Behálózott üzlet

Annak ellenére, hogy a csapból is az „információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket. 

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kkv-k 70 százaléka rendelkezik céges honlappal, még az ipari, mezőgazdasági területen működő cégek esetében is 60 százalékos ez az arány, a szolgáltatási szektorban pedig eléri a 81 százalékot. Azok viszont, amelyeknek még nincs honlapjuk, nem is kalkulálnak ezzel a lehetőséggel: majd' háromnegyed részük nem is tervezi saját weboldal indítását.


Kép:sxc

Az interneten jelen lévő cégek 60 százaléka nem nyújt direkt értékesítési szolgáltatást a weboldalán keresztül, annak ellenére, hogy az eWorld felmérésében megkérdezettek közel háromnegyede azért hozta létre az oldalt, hogy vevőt szerezzen. A kutatás során az is kiderült, hogy a vállalkozások 40,3 százaléka beruházásként, egy alkalommal fordított nagyobb összeget honlapjára, amely azóta változatlan formában, mára aktualitását vesztve működik, karbantartásra ugyanis nem kívánnak költeni. A jelen gazdasági helyzetben, amikor a kkv-szektor számára az online kommunikáció lehet az egyetlen valóban költséghatékony forgalomjavító eszköz és az európai piacra lépés alapfeltétele, ez az eredmény tragikus. Az internet jelentősége a kkv-k kommunikációs stratégiája szempontjából különösen nagy, mivel jelentősen csökkenti a kommunikáció költségeit.

A hazai kkv-k internethasználata részletesen, 2010 (százalék)
Interneten saját honlap 50%
Internetes céges hírlevél 24%
Internetes keresőmarketing-kampány 18%
Internetes banner-reklámkampány 9%
Internetes közösségi oldalakon (pl. Facebook, iWiW) megjelenés 5%
Internet – Twitter 4%
Forrás: Millward Brown

Ahhoz, hogy a cég internetes megjelenése tényleg a tőle elvárt eredményeket hozza, muszáj foglalkozni vele. Sebestény Márton, a keresőoptimalizálással foglalkozó SEO Lab ügyvezető igazgatója szerint fontos, hogy a cég honlapja megfeleljen a Magyarországon tulajdonképpen egyeduralkodó kereső, a Google elvárásainak. Első lépésként az oldal programozási hibáit kell kiiktatni, amelyek kvázi láthatatlanná teszik azt a kereső számára. Ennek megoldása általában alig pár órás programozói feladat, a hibák kiderítéséhez pedig ingyenes alkalmazások is segítséget nyújtanak. Ezután jöhet a megfelelő, a felhasználók által gyakran keresett kifejezések megtalálása. Példának okáért, ha a cégünk autókereskedelemmel foglalkozik, rengeteg keresést - és így későbbi vevőt - veszíthetünk, ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy az autó, gépkocsi vagy kocsi szó az, amire az emberek leginkább keresnek a neten. Erről például a Google Keresési trendek szolgáltatásának segítségével szerezhetünk információkat.

- Természetesen nem állítjuk, hogy van olyan kommunikációs trükk, amivel a nagyokat megelőzve azonnal egy szakértő kkv oldala ugrik az első helyre a keresőben. Érdemes hát megismerkedni a „hosszú farok" elmélettel, amely arra mutat rá, hogy a ritkábban keresett termékek forgalma összességében meghaladja a sláger- és népszerű termékek összforgalmát - magyarázza Sebestyén Márton.

A kisebb cégek számára ez jelent jó lehetőséget, egyedi, jól felépített és célzott kommunikációval esélyt kaphatnak arra, hogy megszerezzék ezt a nagyszámú, de egyedi igényekkel rendelkező fogyasztót. Összetett, három-négytagú keresési kifejezésekkel operálni azért is érdemes, mert ezeknél történik a vásárlások 80 százaléka. Ha valaki annyit ír a keresőbe: „tévé", valószínűleg még sokáig csak válogat, és tájékozódik. Ha viszont a konkrét típust üti be, akkor jó eséllyel vásárolni szeretne. Az éri meg igazán, ha ilyenkor talál ránk, és persze vásárlási lehetőséget is kap az adott termékre az oldalon.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo