Hogyan pozíconáljuk cégünket a piacon?

Tudnunk kell, hogy mi az a versenyelőny, ami miatt a reménybeli vevőink minket választanának versenytársainkkal szemben. Kkv-ként az árelőnnyel próbálkozni reménytelen, hiszen a nagyok úgyis jobb esélyekkel indulnak ebben a számban. Nem feltétlenül kell „feltalálni a spanyolviaszt”, vagyis teljesen mást kínálni, mint a versenytársak, ha megfelelően pozícionáltuk a céget, kiemelkedünk a mezőnyből. Tanácsaink alapján bármely cég megtalálhatja, hogy mi az, ami kiemeli őt a mezőnyből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha jól célzunk, találatot is szerzünk majd! Kép:PP/BartosGyula

1. Fókuszáljunk a lehetséges vevők egy csoportjára. Célszerű leszűkíteni a piacot, hogy a vásárló, akit megcéloztunk üzenetünkkel azt érezze, ez éppen neki szól. Sok cégvezető nem meri megtenni a piacszűkítés lépését a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva, pedig megéri!

Az egyik lehetőség a célpiac szűkítése. Koncentráljunk egy speciális igényű, kisebb csoport teljes körű kiszolgálására, és ennek kommunikálására. (Pl. ne általában kiváló motoros áruházként, hanem az ország legnagyobb TÚRAmotoros áruházaként hirdessük magunkat.)

A másik lehetőség a célcsoport szűkítése. Ez esetben határozzuk meg pontosan, hogy például az 1-5 vagy a 20-50 fős cégek, a fiatal vagy a középkorú nők-e a megcélzott csoport.

Természetesen nem kell teljesen lemondani a többi csoportról sem, ha van rá kapacitás, külön marketingkommunikációval egyenként megcélozhatók. A lényeg, hogy szeletekre szabdaljuk a piacot a kommunikációs tervezés során. Ez is eredményes, de sokkal munkásabb megoldás, mint a szűkítés.

Hogy csináljuk?

- Ha megvizsgáljuk, kik a legjobb vevőink és tevékenységünknek melyik az a szelete, amiben a legjobbnak érezzük magunkat, már meg is van a szűkítés. A Pareto elv alapján (a vevők 20%-a adja a forgalom 80%-át) valószínűleg jól döntünk. - Az igazi versenyelőny, ha a vevő vágyaira adunk választ. Hogy megtudd, mi ez, kérdezd meg a vevőidet: milyen az ideális termék/szolgáltatás, milyen az ideális cég számukra?

2. Építsünk bizalmat. A szakértő a számos lehetőség közül kifejezetten ajánlja a garancia bevezetését, mivel hosszú távon sokkal nagyobb előnyt jelent, mint ahányan visszaélnek vele. Csak két esetben nem működik: ha már minden versenytárs épp ezt kínálja, illetve, ha a termék vagy szolgáltatás maga nem megfelelő, ezért túlságosan sokan élnek vele.

Hogy csináljuk?

- Ahhoz, hogy megnyugtató legyen és így vásárlásra ösztönözzön, a garancia minél hosszabb időre szóljon. - Hogy elég figyelemfelkeltő legyen, legyünk kreatívak! Nem csak pénzvisszafizetés létezik, egy fodrász vállalhat például egy hetes igazítás garanciát.

3. Tudjuk meg, mit NEM akar a vevő. Minden iparágban vannak jellegzetesen idegesítő szokások. Mindenki tudja, hogy az asztalosok késnek a határidőkkel, vagy sok üzletben már a zárás előtt öt perccel „kiseprik” a vevőket a boltból. Legyünk ebben mások, mint a többiek, és ezt kommunikáljuk is!

Hogy csináljuk?

- Végezzünk egy kis közvélemény kutatást, hogy a mi területünkön mik a jellegzetesen idegesítő dolgok. Kérdezzük meg a vevőket, hogy mi az, amit mindenhol elvárna, de sehol nem kapja meg! - Tegyünk róla, hogy a mi cégünk legyen ebben más, és ezt kommunikáljuk!

Nyírő Réka, a Marketing Commandó tanácsadójának a Kkv Marketing Expón elmondott előadása alapján.

Nyírő Réka, a Marketing Commandó tanácsadójának a Kkv Marketing Expón elmondott előadása alapján.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo