Nem árt vigyázni az olimpiai logóval

Már hosszú ideje nemcsak az atléták között folyik küzdelem az Olimpián, hanem a szponzorok és a szurkolók is főszereplőivé váltak a sporteseménynek. Mivel köztudottan jelentős pénzügyi érdekek hálózzák be az Olimpiai Játékokat, így a megfelelő kizárólagosság-védelméről új védjegyjogi korlátoknak kell gondoskodniuk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 


Kép:PParchív

Az olimpiai jelkép védelméről szóló brit törvény gyakorlati alkalmazásával azt kívánják megakadályozni, hogy az, aki nem hivatalos szponzora a játékoknak, saját logóját, illetve védjegyét a jól ismert olimpiai szimbólummal, vagy egyéb olimpiai jelképpel együttesen, reklámcélra használja fel. Ez ugyanúgy vonatkozik a hagyományos nyomtatott és tv reklámokra, mint minden online felületre. Az olimpiai jelkép védelméről szóló törvény értelmében még abban az esetben is tilos a hivatalos, védett olimpiai jelképek és szimbólumok használata, ha azok csak szóösszetétel formájában szerepelnek a termék reklámozásakor.

Veszélyes játékok

„Nem nehéz felismerni, hogy pontosan az online térben legkönnyebb véteni a reklámkorlátozások szabályai ellen."  - fogalmaz Torsten Braner, a TaylorWessing e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda munkatársa. „Kitűnő példaként szolgálnak azok a facebookos nyeremény akciók, vagy azon online játékok, amelyeket a tiltott olimpiai logóval reklámoznak. Ez pedig a reklámozó számára az ellene előterjeszthető abbahagyás iránti kérelem és a kártérítési igény veszélyét rejti magában. Az olyan, tisztán leíró jellegű kifejezések, mint például az olimpiai játékokhoz kapcsolódóan árleszállítási akció, azonban nem tiltottak." - fűzi hozzá a közösségi jogász.

Nincsenek kivételek

Perbe fogható a hirdető a jogtalan használatért

A facebookra, az olimpiai játékokkal kapcsolatos képek vagy a youtube-ra az olimpiai játékokról szóló videó-és audiófelvételek feltöltése, amelyeken a hivatalos logó látható, szintén tilos. A szervezők már bejelentették, hogy ebben az évben is szigorúan ellenőrzik a szabályok betartását. Még az atléták sem kivételek a szigorú reklámelőírások alól. Jogszerűen ők is csak a megfelelő hozzájárulást követően reklámozhatnak saját fotójukkal és a hivatalos olimpiai jelképekkel.

A fentiekből adódóan az olimpiai játékokra vonatkozó hivatkozásoknál mindig az adott, egyedi esetet kell jogilag abból a szempontból vizsgálni, hogy a tervezett reklám az adott konkrét formában megengedett-e.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo