a cégvezetőknek elengedhetetlen megtalálniuk azokat az eszközöket, melyekkel magukhoz vonzhatják és vásárlásra ösztönözhetik vevőiket. 

A húsipar kétszerese, mégis alig veszünk tudomást róla 

A kkv-k továbbra sem használják ki az internet által nyújtott számos kedvező lehetőséget. Pedig példák igazolják, hogy pluszvevőt, hatékonyabb működést és számos más előnyt jelentene az online megjelenés. 

A WEB 2.0 használatának fortélyai 

Az internet és az online rendkívül testreszabott marketing lehetőségeket kínál a mikro, kis- és középvállalatok számára. Nem kellenek ugyanis milliók arra, hogy megmutassák magukat, portékáikat, szolgáltatásaikat akár országos kiterjedéssel is potenciális partnereik számára.

Marketing tippek 2012-re 

A MAMASZ Marketing és Üzleti klub szakemberei összegyűjtötték a most kezdődő év várhatóan legfontosabb marketing trendjeit, amelyek alapján megtervezhető az ezévi kommunikáció. 

Egy technika, amivel az adattenger is érdekességgé válik 

Hogyan tudjuk egy lapon bemutatni a rock családfáját vagy a csokoládé történetét? Miként tudjuk ábrázolni, hogy vált életünk szerves részévé a mikroprocesszor? Hogyan tehetjük befogadhatóvá azt töménytelen mennyiségű adatot, amivel nap mint nap szembesülünk? Az erősödő reklámzajból egyre nehezebb kitűnni, a klasszikus eszközökkel dolgozó reklámok nehezen képesek nagy adathalmazokat átláthatóan bemutatni. Az új műfaj, az infografika alkalmas a nézők lekötésére, és a ránk zúduló információtömeg ábrázolására.

Hogy lesz sikeres a közösségi oldalakon? 

Arra már rájött a vállalatok többsége, hogy a közösségi médiában jelen kell lenni - egy amerikai kutatás szerint a megkérdezettek csaknem fele a Facebookról szerez információt cégekről -, csak még azt nem tudják, mit is kellene tenni, ha már ott vannak. 

Fontos lenne, de nincs rá hitel 

A bankok kifejezetten marketing célú hitelt nem kínálnak sem a kisebb, sem a nagyobb cégek számára, ugyanakkor a tőkeerős kkv-kat mostanában több pénzintézet is szívesen finanszírozná. 

Hogyan lépjük át a határt? 

A magyar gazdaság éves exportja mintegy 15 ezer milliárd forintra rúg, de ennek csak a 18 százalékát adják a kkv-k, és az exportáló vállalkozásoknak mintegy 40 százaléka külföldi tulajdonban van.

Reklám nélkül nem megy 

Bár a marketingeszközök alkalmazása jelentősen növelheti a külföldi megjelenés sikerességét, kevés kkv használja ki az ebben rejlő lehetőségeket, leginkább a financiális gondok miatt.

Behálózott üzlet 

Annak ellenére, hogy a csapból is az „információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket. 

Pénz helyett kreativitás 

Minden korábbinál több információ bombáz mindenkit nap mint nap, s bizony nehéz bármivel is kitűnni közülük. Ilyen „zajban" önámítás lenne azt hinni, hogy a jó minőségű termék eladja saját magát. Ennek ellenére a legtöbb kis- és középvállalat egyáltalán nem költ kommunikációra, még a stabil, nyereségcentrikus kkv-k sem foglalkoznak különösebben önmaguk megmutatásával.

Add el magad! 

Megjelent a Piac&Profit magazin novemberi száma, benne részletes összeállítással a kkv-k számára elérhető és eredményes marketing és kommunikáció lehetőségekről. A lapban Róna Péter beszél a magyar gazdaság "balesetveszélyes" helyzetéről, bemutatjuk, mit ér a zöld iroda, körüljárjuk a devizahitelezés jelenlegi helyzetét. V. Németh Zsolt vidékfejlesztési államtitkár beszél a fejlesztésekről.

Mennyi pénzt ér a pletyka? 

A marketingszakma újra felfedezte a szájreklám ősi módszerét, ami az egyik leghatékonyabb marketingeszköz. A fogyasztókkal való párbeszéd, az őszinte véleményük érdemi támpontokat ad a cégek számára, a vásárlók pedig bevonva érezhetik magukat a fejlesztési döntésekbe.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo