Nem árt vigyázni az olimpiai logóval

Már hosszú ideje nemcsak az atléták között folyik küzdelem az Olimpián, hanem a szponzorok és a szurkolók is főszereplőivé váltak a sporteseménynek. Mivel köztudottan jelentős pénzügyi érdekek hálózzák be az Olimpiai Játékokat, így a megfelelő kizárólagosság-védelméről új védjegyjogi korlátoknak kell gondoskodniuk.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 


Kép:PParchív

Az olimpiai jelkép védelméről szóló brit törvény gyakorlati alkalmazásával azt kívánják megakadályozni, hogy az, aki nem hivatalos szponzora a játékoknak, saját logóját, illetve védjegyét a jól ismert olimpiai szimbólummal, vagy egyéb olimpiai jelképpel együttesen, reklámcélra használja fel. Ez ugyanúgy vonatkozik a hagyományos nyomtatott és tv reklámokra, mint minden online felületre. Az olimpiai jelkép védelméről szóló törvény értelmében még abban az esetben is tilos a hivatalos, védett olimpiai jelképek és szimbólumok használata, ha azok csak szóösszetétel formájában szerepelnek a termék reklámozásakor.

Veszélyes játékok

„Nem nehéz felismerni, hogy pontosan az online térben legkönnyebb véteni a reklámkorlátozások szabályai ellen."  - fogalmaz Torsten Braner, a TaylorWessing e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda munkatársa. „Kitűnő példaként szolgálnak azok a facebookos nyeremény akciók, vagy azon online játékok, amelyeket a tiltott olimpiai logóval reklámoznak. Ez pedig a reklámozó számára az ellene előterjeszthető abbahagyás iránti kérelem és a kártérítési igény veszélyét rejti magában. Az olyan, tisztán leíró jellegű kifejezések, mint például az olimpiai játékokhoz kapcsolódóan árleszállítási akció, azonban nem tiltottak." - fűzi hozzá a közösségi jogász.

Nincsenek kivételek

Perbe fogható a hirdető a jogtalan használatért

A facebookra, az olimpiai játékokkal kapcsolatos képek vagy a youtube-ra az olimpiai játékokról szóló videó-és audiófelvételek feltöltése, amelyeken a hivatalos logó látható, szintén tilos. A szervezők már bejelentették, hogy ebben az évben is szigorúan ellenőrzik a szabályok betartását. Még az atléták sem kivételek a szigorú reklámelőírások alól. Jogszerűen ők is csak a megfelelő hozzájárulást követően reklámozhatnak saját fotójukkal és a hivatalos olimpiai jelképekkel.

A fentiekből adódóan az olimpiai játékokra vonatkozó hivatkozásoknál mindig az adott, egyedi esetet kell jogilag abból a szempontból vizsgálni, hogy a tervezett reklám az adott konkrét formában megengedett-e.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo