Kisvállalatok csúcstámadása marketinggel

Október 4-én harmadik alkalommal került megrendezésre KKV Marketing Expo, melyen mintegy 1200-an voltak jelen. Magyarország legnagyobb kisvállalati marketing szakmai eseményének központi témája idén az új vevők szerzésének új, hatékony módszere volt.

A titkos recept

„Fontos, hogy egy cégnek legyen saját titkos receptje, vagyis a versenytársakétól merőben eltérő marketing-eszközrendszere, amivel kitűnhet. Ne félj „bolondot” csinálni magadból, mert a kreatív humorral fűszerezett hirdetés vagy ajánlat mindig nyerő” – mondta nyitóelőadásában Wolf Gábor, az eseményt szervező Marketing Commando vezető tanácsadója.

1200 vállalkozó vett részt a Marketing Expo-n Kép: Marketing Commando

A konferencia kiváló példával járt elöl ebben: a konferencia díszletei olyan környezetet teremtettek, mintha egy hegymászó táborban lennénk, ezzel jelképezve a vállalkozások küzdelmét a sikerig. Wolf Gábor pedig ezúttal öltöny helyett hegymászó felszerelésben lépett színpadra.

„A vevőket ma már nem elég egy hírlevél segítségével, vagy Facebook üzenettel megszólítani. Szinte körbe kell udvarolni őket. Rendkívül átgondolt, precíz kommunikációval lehet vásárlásra ösztönözni” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor kisvállalati Marketing szakértő. Szerinte elmúltak már azok a 2000-es évek elején tapasztalható trendek, miszerint egy jó adatbázissal és hírlevéllel szinte bármit el lehet adni. Több eszköz együttes használata segítségével lehet eredményesnek lenni a versenytársakkal szemben.

Mi van a vevők fejében?

Nyírő Réka, a Marketing Commando tanácsadója előadásában rávilágított, hogy a vevőkért folytatott konkurenciaharcban nemcsak a versenytársakkal, hanem a vevők fejében motoszkáló kisördöggel is meg kell küzdeni. „Biztos nekem való ez? Nem túl kockázatos? Már annyiszor csalódtam, ne hagyjuk a csudába?” – sorolta Nyírő Réka azokat a kérdéseket, amelyek a vásárlás előtt felmerülhetnek egy vevőben.

A vevői kifogások kezelésére szerinte az egyik legjobb eszköz a garancia (például minőségi és javítási feltételek rendkívül kedvező felajánlása), ilyen esetben ugyanis a vevő megnyugszik, hogy egy termékkel vagy szolgáltatással biztos nem jár rosszul.

Nyírő Réka óvta a vállalkozókat a kizárólag alacsony árra épülő marketingtől. Inkább a cég átgondolt piaci pozicionálására biztatta hallgatóságát. Szerinte érdemes szembemenni a versenytársakkal. „Mit nem szeret a vevő az iparágban? Van-e valami, amit elvárna, de soha nem kapja meg? Ezeket kell kideríteni a cég eladási stratégiájának kialakításakor” – biztatta a cégvezetőket Nyírő Réka.

A legjobban teljesítő eszközök

Weiser István a Webvízió kreatív igazgatója előadásában elmondta, hogy jó lehetőségeket rejt például a Youtube alkalmazása amely szerinte ma még kiaknázatlan terület. Egy jó kulcsszavakkal „ellátott” videó mely például a vevők gyakran ismételt kérdéseit válaszolja meg, akár megspórolhat egy teljes ügyfélszolgálatot, és jól elhelyezett üzenetével vásárlásra késztetheti a vevőt.

Weiser István szerint az internetes rendelésnél jó időben felugró „upsell ablakok” alkalmazása és egy jól kigondolt – leginkább kaparós sorsjegyre épülő – nyereményjáték is sokat hozhat a konyhára. „Ezek a marketingeszközök pár százezer forintos ráfordítás mellett, akár több millió forintot hozhatnak bevételi oldalon” – hangsúlyozta a szakértő.

A Prezi.com csúcshódításának titkai

A KKV Marketing Expo-n a legmagasabb üzleti sikerek csúcsát meghódító Prezi.com mutatta be piaci előnyének titkát. „Tervezünk – Megvalósítunk - Mérünk – Tanulunk belőle” – mondta el a cég hitvallását Vantay Dániel a cég termékmenedzsere. Szerinte a célok meghatározása és tudatosítása a legfontosabb egy vállalkozás életében.

„A siker az elvárás, nem a 12 óra munka. Ha az emberek nem robotnak érzik magukat és átérzik a munkájuk felelősségét, akkor motiváltabban fognak dolgozni” – osztotta meg a hallgatóssággal a Prezi.com filozófiáját Vantay Dániel.

Egyre növekvő érdeklődés

„Érezhetően nő az érdeklődés a marketing iránt a kisvállalatok körében. Ez egyrészről annak tulajdonítható, hogy terjed a marketing szemlélet a kisvállalatok körében, másrészről a környezet változása, a válság kikényszeríti a változást. Ma már szinte sehol nem elég a jó termék, el kell érni, hogy minket válasszon a vevő, amihez reklámozni, marketingezni kell” – mondta Wolf Gábor az eseményt szervező Marketing Commando vezető tanácsadója.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo