A húsipar kétszerese, mégis alig veszünk tudomást róla

A kkv-k továbbra sem használják ki az internet által nyújtott számos kedvező lehetőséget. Pedig példák igazolják, hogy pluszvevőt, hatékonyabb működést és számos más előnyt jelentene az online megjelenés. 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 


Kép:PP archív

Az internet Magyarország GDP-jének netto 3,9 százalékához járult hozzá 2010-ben (5,1 mrd USD, azaz 1058 mrd HUF, ami - viszonyításképpen - kétszerese a magyar húsiparnak) - ez az arány egyébként olyan, fejlettebb országokhoz teszi hasonlatossá Magyarországot, mint Németország vagy az Egyesült Királyság.

Magyarországon az e-kereskedelemmel és a kis- és középvállalkozások internet használatával kapcsolatban elmondható: az országban egyébként meghatározó kkv szektor már elkezdett profitálni az internet kínálta gazdasági lehetőségekből, ez az alkalmazottak képzésének középpontba állításával, és azzal fokozható, ha többet invesztálnak a webes technológiákba. Az e-kereskedelem fejlődésének egyik legfőbb gátja jelenleg az online fizetés lehetőségének hiánya. (Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával.) A kkv-knak bátorításra van szükségük ahhoz, hogy elkezdjenek aktívan jelen lenni a világhálón, illetve hogy elfogadják az online tranzakciókat. Azok a kkv-k, akik saját bevallásuk szerint összkiadásuk legalább 30 százalékát fordítják ICT eszközökre, 16,7 százalékkal növelték bevételüket. Összehasonlításképpen, azok, akik 10 százaléknál kevesebbet fordítottak erre, mindössze 2,1 százalékos növekedést értek el.

Csak ez nőtt
A GKIeNet adatai szerint a magyarországi kiskereskedelemben szinte csak az internetes értékesítésben résztvevő kereskedők tudtak jelentős forgalomnövekedést realizálni 2011-ben. Az internetes kereskedelem az elhúzódó válság ellenére is folyamatosan növekedni képes terület. A 2009-es közel 100 milliárdos, 2010-es 133 milliárd forintos forgalom után 2011-ben az előzetes becslések alapján a magyarországi online kiskereskedelem 155 milliárd forintos forgalmat bonyolított, és az online szolgáltatásértékesítés is jelentősen fejlődött. Ráadásul az Európai Bizottság által kitűzött cél szerint 2015-re az európai polgárok 20 százalékának kellene határokon átnyúlóan vásárolnia az interneten, és bár igaz, hogy ez tavaly májusban még csak 8,8 százalékon állt, biztosan van növekedési perspektíva az online értékesítésben.

A hazai kkv szektor fellendítését célzó Neten a cégem program ingyenes internetes eszközeit egy év alatt több mint 10 000 kis- és középvállalkozás vette igénybe. A programnak köszönhetően több mint 3 000 új honlap született, a három ingyenes vidéki oktatónapon összesen több mint 700 helyi vállalkozás vett részt. (A vállalatok többsége alulinformált és bizalmatlan a digitális világ lehetőségeivel kapcsolatban.)

Magyarország lakosainak 68 százaléka internetezik  jellemzően minimum heti rendszerességgel, az internetezők 88 százaléka vásárlás előtt az interneten tájékozódik. Eközben a kisvállalkozásoknak kevesebb mint a fele rendelkezik honlappal és 47 százaléka egyáltalán nem költ online vagy offline hirdetésre. Ez a tendencia jelentősen csökkentheti eredményességüket. A Budapest Bank megbízásából 2009-ben végzett kutatás alapján sikeres működésük feltétele a tudatosság és az innováció.

A nagyhal megeszi a kishalat?
A „Nagy webáruház-felmérés” adatai szerint 3000 webshop működik a magyar piacon, amelyek közül 1000-1200 tűnik komolynak. A napi átlagos látogatószám csak az áruházak 10 százalékánál több mint 1000, többségük 100 vagy kevesebb látogatót vonz. A teljes forgalom 90 százaléka az áruházak 15 százalékában realizálódik. A vizsgálat szerint minél régebbi egy webáruház, illetve minél többet költ fejlesztésre, annál nagyobb eséllyel lesz egy látogatóból vevő az oldalon. (Általánosságban a 2 százalékos konverziós ráta már jónak számít!) A vevők a webshopokban leginkább órát, ékszert, kozmetikai termékeket, könyvet, háztartási eszközt élelmiszert, ruházatot, játékot vásárolnak, a legkevésbé bútort, lakberendezési tárgyat, alkoholos italt és dohányárut. A leggyakoribb vásárlási mód még mindig az utánvéttel történő vétel, 70 százalékos aránnyal. (Forrás: Webshop Experts, Árukereső.hu közös felmérése)

Az interneten értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 milliárd forintot, 2010-ben pedig a 133 milliárdot, amely a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki. A Budapest Bank felmérése  szerint a megkérdezett fogyasztók 90 százaléka vásárolt már online, ugyanakkor a kereskedőknek csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal. A webshoppal rendelkező kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma növekedett ennek az eszköznek a hatására, átlagosan 26 százalékkkal. A cégek jelentős részének sikerült üzemeltetési költségeit is csökkenteni a webáruház révén, átlagosan 24 százalékkal.

A Neten a cégem program következő állomása az ingyenes, budapesti Neten a cégem Nap lesz március 6-án a Budapest Kongresszusi Központban. A szervezők 800 fő részvételére számítanak. Az egész napos eseményen előadásokkal, tanácsadással és oktatással várják az érdeklődő vállalkozókat. A rendezvény ingyenes, regisztrálni és a részletes programról tájékozódni a www.netenacegem.hu oldalon lehet.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo