Hogy lesz sikeres a közösségi oldalakon?

Arra már rájött a vállalatok többsége, hogy a közösségi médiában jelen kell lenni - egy amerikai kutatás szerint a megkérdezettek csaknem fele a Facebookról szerez információt cégekről -, csak még azt nem tudják, mit is kellene tenni, ha már ott vannak. 

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közösségi média lehetőséget teremt márkahű közösség kiépítésére, arra, hogy egy cég irányíthassa a fogyasztói körében a róla zajló diskurzust, s hogy olcsón és egyszerűen kapcsolatot tartson velük. Ráadásul a magyarok világszinten is különösen nyitottak a más fogyasztóktól e-mailben kapott véleményekre, és továbbra is a szájról szájra terjedő ajánlásokban bíznak leginkább a Nielsen felmérése szerint. A közösségi oldalak pedig kiváló terepei a személyes vélemények megosztásának. Az ottani céges megjelenés veszélyes is lehet, hiszen nem biztos, hogy minden esetben nekünk tetsző dolgokat jelentetnek meg a felhasználók, de még mindig jobb, mint egyáltalán nem jelen lenni - hangsúlyozta Bognár Ákos, az Image Factory kreatív igazgatója az AmCham által szervezett szemináriumon. (Annak ellenére, hogy a csapból is az „információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket.)

Ha viszont egy cég úgy dönt, hogy belevág a közösségi oldalakon való márkaépítésbe, jó szem előtt tartani, hogy ezt csak akkor érdemes megtenni, ha valóban aktívvá tudja tenni a létrehozott profilt. A lehetőségeket azok a cégek tudják a legjobban kihasználni, amelyek számára fontos a direkt kommunikáció, a tág értelemben vett ügyfélkapcsolat, vagy ahol a vásárlónak lehet érzelmi kötődése a termékhez. Termelő cégek esetében ez ritkább, de természetesen ott is vannak jó példák. A lényeg a márka és a fogyasztó közötti direkt kapcsolat, érzelmi kötődés kialakítása, az imidzsfejlesztés és a lojális fogyasztói közösség létrehozása. (A fogyasztókkal való párbeszéd, az őszinte véleményük érdemi támpontokat ad a cégek számára, a vásárlók pedig bevonva érezhetik magukat a fejlesztési döntésekbe.)

Több ötlet, mint pénz
A céges megjelenés egy közösségi oldalon nem igényel akkora anyagi áldozatot, hogy kisebb cégek ne engedhetnék meg maguknak. A szakértők szerint 100 ezer forintból is lehet olyan indulókampányt létrehozni, amivel már egy jól működő közösség építhető, igazán „ütős” aktivitáshoz pedig sokkal inkább egy-egy jó ötlet és odafigyelés kell pénz helyett.

Ha sikerült létrehozni és alaptartalommal feltölteni a cég Facebook-profilját, minden, a céghez kötődő felületen - saját honlapon, szórólapon, újságmegjelenésben - kommunikálni kell, hogy már a közösségi oldalon is elérhetők vagyunk. A rajongók toborzásának fontos módját jelentik a nyereményjátékok, kvízek. Ezeket különösen érdemes a közösségi oldalon keresztül bonyolítani, így ugyanis a résztvevőkkel a játék vége után is folyamatos kapcsolat tartására kap lehetőséget a cég. A meglévő ügyfeleket is hasznos az internetes kapcsolattartás felé terelni, a szakember szerint a Facebook tulajdonképpen egy olcsó, de viszonylag hatékony ügyfélszolgálatként is felfogható, ami a kis cégek számára újabb lehetőséget jelent.

Minden cég számára lehet megfelelő közösségimédia-stratégiát kidolgozni, figyelembe véve az anyagi és humánerőforrás-kereteket. Belevágnia viszont csak annak érdemes, akinek tényleg van folyamatos mondanivalója a felépített közösség számára, és aki nem sajnál folyamatosan energiát fektetni annak fenntartásába.

 

Az ideális tartalom
Az ideális Facebook-tartalom egyaránt tartalmaz információkat a cégről - átlagosan minden ötödik bejegyzés lehet önreklám úgy, hogy azt még ne érezzék túlzásnak a felhasználók -, és hasznos információkat, ügyfélszolgálati híreket és lehetőség szerint a cég profiljához illeszkedő szórakoztató tartalmakat. Emellett ne feledkezzünk meg arról, hogy rendszeresen kifejezzük hálánkat a hozzánk csatlakozó, aktív felhasználóknak. A rajongók véleményét a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban is érdemes kikérni, az esetleges negatív véleményekért cserébe a későbbi fejlesztéshez kaphatunk nagyon fontos információkat. A legnagyobb segítséget az úgynevezett „márkaevangelisták" jelentik. Ők a legaktívabb rajongók, akikkel lehet és érdemes kiemelt kapcsolatot kialakítani, hiszen elkötelezettek, és nem sajnálják az energiát, hogy ezt ki is fejezzék, így ismerőseiket is közelebb hozhatják a céghez.

  

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo