A munkahelyek többségén kihagyhatatlan tradíció a céges karácsonyi buli – a megkérdezett munkavállalók nagyobb része (54 százalék) arról számolt be, hogy mint ahogy minden évben, idén is rendeznek náluk ilyen eseményt. Kevés cég mondott le erről az ünnepi csapatépítő formáról: az alkalmazottak közül mindössze húszból egy jelezte, hogy bár tavaly volt közös ünnepi program, idén ez elmarad.
Miket ajándékozunk?
A programokhoz az esetek közel felében kisebb-nagyobb meglepetések is járnak: a megkérdezettek 44 százaléka ajándékcsomagot kap a munkaadójától, és minden ötödik munkavállalónak a gyermekeit (is) meglepi a cég valamivel. A vállalatok kisebb része (11 százalék) élményalapú vagy csapatépítő meglepetéssel készül az ünnepi időszakban.
Fotó: DepositPhotos.com
A kollégák ajándékozási szokásai közül a két leggyakoribb az önszerveződő ajándékozás kisebb csoportokban, illetve a „húzás”, amikor kisorsolják a munkatársak, hogy ki-kinek ad ajándékot. A 38 százalékuk előbbi, informális módon, szűkebb körben készítenek egymásnak csomagot, míg a megkérdezettek 22 százalék-a jelezte, hogy a sorsolást választják.
Szeretjük?
Akik mennek idén céges karácsonyra, azoknak kétharmaduk munkaidőn kívül teszi ezt, míg közel egyharmaduk (30 százalék) esetében a program a munkaidő része. A magyar dolgozók döntő részének egy évnél frissebb élménye van tehát a céges karácsonyi bulikról, de nem mindenki értékeli azokat egyformán. A megkérdezettek többsége (59 százalék) szívesen vesz részt ezeken az eseményeken és általában jól is érzi magát. Egyharmaduk (34 százalék) válaszolta, hogy ha már megszervezik, akkor részt vesz rajta, de szívesebben töltené az idejét mással és közel ennyien (29 százalék) tartják felesleges pénzkidobásnak ezeket az eseményeket. Az alkalmazottak közel fele (44 százalék) érzi úgy, hogy munkáltatója elvárja, hogy jelen legyen a közös eseményen.