Egy technika, amivel az adattenger is érdekességgé válik

Hogyan tudjuk egy lapon bemutatni a rock családfáját vagy a csokoládé történetét? Miként tudjuk ábrázolni, hogy vált életünk szerves részévé a mikroprocesszor? Hogyan tehetjük befogadhatóvá azt töménytelen mennyiségű adatot, amivel nap mint nap szembesülünk? Az erősödő reklámzajból egyre nehezebb kitűnni, a klasszikus eszközökkel dolgozó reklámok nehezen képesek nagy adathalmazokat átláthatóan bemutatni. Az új műfaj, az infografika alkalmas a nézők lekötésére, és a ránk zúduló információtömeg ábrázolására.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép: Avalanche

Az infografika népszerűsége abban rejlik, hogy felhasználásának számtalan lehetősége megannyi variációt nyújt alkotóinak és felhasználóinak. Készítésének szabályai nehezen körülírhatók, az infografikát készítő grafikusok alkalmazhatnak akár nemzetközileg elfogadott piktogramokat és szimbólumokat, de olyan elemekkel is dolgozhatnak, amelyek nem közismertek, mégis egyszerűségük okán, egyértelműek mindenki számára. (Minden korábbinál több információ bombáz mindenkit nap mint nap, s bizony nehéz bármivel is kitűnni közülük. Ilyen „zajban" önámítás lenne azt hinni, hogy a jó minőségű termék eladja saját magát. Pénz helyett kreativitással a kkv-knak sem kell lemondania a marketing lehetőségeiről.)

Az infografika népszerűsítéséért létrehozott magyar weboldal szerkesztői szerint az információs társadalomban, napjainkat olyan végtelennek tűnő adathalmaz, statisztika és információ tölti ki, amely lassan szinte feldolgozhatatlan mennyiségűvé válik, ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan mutatjuk be ezeket. A blog szerzői szerint egyenesen a harmónia megteremtésére szolgálnak a manapság egyre népszerűbb infografikák, melyek képesek a száraz adatokat és a sok információt könnyen feldolgozhatóvá tenni.

Az infografikát külföldön már jó ideje használják reklám, oktatás, ismeretterjesztés és számos más célból.
- Magyarországon még gyerekcipőben jár a terület, de szerencsére egyre többen ismerik fel a témában rejlő lehetőségeket - mondják a blogalkotók - Az itthoni tehetséges (info)grafikus társadalom egyre nagyobb számban készít színvonalas alkotásokat. Mint vizuális kommunikációs eszköz, az infografika alkalmas különböző témák mélyreható  bemutatására az otthonszüléstől a csokoládén át, az italozás veszélyeitől a karácsonyi fakivágásokig.

- A jó infografika előnye - teszi hozzá Baranyai Júlia, az Avalanche art directora -, hogy a sok információ átadásával észrevétlenül és könnyedén tudja tanítani a nézőt, továbbá a hagyományos reklámeszközök felületes ismertetőivel szemben, hatékonyan és részletekbe menően képes bemutatni egy márkát, egy szervezetet vagy egy problémát. Alkalmas adatok összehasonlítására, mennyiségek vizualizálására, és olyan bonyolult folyamatok megjelenítésére mint pl. a testünk működése.

A hatásos infografika
A hatásos infografika elkészítésének szabálya látszólag egyszerű, alkoss olyan grafikát, ami releváns, megnyerő, megszólítja a közönségedet, továbbá világosan és egyértelműen fogalmaz. Az eszköz megtérülését és terjedését segíti, hogy ugyanaz a grafika felhasználható nyomtatásban, weben és sajtókampányok részeként is. Az infografika mint víruseszköz is kiválóan alkalmazható. Ha elég vonzó és az információkat relevánsan tudja átadni, a felhasználók megoszthatják online felületeken, e-mailen vagy a közösségi oldalakon.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo