7 dolog, amit el kell kerülni a sikeres honlapért

Ha kemény munkával elértük, hogy a keresők releváns helyen hozzák fel a céges weboldalunkat, kár lenne, ha amikor odataláltak, azonnal vissza is fordulnának valami apróság miatt. Alább újabb 7 hiba, amit elkerülve nőhet az oldalon eltöltött idő.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:PP archív

Sorozatunk előző részét, itt olvashatják.

1.Semmit- vagy túl sokat mondó cégbemutató

Mivel az online világban az első, legfontosabb és sokszor egyetlen kapcsolódási pontot köztünk és a vásárlónk / látogatónk között a weboldal jelenti, nélkülözhetetlen, hogy hitelesen bemutassuk, kik is vagyunk mi valójában. Ez azonban nem azt jelenti, hogy követhetetlen szakmai tartalommal és az átlagos olvasó számára megfejthetetlen szakkifejezésekkel igyekezzünk lenyűgözni a látogatókat. Lehetőség szerint adjuk arcunkat a szolgáltatásunkhoz, ezzel hitelesítve szakmai tudásunkat. Azt is el kell azonban kerülni, hogy a rólunk szóló néhány mondat olyan általánosságokkal legyen tele, amelyekből a tényleges célkitűzéseink, értékeink, tevékenységünk ki sem derülnek - magyarázzák a Skawa szakemberei.

2. Félrevezető ajánlat

Ne valamiféle jogellenes dologra gondoljunk, hanem arra a potenciális vásárlókat hamar igen ellenségessé hangoló cselre, amikor egy kedvezőnek tűnő lehetőség, ajánlat pontos és részletes feltételei csak azután derülnek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával. Ha tehát a kezdő oldalon 50 százalékos árengedményt hirdetünk, nem veszi ki túl jól magát, ha a rendelési folyamat végén áruljuk el: ehhez további termékeket, szolgáltatásokat kell vásárolni, vagy az árengedmény csak további számtalan feltétel teljesítése esetén vehető igénybe. Bár ravasznak hihetjük magunkat, szinte biztosak lehetünk abban, hogy a vásárlók az oldal bezárásával reagálnak az új „infókra".

3. Idegesítő belső linkek

A keresztlátogatottság maximálása: bizony, ez egy fontos célkitűzés. Jó, ha egy-egy aloldalon elhelyezünk más aloldalakra, számunkra fontos tartalmi elemekre mutató linkeket. Ám teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos  végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.

4. A gépet terhelő lapozófotók (slider)

Nagyon mutatóssá teszi weboldalunkat, ha azon néhány másodpercenként újabb és újabb képek, fotók jelennek meg. Nos, ez a kijelentés akár még igaz is lehet, ám a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akkor teljesen használhatatlanná teszi a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik.

5. Flash-tartalom

Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra. Bár a gyors és megfelelő szoftverrel rendelkező gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon.
Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.

6. Személytelen blog

A blogra hatványozottan igaz az, amit a megfelelő „rólunk" tartalomról mondtunk. A világhálón szörfölők alapelvárása, hogy valami személyeset, egyedit, különlegeset is megtudhasson azokról az emberekről, akik egy-egy site vagy webshop mögött állnak. Történetek, humoros sztorik, fotók, beszámolók - jöhet bármi, ami kissé személyesebbé varázsolja webes környezetünket. Az, hogy például egy webshop oldalán megtalálható egy kis „blog" ikon, már önmagában pozitív üzenet a hiteles és megszólítható partnert kereső webes látogató számára.

7. „Nem tudom, mitévő legyek"

És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha nem kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikor potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.

További tanácsokat itt olvashat.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo