Nem árt vigyázni az olimpiai logóval

Már hosszú ideje nemcsak az atléták között folyik küzdelem az Olimpián, hanem a szponzorok és a szurkolók is főszereplőivé váltak a sporteseménynek. Mivel köztudottan jelentős pénzügyi érdekek hálózzák be az Olimpiai Játékokat, így a megfelelő kizárólagosság-védelméről új védjegyjogi korlátoknak kell gondoskodniuk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 


Kép:PParchív

Az olimpiai jelkép védelméről szóló brit törvény gyakorlati alkalmazásával azt kívánják megakadályozni, hogy az, aki nem hivatalos szponzora a játékoknak, saját logóját, illetve védjegyét a jól ismert olimpiai szimbólummal, vagy egyéb olimpiai jelképpel együttesen, reklámcélra használja fel. Ez ugyanúgy vonatkozik a hagyományos nyomtatott és tv reklámokra, mint minden online felületre. Az olimpiai jelkép védelméről szóló törvény értelmében még abban az esetben is tilos a hivatalos, védett olimpiai jelképek és szimbólumok használata, ha azok csak szóösszetétel formájában szerepelnek a termék reklámozásakor.

Veszélyes játékok

„Nem nehéz felismerni, hogy pontosan az online térben legkönnyebb véteni a reklámkorlátozások szabályai ellen."  - fogalmaz Torsten Braner, a TaylorWessing e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda munkatársa. „Kitűnő példaként szolgálnak azok a facebookos nyeremény akciók, vagy azon online játékok, amelyeket a tiltott olimpiai logóval reklámoznak. Ez pedig a reklámozó számára az ellene előterjeszthető abbahagyás iránti kérelem és a kártérítési igény veszélyét rejti magában. Az olyan, tisztán leíró jellegű kifejezések, mint például az olimpiai játékokhoz kapcsolódóan árleszállítási akció, azonban nem tiltottak." - fűzi hozzá a közösségi jogász.

Nincsenek kivételek

Perbe fogható a hirdető a jogtalan használatért

A facebookra, az olimpiai játékokkal kapcsolatos képek vagy a youtube-ra az olimpiai játékokról szóló videó-és audiófelvételek feltöltése, amelyeken a hivatalos logó látható, szintén tilos. A szervezők már bejelentették, hogy ebben az évben is szigorúan ellenőrzik a szabályok betartását. Még az atléták sem kivételek a szigorú reklámelőírások alól. Jogszerűen ők is csak a megfelelő hozzájárulást követően reklámozhatnak saját fotójukkal és a hivatalos olimpiai jelképekkel.

A fentiekből adódóan az olimpiai játékokra vonatkozó hivatkozásoknál mindig az adott, egyedi esetet kell jogilag abból a szempontból vizsgálni, hogy a tervezett reklám az adott konkrét formában megengedett-e.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo