7 dolog, amit el kell kerülni a sikeres honlapért

Ha kemény munkával elértük, hogy a keresők releváns helyen hozzák fel a céges weboldalunkat, kár lenne, ha amikor odataláltak, azonnal vissza is fordulnának valami apróság miatt. Alább újabb 7 hiba, amit elkerülve nőhet az oldalon eltöltött idő.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:PP archív

Sorozatunk előző részét, itt olvashatják.

1.Semmit- vagy túl sokat mondó cégbemutató

Mivel az online világban az első, legfontosabb és sokszor egyetlen kapcsolódási pontot köztünk és a vásárlónk / látogatónk között a weboldal jelenti, nélkülözhetetlen, hogy hitelesen bemutassuk, kik is vagyunk mi valójában. Ez azonban nem azt jelenti, hogy követhetetlen szakmai tartalommal és az átlagos olvasó számára megfejthetetlen szakkifejezésekkel igyekezzünk lenyűgözni a látogatókat. Lehetőség szerint adjuk arcunkat a szolgáltatásunkhoz, ezzel hitelesítve szakmai tudásunkat. Azt is el kell azonban kerülni, hogy a rólunk szóló néhány mondat olyan általánosságokkal legyen tele, amelyekből a tényleges célkitűzéseink, értékeink, tevékenységünk ki sem derülnek - magyarázzák a Skawa szakemberei.

2. Félrevezető ajánlat

Ne valamiféle jogellenes dologra gondoljunk, hanem arra a potenciális vásárlókat hamar igen ellenségessé hangoló cselre, amikor egy kedvezőnek tűnő lehetőség, ajánlat pontos és részletes feltételei csak azután derülnek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával. Ha tehát a kezdő oldalon 50 százalékos árengedményt hirdetünk, nem veszi ki túl jól magát, ha a rendelési folyamat végén áruljuk el: ehhez további termékeket, szolgáltatásokat kell vásárolni, vagy az árengedmény csak további számtalan feltétel teljesítése esetén vehető igénybe. Bár ravasznak hihetjük magunkat, szinte biztosak lehetünk abban, hogy a vásárlók az oldal bezárásával reagálnak az új „infókra".

3. Idegesítő belső linkek

A keresztlátogatottság maximálása: bizony, ez egy fontos célkitűzés. Jó, ha egy-egy aloldalon elhelyezünk más aloldalakra, számunkra fontos tartalmi elemekre mutató linkeket. Ám teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos  végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.

4. A gépet terhelő lapozófotók (slider)

Nagyon mutatóssá teszi weboldalunkat, ha azon néhány másodpercenként újabb és újabb képek, fotók jelennek meg. Nos, ez a kijelentés akár még igaz is lehet, ám a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akkor teljesen használhatatlanná teszi a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik.

5. Flash-tartalom

Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra. Bár a gyors és megfelelő szoftverrel rendelkező gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon.
Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.

6. Személytelen blog

A blogra hatványozottan igaz az, amit a megfelelő „rólunk" tartalomról mondtunk. A világhálón szörfölők alapelvárása, hogy valami személyeset, egyedit, különlegeset is megtudhasson azokról az emberekről, akik egy-egy site vagy webshop mögött állnak. Történetek, humoros sztorik, fotók, beszámolók - jöhet bármi, ami kissé személyesebbé varázsolja webes környezetünket. Az, hogy például egy webshop oldalán megtalálható egy kis „blog" ikon, már önmagában pozitív üzenet a hiteles és megszólítható partnert kereső webes látogató számára.

7. „Nem tudom, mitévő legyek"

És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha nem kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikor potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.

További tanácsokat itt olvashat.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo