Behálózott üzlet

Annak ellenére, hogy a csapból is az „információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket. 

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kkv-k 70 százaléka rendelkezik céges honlappal, még az ipari, mezőgazdasági területen működő cégek esetében is 60 százalékos ez az arány, a szolgáltatási szektorban pedig eléri a 81 százalékot. Azok viszont, amelyeknek még nincs honlapjuk, nem is kalkulálnak ezzel a lehetőséggel: majd' háromnegyed részük nem is tervezi saját weboldal indítását.


Kép:sxc

Az interneten jelen lévő cégek 60 százaléka nem nyújt direkt értékesítési szolgáltatást a weboldalán keresztül, annak ellenére, hogy az eWorld felmérésében megkérdezettek közel háromnegyede azért hozta létre az oldalt, hogy vevőt szerezzen. A kutatás során az is kiderült, hogy a vállalkozások 40,3 százaléka beruházásként, egy alkalommal fordított nagyobb összeget honlapjára, amely azóta változatlan formában, mára aktualitását vesztve működik, karbantartásra ugyanis nem kívánnak költeni. A jelen gazdasági helyzetben, amikor a kkv-szektor számára az online kommunikáció lehet az egyetlen valóban költséghatékony forgalomjavító eszköz és az európai piacra lépés alapfeltétele, ez az eredmény tragikus. Az internet jelentősége a kkv-k kommunikációs stratégiája szempontjából különösen nagy, mivel jelentősen csökkenti a kommunikáció költségeit.

A hazai kkv-k internethasználata részletesen, 2010 (százalék)
Interneten saját honlap 50%
Internetes céges hírlevél 24%
Internetes keresőmarketing-kampány 18%
Internetes banner-reklámkampány 9%
Internetes közösségi oldalakon (pl. Facebook, iWiW) megjelenés 5%
Internet – Twitter 4%
Forrás: Millward Brown

Ahhoz, hogy a cég internetes megjelenése tényleg a tőle elvárt eredményeket hozza, muszáj foglalkozni vele. Sebestény Márton, a keresőoptimalizálással foglalkozó SEO Lab ügyvezető igazgatója szerint fontos, hogy a cég honlapja megfeleljen a Magyarországon tulajdonképpen egyeduralkodó kereső, a Google elvárásainak. Első lépésként az oldal programozási hibáit kell kiiktatni, amelyek kvázi láthatatlanná teszik azt a kereső számára. Ennek megoldása általában alig pár órás programozói feladat, a hibák kiderítéséhez pedig ingyenes alkalmazások is segítséget nyújtanak. Ezután jöhet a megfelelő, a felhasználók által gyakran keresett kifejezések megtalálása. Példának okáért, ha a cégünk autókereskedelemmel foglalkozik, rengeteg keresést - és így későbbi vevőt - veszíthetünk, ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy az autó, gépkocsi vagy kocsi szó az, amire az emberek leginkább keresnek a neten. Erről például a Google Keresési trendek szolgáltatásának segítségével szerezhetünk információkat.

- Természetesen nem állítjuk, hogy van olyan kommunikációs trükk, amivel a nagyokat megelőzve azonnal egy szakértő kkv oldala ugrik az első helyre a keresőben. Érdemes hát megismerkedni a „hosszú farok" elmélettel, amely arra mutat rá, hogy a ritkábban keresett termékek forgalma összességében meghaladja a sláger- és népszerű termékek összforgalmát - magyarázza Sebestyén Márton.

A kisebb cégek számára ez jelent jó lehetőséget, egyedi, jól felépített és célzott kommunikációval esélyt kaphatnak arra, hogy megszerezzék ezt a nagyszámú, de egyedi igényekkel rendelkező fogyasztót. Összetett, három-négytagú keresési kifejezésekkel operálni azért is érdemes, mert ezeknél történik a vásárlások 80 százaléka. Ha valaki annyit ír a keresőbe: „tévé", valószínűleg még sokáig csak válogat, és tájékozódik. Ha viszont a konkrét típust üti be, akkor jó eséllyel vásárolni szeretne. Az éri meg igazán, ha ilyenkor talál ránk, és persze vásárlási lehetőséget is kap az adott termékre az oldalon.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo