Az internet Magyarország GDP-jének netto 3,9 százalékához járult hozzá 2010-ben (5,1 mrd USD, azaz 1058 mrd HUF, ami - viszonyításképpen - kétszerese a magyar húsiparnak) - ez az arány egyébként olyan, fejlettebb országokhoz teszi hasonlatossá Magyarországot, mint Németország vagy az Egyesült Királyság.
Magyarországon az e-kereskedelemmel és a kis- és középvállalkozások internet használatával kapcsolatban elmondható: az országban egyébként meghatározó kkv szektor már elkezdett profitálni az internet kínálta gazdasági lehetőségekből, ez az alkalmazottak képzésének középpontba állításával, és azzal fokozható, ha többet invesztálnak a webes technológiákba. Az e-kereskedelem fejlődésének egyik legfőbb gátja jelenleg az online fizetés lehetőségének hiánya. (Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával.) A kkv-knak bátorításra van szükségük ahhoz, hogy elkezdjenek aktívan jelen lenni a világhálón, illetve hogy elfogadják az online tranzakciókat. Azok a kkv-k, akik saját bevallásuk szerint összkiadásuk legalább 30 százalékát fordítják ICT eszközökre, 16,7 százalékkal növelték bevételüket. Összehasonlításképpen, azok, akik 10 százaléknál kevesebbet fordítottak erre, mindössze 2,1 százalékos növekedést értek el.
A hazai kkv szektor fellendítését célzó Neten a cégem program ingyenes internetes eszközeit egy év alatt több mint 10 000 kis- és középvállalkozás vette igénybe. A programnak köszönhetően több mint 3 000 új honlap született, a három ingyenes vidéki oktatónapon összesen több mint 700 helyi vállalkozás vett részt. (A vállalatok többsége alulinformált és bizalmatlan a digitális világ lehetőségeivel kapcsolatban.)
Magyarország lakosainak 68 százaléka internetezik jellemzően minimum heti rendszerességgel, az internetezők 88 százaléka vásárlás előtt az interneten tájékozódik. Eközben a kisvállalkozásoknak kevesebb mint a fele rendelkezik honlappal és 47 százaléka egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre. Ez a tendencia jelentősen csökkentheti eredményességüket. A Budapest Bank megbízásából 2009-ben végzett kutatás alapján sikeres működésük feltétele a tudatosság és az innováció.
Az interneten értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 milliárd forintot, 2010-ben pedig a 133 milliárdot, amely a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki. A Budapest Bank felmérése szerint a megkérdezett fogyasztók 90 százaléka vásárolt már online, ugyanakkor a kereskedőknek csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal. A webshoppal rendelkező kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma növekedett ennek az eszköznek a hatására, átlagosan 26 százalékkkal. A cégek jelentős részének sikerült üzemeltetési költségeit is csökkenteni a webáruház révén, átlagosan 24 százalékkal.
A Neten a cégem program következő állomása az ingyenes, budapesti Neten a cégem Nap lesz március 6-án a Budapest Kongresszusi Központban. A szervezők 800 fő részvételére számítanak. Az egész napos eseményen előadásokkal, tanácsadással és oktatással várják az érdeklődő vállalkozókat. A rendezvény ingyenes, regisztrálni és a részletes programról tájékozódni a www.netenacegem.hu oldalon lehet.