A kkv-k 70 százaléka rendelkezik céges honlappal, még az ipari, mezőgazdasági területen működő cégek esetében is 60 százalékos ez az arány, a szolgáltatási szektorban pedig eléri a 81 százalékot. Azok viszont, amelyeknek még nincs honlapjuk, nem is kalkulálnak ezzel a lehetőséggel: majd' háromnegyed részük nem is tervezi saját weboldal indítását.
Az interneten jelen lévő cégek 60 százaléka nem nyújt direkt értékesítési szolgáltatást a weboldalán keresztül, annak ellenére, hogy az eWorld felmérésében megkérdezettek közel háromnegyede azért hozta létre az oldalt, hogy vevőt szerezzen. A kutatás során az is kiderült, hogy a vállalkozások 40,3 százaléka beruházásként, egy alkalommal fordított nagyobb összeget honlapjára, amely azóta változatlan formában, mára aktualitását vesztve működik, karbantartásra ugyanis nem kívánnak költeni. A jelen gazdasági helyzetben, amikor a kkv-szektor számára az online kommunikáció lehet az egyetlen valóban költséghatékony forgalomjavító eszköz és az európai piacra lépés alapfeltétele, ez az eredmény tragikus. Az internet jelentősége a kkv-k kommunikációs stratégiája szempontjából különösen nagy, mivel jelentősen csökkenti a kommunikáció költségeit.
Internetes céges hírlevél 24%
Internetes keresőmarketing-kampány 18%
Internetes banner-reklámkampány 9%
Internetes közösségi oldalakon (pl. Facebook, iWiW) megjelenés 5%
Internet – Twitter 4%
Ahhoz, hogy a cég internetes megjelenése tényleg a tőle elvárt eredményeket hozza, muszáj foglalkozni vele. Sebestény Márton, a keresőoptimalizálással foglalkozó SEO Lab ügyvezető igazgatója szerint fontos, hogy a cég honlapja megfeleljen a Magyarországon tulajdonképpen egyeduralkodó kereső, a Google elvárásainak. Első lépésként az oldal programozási hibáit kell kiiktatni, amelyek kvázi láthatatlanná teszik azt a kereső számára. Ennek megoldása általában alig pár órás programozói feladat, a hibák kiderítéséhez pedig ingyenes alkalmazások is segítséget nyújtanak. Ezután jöhet a megfelelő, a felhasználók által gyakran keresett kifejezések megtalálása. Példának okáért, ha a cégünk autókereskedelemmel foglalkozik, rengeteg keresést - és így későbbi vevőt - veszíthetünk, ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy az autó, gépkocsi vagy kocsi szó az, amire az emberek leginkább keresnek a neten. Erről például a Google Keresési trendek szolgáltatásának segítségével szerezhetünk információkat.
- Természetesen nem állítjuk, hogy van olyan kommunikációs trükk, amivel a nagyokat megelőzve azonnal egy szakértő kkv oldala ugrik az első helyre a keresőben. Érdemes hát megismerkedni a „hosszú farok" elmélettel, amely arra mutat rá, hogy a ritkábban keresett termékek forgalma összességében meghaladja a sláger- és népszerű termékek összforgalmát - magyarázza Sebestyén Márton.
A kisebb cégek számára ez jelent jó lehetőséget, egyedi, jól felépített és célzott kommunikációval esélyt kaphatnak arra, hogy megszerezzék ezt a nagyszámú, de egyedi igényekkel rendelkező fogyasztót. Összetett, három-négytagú keresési kifejezésekkel operálni azért is érdemes, mert ezeknél történik a vásárlások 80 százaléka. Ha valaki annyit ír a keresőbe: „tévé", valószínűleg még sokáig csak válogat, és tájékozódik. Ha viszont a konkrét típust üti be, akkor jó eséllyel vásárolni szeretne. Az éri meg igazán, ha ilyenkor talál ránk, és persze vásárlási lehetőséget is kap az adott termékre az oldalon.