Sorozatunk előző részét, itt olvashatják.
1.Semmit- vagy túl sokat mondó cégbemutató
Mivel az online világban az első, legfontosabb és sokszor egyetlen kapcsolódási pontot köztünk és a vásárlónk / látogatónk között a weboldal jelenti, nélkülözhetetlen, hogy hitelesen bemutassuk, kik is vagyunk mi valójában. Ez azonban nem azt jelenti, hogy követhetetlen szakmai tartalommal és az átlagos olvasó számára megfejthetetlen szakkifejezésekkel igyekezzünk lenyűgözni a látogatókat. Lehetőség szerint adjuk arcunkat a szolgáltatásunkhoz, ezzel hitelesítve szakmai tudásunkat. Azt is el kell azonban kerülni, hogy a rólunk szóló néhány mondat olyan általánosságokkal legyen tele, amelyekből a tényleges célkitűzéseink, értékeink, tevékenységünk ki sem derülnek - magyarázzák a Skawa szakemberei.
2. Félrevezető ajánlat
Ne valamiféle jogellenes dologra gondoljunk, hanem arra a potenciális vásárlókat hamar igen ellenségessé hangoló cselre, amikor egy kedvezőnek tűnő lehetőség, ajánlat pontos és részletes feltételei csak azután derülnek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával. Ha tehát a kezdő oldalon 50 százalékos árengedményt hirdetünk, nem veszi ki túl jól magát, ha a rendelési folyamat végén áruljuk el: ehhez további termékeket, szolgáltatásokat kell vásárolni, vagy az árengedmény csak további számtalan feltétel teljesítése esetén vehető igénybe. Bár ravasznak hihetjük magunkat, szinte biztosak lehetünk abban, hogy a vásárlók az oldal bezárásával reagálnak az új „infókra".
3. Idegesítő belső linkek
A keresztlátogatottság maximálása: bizony, ez egy fontos célkitűzés. Jó, ha egy-egy aloldalon elhelyezünk más aloldalakra, számunkra fontos tartalmi elemekre mutató linkeket. Ám teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.
4. A gépet terhelő lapozófotók (slider)
Nagyon mutatóssá teszi weboldalunkat, ha azon néhány másodpercenként újabb és újabb képek, fotók jelennek meg. Nos, ez a kijelentés akár még igaz is lehet, ám a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akkor teljesen használhatatlanná teszi a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik.
5. Flash-tartalom
Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra. Bár a gyors és megfelelő szoftverrel rendelkező gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon.
Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.
6. Személytelen blog
A blogra hatványozottan igaz az, amit a megfelelő „rólunk" tartalomról mondtunk. A világhálón szörfölők alapelvárása, hogy valami személyeset, egyedit, különlegeset is megtudhasson azokról az emberekről, akik egy-egy site vagy webshop mögött állnak. Történetek, humoros sztorik, fotók, beszámolók - jöhet bármi, ami kissé személyesebbé varázsolja webes környezetünket. Az, hogy például egy webshop oldalán megtalálható egy kis „blog" ikon, már önmagában pozitív üzenet a hiteles és megszólítható partnert kereső webes látogató számára.
7. „Nem tudom, mitévő legyek"
És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha nem kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikor potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.
További tanácsokat itt olvashat.