Piac


Üzleti lehetőség bátraknak

Üzleti lehetőség bátraknak 

A bizalmi válság, az egyre nehezebben elérhető finanszírozási források és a recessziós fenyegetettség miatt jelentősen csökkent a forgalom a vállalatfelvásárlási piacon az elmúlt negyedévben Magyarországon és Európában is. Az elemzők szerint az árak most még akár 30 százalékkal is alacsonyabbak lehetnek, mint a valós cégérték, ezért a bátor és finanszírozási forrásokkal is rendelkező befektetők most jó üzletet köthetnek.
Mennyit ér a kuponos vásárló?

Mennyit ér a kuponos vásárló? 

Az elmúlt közel két évben igen látványos fejlődésen ment keresztül itthon a közösségi vásárlás. A hotelüzemeltetők többsége sokáig szinte „megváltóként" tekintett egy-egy ilyen akcióra, hiszen amíg a szállodák száma a korábbi időszakban nőtt, a vendégkör nem igazán bővült. A kuponos vásárlás azonban igen sajátos marketing- és értékesítési eszköz, amelynek nem csak előnyökkel, de hátrányokkal is járhat.
Egyre kevésbé megy szállodába a magyar

Egyre kevésbé megy szállodába a magyar 

A magyarországi szállodák az idén októberben a közép-kelet-európai országhoz képest közepes teljesítményt nyújtottak - közölte a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ).
Egy stratégia, amivel 40 milliárdot lehet spórolni

Egy stratégia, amivel 40 milliárdot lehet spórolni 

Az Európai Bizottság megalkotta az európai nyílt adatkezelési stratégiát, melytől az Európai Unió évi 40 milliárd euró értékű gazdasági hasznot vár. Az adatok egy újonnan létrehozott adatportálon keresztül válnak elérhetővé, amely akár az okostelefonokon elérhető alkalmazások bővülését is eredményezheti.
Közös kampány a kínai turistákért

Közös kampány a kínai turistákért 

Az Európai Turisztikai Bizottság rendkívül nagy potenciált lát az Európába irányuló kínai turizmusforgalom növelésében, ezért az európai marketingszervezet új stratégiájában kiemelt hangsúlyt kapott Kína mint Európa egyik legfontosabb küldőpiaca, ahonnan nagyszámú, fizetőképes beutazó forgalom várható hosszú távon.
Erősödő magyar jelenlét Moszkvában

Erősödő magyar jelenlét Moszkvában 

Magyar Üzleti Klub alakult a Moszkvai Kereskedelmi Képviselet szervezésében, amely első ülését neves pénzintézeti szakemberek részvételével tartotta.
Mire figyeljünk, ha külföldre indulunk?

Mire figyeljünk, ha külföldre indulunk? 

Hiába a jó termék és a befogadó piac, marketing nélkül még a legjobb minőségű árut is nehéz értékesíteni külföldön. A lehetőség a kisvállalkozások számára is adott.
Németországban népszerűsítik a magyar borokat

Németországban népszerűsítik a magyar borokat 

Húsz magyar kiállító vesz részt az Agrármarketing Centrum támogatásával a világ vezető borvásárán, a ProWein kiállításon Düsseldorfban 2012. március 4-6. között - közölte a Düsseldorfi Vásár cég magyar képviselete.
Euróban változatlan, forintban emelkedő bérleti költségek

Euróban változatlan, forintban emelkedő bérleti költségek 

New York maradt a világ legdrágább kiskereskedelmi célpontja, mert a kereskedők elősorban a divat fővárosaira fókuszálnak. Noha az eurozóna válsága továbbra is jelentős hatással van a fogyasztói bizalomra, 2011 harmadik negyedévében a bérleti díjak lényegében nem változtak az a CBRE legfrissebb jelentése szerint.
Osztrák lehetőségek magyar vállalkozásoknak

Osztrák lehetőségek magyar vállalkozásoknak 

Munkavállalási formák vállalkozási lehetőségek Ausztriában címmel rendezett fórumot egyéni vállalkozók és társas vállalkozások képviselői számára szerdán Szombathelyen a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.

Mi kell a nyereségességhez? 

A hazai szállodapiacon csak a jól átgondolt koncepciót lehet nyereségesen működtetni-állítja Csordás Imre, az Accent Hotel Managament ügyvezető igazgatója. Az elmúlt évek csődjei azt bizonyítják, hogy érdemes szakértő üzemeltetőnek átadni az irányítást, akinek a legelső feladata éppen annak eldöntése, lehet-e gazdaságosan működtetni az adott hotelt.  A szakember szerint néhány nagyon különleges projekt kivételével napjainkban leginkább a budget kategóriás, minimális szolgáltatást nyújtó - és ezért minimális személyzettel működtethető - hotelbe érdemes beruházni, olyanba, amelynek rendkívül jó az elhelyezkedése.

Csak a 22. Magyarország 

A kihívásokkal teli fogyasztói környezet és a növekvő arányú online vásárlás ellenére a nemzetközi kereskedők továbbra is jelentős terjeszkedést terveznek 2012-ben – derül ki a Milyen aktívak a kiskereskedők Európában? című elemzéséből. Magyarország viszont veszített vonzerejéből.

Aki most bérel, jól jár 

A fogyasztási szokások változása, illetve a fogyasztás csökkenése közvetlen hatással van a raktárpiacra, amely tetten érhető a raktárpiacon tapasztalható üresedésben: jelenleg a Budapest környéki modern logisztikai raktáraknak átlagosan 22 százaléka kihasználatlan.

Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának 

Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek - hangzott el a háromszáz vezető részvételével Siófokon megrendezett Laurel Retail 2011 kereskedelemszakmai konferencián. 

Ugrásszerű fellendülést hozhat az elektronika 

Az elektronikus adat- és dokumentumkezelés a kkv-k hatékonyságának és eredményességének ugrásszerű fellendülését hozhatja magával. Ennek elősegítésére külön szakmai osztályt hozott létre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara. 

Megöli az áfa a közösségi étkeztetést 

A 2009-es áfa-emelése a szakadék szélére szorította a közösségi étkeztetési ágazatot, egy újabb emelés esetén pedig már elkerülhetetlen lenne a zuhanás - mondta Dr. Várnai Zsuzsanna társelnök a Turizmus-Vendéglátás Ágazati Párbeszéd Bizottság hétfői sajtótájékoztatóján. A szervezet bemutatta a „Zöld könyv a közösségi étkeztetésről" című dokumentumot, ami a szektor helyzetének leírásán túl javaslatokat is megfogalmaz az ágazat megmentése érdekében.

Egyre közelebb kerülünk Kínához 

Kínai vállalkozókkal, pénzügyi cégekkel való megbeszélésekkel folytatódott Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter kínai látogatásának sanghaji programja.

Merre induljon a magyar kkv? 

Az európai kis- és középvállalkozások használják ki jobban a gyorsan növekvő, feltörekvő piacokban rejlő lehetőségeket, például Kínában, Indiában, Oroszországban vagy akár a délkelet-ázsiai és a latin-amerikai régióban - közölte állásfoglalásában az Európai Bizottság.

Ezért drágul a kenyér 

Ugyan 2009-ben a válság idején az élelmiszeripar jól állta a sarat, tavaly június óta zűrzavaros piaci körülmények között kell teljesítenie, ami hatással van a globális élelmiszerárakra, s különösen erős nyomást gyakorol a feltörekvő gazdaságokra. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a befektetők egyre inkább ódzkodnak a kockázatvállalástól, illetve mindinkább jellemző világszerte a pénzszűke. Ez negatívan hat az ágazatban elérhető árrésekre. 

Nem mindenkinek megy rosszul Magyarországon 

A múlt évi adatok alapján a Magyarországon működő német tulajdonú cégek többsége növelte forgalmát és nyereségét - közölte a gazdasag.hu üzleti hírügynökség hétfőn az Opten Informatikai Kft. adataira hivatkozva.

Szigorodó reklámtábla szabályok 

Szigorodik a közutak mellett elhelyezett reklámtáblákat érintő szabályok egy új kormányrendelet értelmében. Korlátozott a méret, a fényesség és a zavaró mozgás mértéke is. 

Ázsiában hódítanának a magyar cégek 

A Schmitt Pál köztársasági elnököt vasárnap kezdődő közép-ázsiai körútjára (Azerbajdzsánba, Türkmenisztánba és Üzbegisztánba) kísérő, különböző területeken érdekelt üzletemberek szorosabb kapcsolatokat építenének ki a térséggel.

"Most nehéz és jövőre sem lesz jobb" 

Továbbra is nehéz helyzetben a kereskedelmi szektor, amit mind a magas euróárfolyam, mind a dízelár lefelé húz. A kormányzat átfogó stratégiát készítene, a szakmabeliek leginkább a nehéz környezetet és a feketekereskedelem még mindig magas arányát csökkentenék.

Egyre rosszabb helyzetben a magyar cégek 

Egyre több cég fizetésképtelen, ám nemhogy javulna a helyzet, inkább tovább romlik, jövőre még többen juthatnak csődbe. A legnagyobb gond, hogy ezek a cégek nem tűnnek el, hanem újra és újra megjelennek, ráadásul a jövő évi változásoknak köszönhetően ismét sok kerülhet a szürke- és feketegazdaságba.

2012 sem lesz a kiugrás éve 

A cégek árbevétele az áremelések miatt növekszik, amit szinte minden második magyar kkv tervez jövőre. A jövőbe vetett bizalom a válság éveiben sem volt ilyen alacsony, ráadásul továbbra is nehéz forráshoz jutni.

Utáljuk a bankot, szeretjük a gyógyszeripart 

A telekommunikáció, majd a gyógyszeripar a legszimpatikusabb iparág a felnőtt lakosság körében a Szinapszis Kft. legfrissebb kutatása szerint, amelyből kiderül, hogy az embereknek a legrosszabb véleménye a bankszektorról van.

Lehetnének alacsonyabb árak és nagyobb választék 

Jelenleg az uniós cégek alig több mint 9 százaléka forgalmazza termékeit másik tagállamban, így 26 milliárd euró értékű unión belüli kereskedelemtől esnek el évente a kereskedők. A határon átnyúló kereskedelem egyik jelentős akadálya az egyes országok eltérő szerződési joga. 

Így lehet jó irodát választani 

Gyökeresen változik manapság az irodai környezet, ráadásul a változás sebessége gyors. Az üzleti élet szereplőinek egyre sokrétűbb spektrumot kell belátniuk ahhoz, hogy hatékonyan tudják kiválasztani a cég munkahelyét. Ebben segít a Jones Lang LaSalle Offices 2020 piackutatási programja.

Megoldás a kistermelőknek 

Ha a családi vállalkozások, mikrovállalatok a termékeiket közvetlenül a fogyasztókhoz tudnák eljuttatni, kiiktatva a közvetítőket, jelentősen nőne a forgalmuk, és javulna az ismertségük. Erre az értékesítési szövetkezetek jeletnhetnek megoldást.

Jelentős befektetői tőke várja a magyar kkv-kat az USA-ban 

Magyarországra jön az USA egyik leggazdagabb megyéjének, Fairfax-nek évi 7 milliárd dolláros fejlesztési pénz felett rendelkező fejlesztési szervezete. Magyar kkv-kat szeretnének rávenni arra, hogy menjenek ki szerencsét próbálni. Rendkívül előnyös vállalkozási környezet és sok befektetői tőke várja őket.

Ha nincs vállalkozó, nincs nemzeti jövedelem 

A mai fiatalok vállalkozó kedvének javítása nélkül a nemzeti jövedelmet megtermelő utánpótlás nem látszik biztosítottnak - állítja Takács Krisztián, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) uniós nagykövete, aki szerint a 15-34 év közötti magyar fiatalok 96 százaléka nem mer vállalkozni. 

Nem a pénzhiány a legnagyobb gond 

Az exportálni kívánó magyar mikro-, kis- és középvállalkozásoknak a közhiedelemmel ellentétben nem a pénz-, hanem az információhiány a legnagyobb problémája - derült ki a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) első kilenc hónapnyi tevékenységét bemutató sajtótájékoztatón.

Kevés az új ügyfél, a megmaradtakért küzdenek a bankok 

Mivel egy új ügyfél megszerzése hatszor drágább, mint egy meglévő megtartása, ezért kulcskérdéssé vált az ügyfelek minőségi kiszolgálása a magyar pénzintézetek számára - derült ki az IFUA Horváth & Partners stratégiai tanácsadó cég felméréséből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Pénzszerzés

Nincsenek könnyű helyzetben a munkaerőpiacra visszatérő kismamák

Nincsenek könnyű helyzetben a munkaerőpiacra visszatérő kismamák  

Az elmúlt két évben többszörösére nőtt a szövetkezeti foglalkoztatásban dolgozó kismamák száma.

Adózás

Változás a globális minimumadónál

Változás a globális minimumadónál  

Jövőre már központilag nyújthatják be a multik a globális minimumadó bevallását.

Cégblog

Az AI által generált tartalmak és azok hatása a marketingre

Az AI által generált tartalmak és azok hatása a marketingre 

Az utóbbi évek technológiai fejlődése új korszakot nyitott a tartalomgyártásban.

Gazdaság

Valami elindult az eurózónában

Valami elindult az eurózónában  

Az előző havihoz képest csökkent, de a vártnál kissé jobbnak bizonyult és továbbra is a gazdasági teljesítmény növekedését jelzi az euróövezet áprilisi kompozit BMI.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo